neo61 Opublikowano 30 Lipca 2008 Opublikowano 30 Lipca 2008 Witam Znalazlem jeden post na temat ciśnienia, ale nie rozwiał moich wątpliwości, więc zapytam ponownie. Prosiłbym o odpowiedz tych , którzy naprawde coś wiedzą w tym temacie !! Zmienilem felgi ze standardowych 17' z oponami 235/45/17 na felgi 18' z oponami 225/40/18 Ciśnienie zalecane przez producenta na standardowe felgi to 2.2 przod i tył!! (na zimnej oponie oczyqiście czyli około 2.4 na ciepłej) I teraz pytanie jakie cisnienie powinno być w nowych?? Jedni piszą ,że conajmniej 2.6 i piszą tak jakby byli pewni na 100%. A producent opon - w tym przypadku Dunlop - pisze, że wg tabeli producenta!! Opony na nowych felgach kupilem nowe Dunlop Sport 9000 Wulkanizator mówi, że takie cisnienie jak na tebeli. Sam już nie wiem. Wrzuciłem więc ciśnienie 2.5 jak większośc pisala(na cieplej oponie oczywiście wiec w realu koło 2.3) Autko jakoś się tej drogi trzyma - wiadomo że jak opony nowe to trzeba troche dotrzec i na poczatku trzymanie nie jest idealne. Ale po przejechaniu kolo 300 km zauważyłem , że cienki pasek kontrolny na oponach ściera się bardziej od wewnatzr opony!! Co oznaczałoby ,że cisnienie jest za duże!!I opona jedzie bardziej po wewnetrznej częsci !! Wiec jak sie do tego ma to ciśnienie ktorzy polecaja coniektorzy - 2.6 lub nawet 2.7?? Wtedy opona kompletnie zdzierala by się od wewnatrz!!?? Sam nie wiem więc wolę zapytać.Jak mam napompować te cholerne opony?? Po przejechaniu tych 400km paski kontrolne ktore mialy glębokość kolo 0.5mm teraz maja 0.15 wewnatrz i 0.35 na zewnatrz.W ciągu 400 km różnica ścierania 0.2 mm - wg mnie to dużo!! Zbieżność oczywiscie jest ustawiona i wogole, amorki super. Na koniec dodam ,że sprawdziłem nawet temp. opony termometrem optycznym:) Wynosiła po nagrzaniu 38 stopni wewnatrz i jakby 37.5 - 38 na zewnatrz. jakies sugestie?? Pytanie czy 0.1 bara może powodawac az takie roznice?? skoro mam 2.3 a producent zaleca 2.2??? Bo jesli może - to faktycznie powinno byc jak mówi audi - 2.2 bara na zimnych, czyli 2.4 na ciepłych. Dzieki za pomoc pozdrawiam
lesand Opublikowano 31 Lipca 2008 Opublikowano 31 Lipca 2008 Zmienilem felgi ze standardowych 17' z oponami 235/45/17 na felgi 18' z oponami 225/40/18 Wydaje mi się że na 18' powinny być założone 235/40/18, dla tych opon np: Michelin zaleca przy normalnym obciążeniu na przód 2,7 a na tył 2,4, przy atostr. lub pełnym obciążeniu przód i tył po 2,9: http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_TS_resultCar.jsp?tyreSelectorType=car&marquePreSelected=AUDI&marque=AUDI&gamme=A4&modele=A4&cylindree=2.4+V6+165&annee=10%2F2000-0%2F0&saison=S a np ta tabela : http://www.tabelacisnien.pl/ przy norm. przód i tył po 2,6 a przy pełn. przód i tył po 3,1 a Dunlop podaje( ale też dla 235/40/18) tak: http://dunlop.tiremanager.eu/pl_pl/tires.aspx
neo61 Opublikowano 31 Lipca 2008 Autor Opublikowano 31 Lipca 2008 Wielkie dzieki za odpowiedz czyli wychodzi ze mam za malo. Tyle ze znowu nie wiem ile.skad biora sie takie roznice? Dunlop po 2.4 a michelin az 0.3 bara wiecej na przod? Ja zawsze myslalem ze tak jak michelin podaje na przodzie powinno byc wiecej zeby nie bylo efektu podsterownosci. Do czasu az zobaczylem tabele audi gdzie jest 2.2 na obu osiach. Wiem ze te dane sa do minimalnie szerszej i wyzszej opony, ale juz niskoprofilowej wiec mysle ze mozna je stosowac w moich. Podsumowujac, jaki wedlug ciebie bedzie zloty srodek biorac pod uwage te trzy tabele? Po 2.4?, 2.7-2.4?, czy moze 2.6-2.5? Pozdro
eMeM Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Opublikowano 2 Sierpnia 2008 czy dasz 2,4 czy 2,6 czy 2,8 - wszystkie wartosci sa poprawe i ustawiasz POD SIEBIE ja na pzero rosso 235/40/18, czyli raczej miekka opona, daje na rozgrzanych oponach (bo przeciez na takich sie glownie jezdzi a nie na zimnych) - przod 2,8 bara, tyl 2,5 bara, przy nizszym cisnieniu czuc "plywanie" na ostrych zakretach pokonywanych z "troche" wieksza predkoscia zrob pare ostrzejszych zakretow z roznymi cisnieniami i znajdz dla siebie zloty srodek przyczepnosc/komfort
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się