Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Łozysko przedniej piasty, czy przegub??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, mam mały problem w aucie od pewnego czasu jadąc autem jest słyszalny pewien dźwięk, co w rodzaju szumu. Jako że już od pewnego czasu "siedzę w temacie mechaniki samochodowej" to na moje ucho jest do dźwięk szumiącego przedniego łożyska ale cały myk polega na tym, że ten dźwięk nie występuje tylko przy jeździe na wprost ale również nasila się przy skręcie i właśnie przy skręcie bardziej wygląda mi to na przegub xD i teraz nie wiem co jest nie tak czy jedno czy drugie. Macie jakieś pomysły jak znaleźć winowajcę??? Dodam, że z jednej strony wymieniłem przegub bo rzeczywiście pukał itp, z drugiej strony była pęknięta osłona ale przegub był ok to go umyłem i założyłem. Na początku dźwięk ten był słyszalny przy prędkościach >80km/h teraz słychać już przy jeździe od 70km/h. osobiście ten odgłos mnie wqur... i muszę to wyeliminować, bo jeździć się nie da. dodam, że ostatnio wymieniałem hamulce przód i tył ( dźwięk było słychać przed ich wymianą ) ale cały myk polega na tym, że przód wydaje mi się za gorący ( oba koła ) prowadnice ok tłoczki raczej też. Dajcie jakieś pomysły co to może być, żeby nie wpędzać się w koszty.

Opublikowano

prawdopodobnie łożysko podnieś koła i pokręć szum powinien być słyszalny, piszesz że przy skręcie też się nasila będzie to ta strona na którą jest nacisk przy skręcie , przeguby też łatwo sprawdzić na parkingu na pełnych skrętach ruszaj samochodem powinno być słyszalne chrobotanie jeśli nie ma to raczej łożyski:hi:

Opublikowano

Cały myk polega na tym, że skręcając czy to w prawo czy w lewo dziwek się nasila. Jak podniosę koła to nie kręcą się one tak luźno ( to automat i na N obracają się całe pół osie ) nie wiem czy to normalne. Tak czy siak po podniesieniu koła słychać tylko jak klocki się ocierają i tyle.

Opublikowano

kiedyś jeszcze w focusie kręcąc kołem trudno mi było z całą pewnością określić które koło huczy, podnosiłem na przemian koła i odpalałem auto 4 bieg rozhulałem porządnie i wyłączałem silnik tylko nie wiem czy w automacie jest to możliwe:eusathink:

Opublikowano

He sprytne. Ja co prawda podczas jazdy bardziej słyszę to z lewej strony, a skoro słyszę z lewej to bardzo możliwe jest, ze jest to prawe łożysko często tak bywa w autach, że dźwięk tak się przenosi tak mnie uczono i się to sprawdza. Ale nie mam 100% pewności, że to łożysko i teraz nie wiem co zrobić, chyba podjadę do zaufanego mechaniora, żeby tylko mi powiedział czy to na 100% to jak to no to rozbieram. Zapytam jeszcze o jedno jakby się okazało, że to łożysko z przodu to zapewne jest ono wciskane na prasie, czyli zwrotnicę trzeba zdjąć i teraz, żeby amor się nie "rozciągnął" to pod wahach do którego jest mocowany muszę coś podstawić tak?

---------- Post dopisany at 20:09 ---------- Poprzedni post napisany at 20:00 ----------

poza tym z automatem taki wałek raczej nie pójdzie że na lewarku dopalam i na bieg go i zgasić bo a skrzyni jest pompa oleju po zgaszeniu nie bd pracowała i to trochę ryzyko.

Opublikowano

Ta łożysko jest wprasowywane,musisz wyjąć zwrotnicę.

Pod wahacz tzw sikierkę daj klocka,możliwe że dużo zabawy zajmie odczepienie górny wahaczy poczytaj o tym żebyś był gotów.

Jak przegub nie miał luzów to raczej powinien być ok.

Opublikowano

Tak wiem, ze zwrotnicę trzeba wyjąc, górne wahacze pójdą bo były luzowane do wymiany przegubów, bardziej martwię się o dolne wahacze :P

Opublikowano

Uważaj na czujnik ABS a z dolnymi popsikaj WD tylko staraj się nie na gumy,załatw torxa i pójdzie łatwo:wink:

Acha podłuż scoś pod zacisk co by nie wisiał na przewodzie.

Opublikowano

o zacisku wiem, gdzie jest potrzebny tam trox?? Co do czujnika he tu jest problem bo sa zapieczone da się odłączyć jego kabel, żeby czujnik został w zwrotnicy?

Opublikowano

Na sworzniu będą potrzebne troxy.

A spróbuj po kablu do nadkola,tam powinna być wtyczka.

Opublikowano

Gdzie na sworzniach masz troxy?? tam sa zwykłe śruby, na końcówce drążka jest chyba imbus

Opublikowano
Gdzie na sworzniach masz troxy?? tam sa zwykłe śruby, na końcówce drążka jest chyba imbus

Już dawno nie grzebałem w zawieszeniu ale z tego co pamiętam to są tam troxy na sworzniach.

Logicznie biorąc jak odkręcisz i dokręcisz inaczej sworzeń????

Opublikowano

Po pierwsze jaki sworzeń, dolne wahacze maja nakrętki górne są na śrubie z nakrętka końcówka drążka na imbus z tego co pamiętam. no i śruba od przegubu ale u mnie zwykła nie imbus

Opublikowano

:facepalm:fakt ale tam chyba imbus jak w drążku kierowniczym, i poza tym jaki rozmiar tam jest tego troxa czy imbusu?? może ktoś wie??

Opublikowano

Takiego zestawu nie powiadam oczywiście ale myślę, że jak bd się za to brał to uzbroję się w klucze :)

Opublikowano

czujnika abs nie wyciągaj, 90% ze go rozwalisz przy probie wyciagniecia, odepnij wtyczke i razem z nim wyciągnij zwrotnice

Opublikowano

Taki mam zamiar, co prawda przy jednym kole muszę go wyregulować ale myślę, że jak bd miał zwrotnicę w rękach będzie mi łatwiej to zrobić.

---------- Post dopisany 17-09-2013 at 12:20 ---------- Poprzedni post napisany 16-09-2013 at 07:53 ----------

Zapytam o jeszcze jedno, nie ma problemu z dobraniem samego łożyska tzn nie ma jakiś typów kilku jest jeden typ łożysk przednich do A4B5 1.6 automat 95r. Jakiej firmy polecacie SKF, LUK, albo cos z francuza Van coś tam. Pytałem w sklepie i ceny tych łożysk są podobne, stuka 100zł więc jakbym się decydował to co wybrać?

Opublikowano

Skf/fag/ina

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...