Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chiptuning 3.0 TDI 224 KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tym razem na wycięcie DPF i chipa poszła A6 3.0 TDI 224 KM i wyszło, aż ....... 284 KM i 576 Nm :slina: Nie spodziewałem się takiego wyniku, przy najlżejszym sofcie:shock3: Wrażenia z jazdy niesamowite, ale zastanawiam się co "powie" na to Tiptronic :eusathink:Co myślicie o tej konfiguracji? Jaki maksymalny moment wytrzymują Tipy? Coś mi się wydaje, że to nie jest soft w wersji light.

chiptuning.jpg

Opublikowano

Skrzynia wytrzyma. Na forum jest A6 co ma 313KM a NM nie powiem bo nie pamiętam :decayed:

Opublikowano

Ciekawe, czy miał jakieś mody mechaniczne, bo u mnie tylko soft. Pytałem dlatego, bo w katalogach przyrostu mocy w tym silniku lekki soft powinien wyjść 265 KM i 530 Nm,a tu taka niespodzianka:grin:

Opublikowano

Z tego co pamiętam to skrzynia nie była ruszana

Opublikowano
Tym razem na wycięcie DPF i chipa poszła A6 3.0 TDI 224 KM i wyszło, aż ....... 284 KM i 576 Nm :slina: Nie spodziewałem się takiego wyniku, przy najlżejszym sofcie:shock3: Wrażenia z jazdy niesamowite, ale zastanawiam się co "powie" na to Tiptronic :eusathink:Co myślicie o tej konfiguracji? Jaki maksymalny moment wytrzymują Tipy? Coś mi się wydaje, że to nie jest soft w wersji light.

http://s21.postimg.org/z1ik4l11f/chiptuning.jpg

To naprawdę nie jest jak to określiłeś najlżejszy mod, tylko zdrowy kox jak na silnik BMK :decayed: TIP wytrzyma, bo ma określony współczynnik bezpieczeństwa, a i chłopaki rozłożyli dość delikatnie przyrost momentu. 6HP19A ma fabrycznie wytrzymać z tego, co pamiętam 450Nm, czyli tyle co seria, więc każda ingerencja w podniesienie momentu jest dla niego "zabójcza" :wink:

Ogólnie, jak dbasz (i jaki program masz), tak masz :naughty: Fakt, że to wieczne skrzynie nie są.

Opublikowano

Skoro ma wytrzymać tylko 450 Nm, to dlaczego można chipować bezpiecznie dużo więcej?TIP ma jakiś zapas momentu, czy fabryka puściła serię na wartościach granicznych (co byłoby bardzo dziwne:shock3:)?

Opublikowano
Tym razem na wycięcie DPF i chipa poszła A6 3.0 TDI 224 KM i wyszło, aż ....... 284 KM i 576 Nm :slina: Nie spodziewałem się takiego wyniku, przy najlżejszym sofcie:shock3: Wrażenia z jazdy niesamowite, ale zastanawiam się co "powie" na to Tiptronic :eusathink:Co myślicie o tej konfiguracji? Jaki maksymalny moment wytrzymują Tipy? Coś mi się wydaje, że to nie jest soft w wersji light.

http://s21.postimg.org/z1ik4l11f/chiptuning.jpg

TIP wytrzyma, bo ma określony współczynnik bezpieczeństwa,

J/W :wink:

Nawet inżynierowie z Ingolstadt nie wiedzą i nie dadzą gwarancji, ile wytrzyma tip po zmianie softu, stylu jazdy, itp. Przecież to jest loteria - jeden jeździ i nic się nie dzieje na pełnym koksie, a drugiemu się wysra na serii.

Poza tym, kto napisał, że chip jest w jakimkolwiek stopniu bezpieczny/niebezpieczny dla tip'a, osprzętu silnika, czy samego motoru? Chiptuning to zawsze indywidualna odpowiedzialność właściciela i nikt nie da Ci gwarancji, że skrzynia wytrzyma.

Opublikowano

Mądre słowa:thumbup1: Jak użytkuje się z głową auto z chipem, czy bez to będzie służyło. Może ulec awarii zarówno skrzynia w jednym jak i w drugim przypadku, nawet nowa. Po chipie trzeba używać z głową pedału gazu :wink:

Z tego co się dowiedziałem TIPy są robione na 700-750 Nm, a ograniczeniem dla uzyskania takich wyników jest zazwyczaj turbina i wtryski.

Opublikowano

Pamiętaj tylko o tym, że to jest seryjna produkcja i buble również się zdarzaj, czy gorszy dzień pracownika montażu :wink: Na to nie masz wpływu nawet super delikatną eksploatacją.

Opublikowano

Niestety jak kupujemy gotowy produkt to nie do końca znamy historię jego produkcji, a tym samym nie wiemy ile nam posłuży. Teraz wszystko jest robione na coraz mniejszy czas użytkowania i z marnej jakości materiałów.

Opublikowano

koval

jak dbasz, tak masz

mozesz rozwinac mysl?

Opublikowano
Tym razem na wycięcie DPF i chipa poszła A6 3.0 TDI 224 KM i wyszło, aż ....... 284 KM i 576 Nm :slina: Nie spodziewałem się takiego wyniku, przy najlżejszym sofcie:shock3: Wrażenia z jazdy niesamowite, ale zastanawiam się co "powie" na to Tiptronic :eusathink:Co myślicie o tej konfiguracji? Jaki maksymalny moment wytrzymują Tipy? Coś mi się wydaje, że to nie jest soft w wersji light.

http://s21.postimg.org/z1ik4l11f/chiptuning.jpg

To naprawdę nie jest jak to określiłeś najlżejszy mod, tylko zdrowy kox jak na silnik BMK :decayed: TIP wytrzyma, bo ma określony współczynnik bezpieczeństwa, a i chłopaki rozłożyli dość delikatnie przyrost momentu. 6HP19A ma fabrycznie wytrzymać z tego, co pamiętam 450Nm, czyli tyle co seria, więc każda ingerencja w podniesienie momentu jest dla niego "zabójcza" :wink:

Ogólnie, jak dbasz (i jaki program masz), tak masz :naughty: Fakt, że to wieczne skrzynie nie są.

Od kiedy były montowane skrzynie 6HP21A?

Opublikowano
koval

jak dbasz, tak masz

mozesz rozwinac mysl?

Chodziło mi o to,że niestety (chociaż od czasu popularyzacji ASB zauważalnie się to zmienia) znaczna część użytkowników skrzyń automatycznych nie ma pojęcia, jak je eksploatować. Skoro ASO nie zaleca wymiany oleju, to się go nie wymienia, podobnie jak filtra, itp.

Spotykałem nawet takich, co w automacie na N dojeżdżali do świateł :facepalm:, itp.

Niestety,jest to mechanika (poparta dodatkowo sporą ilością elektroniki) i współpracujące wewnątrz elementy zużywają się, niszczą i mają prawo ulec uszkodzeniu:wink:

ArturA4 - 6HP21A wchodziła chyba w autach po lifcie, gdzie moment jest już na poziomie 500Nm - głowy nie dam, ale trzeba by sprawdzić na stronie ZF - może będzie takie info.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...