Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gdzie podkładać łapy podnośnika warsztatowego ?


e2rd-85

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje dowiedzieć się gdzie najlepiej podkładać łapy przy podnoszeniu na podnośniku warsztatowym (takim jak na zdjęciu) ?

Nussbaum_225ATL.jpg

Najczęściej "spece" podstawiają pod ten rant za który łapie lewarek . A przecież przy takiej masie, rozłożonej tylko na wąskie ranty jest ryzyko uszkodzenia (wygięcia) .

Przy podnoszeniu lewarkiem nie dość że ten rant jest obejmowany z boków przez łapę lewarka, to jeszcze przenosi część masy na koła które stoją na ziemi i nie ma takiego ciężaru żeby go uszkodzić .

dałbym sobie rękę uciąć że kiedyś gdzieś widziałem( instrukcja B5, albo sam naprawiam) i było tam zdjęcie z taką łapą podnośnika i gdzie go podkładać . Ale nie mogę tego znaleźć .

Są jakieś fabryczne punkty np. na podłodze do podkładania łap, takich podnośników jak na zdjęciu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Mam takie auto ja Ty,nigdy nie zastanawiałem się gdzie podstawiają łapy.Raczej nigdy nic mi nie wgięto ale warto na to zerknąć,Nie mam zdjęcia podwozia,znalazłem tylko to

Bezpiecznie do góry

muszę sam to sprawdzic gdzie podkładają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na bokach progów masz romby i według instrukcji tam powinno się podkładać - wypadają one akurat w miejscach tych rantów więc po co sie przejmować zaraz się nie pogną

Chcąc oszczędzić ranty to za nimi jest płaska wzmocniona powierzchnia na którą trzeba podłożyć klocek o wysokości 3-4 cm - można myślę tam podpierać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja Ci powiem ze za kazdym razem jak zapinam auto na takim podnosniku to lapy podkladam pod te ranty i nic a nic sie z nimi nie dzieje , sa tak wyprofilowane ze maja wiekszosc wytrzymalosc niz Ci sie wydaje, podczas pierwszego podnoszenia bardzo dokladnie przygladalem sie zachowaniu ich i ani milimetr sie nie odkształcaja ani nic z tych rzeczy

na wulkanie podkladaja w tych samych miejscach 10 cm gumowe klocki i tyle, ja podnosze bez klockow na samych lapach i ma sie wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie miejsce przewidzieli do podnoszenia i myslisz ze sie moze cos pogiac czy uszkodzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie miejsce przewidzieli do podnoszenia i myslisz ze sie moze cos pogiac czy uszkodzic

Miejsce na podnoszenie lewarkiem .

Ale nie ma nic powiedziane o innych podnośnikach

Nie drążyłbym tak tego tematu, ale nie chciałbym być potem mądrym Polakiem po szkodzie, jak mi uszkodzi ranty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz odświeżę wątek , bo za tydzień będę musiał podjechać na taki podnośnik i mam nadzieję że się nie mylicie i trzeba łapy podstawiać normalnie tak jak lewarek pod te ranty .

Może ktoś podzieli się doświadczeniem .

Ja tak drąże temat , bo w poprzednim VW to mi sprasowali całkiem te ranty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale męczysz temat :decayed:

w weekend nawet postawiłem auto na kobyłkach w tych miejscach i jakoś wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich autach z jakimi miałem do tej pory do czynienia, to własnie na tych rantach należało podnosić.

Tam jest najmocniejsza konstrukcja.

Uważajcie na podstawianie podnośnika za rantem... Pierwszy właściciel mojego poprzedniego auta chyba nie dopilnował gdzieś i po podnośniku zostały dwa garby w podłodze z przodu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to za tymi rantami na podłodze są takie duże gumowe jakby korki należy je wyjąć i dokupić takie duże gumowe podkładki pod podnośnik i to są miejsca do podnoszenia auta na podnośniku, już nie pamiętam ale chyba jest o tym wątek na forum passata jak się komuś chce to może sobie tam poczytać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie sa otwory technologiczne, którymi spływały nadmiary lakieru, ocynku itp. w procesie produkcji ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

Zrobiłem tak jak mówiliście i podłożyłem pod ranty, i faktycznie nic się nie stało .

Tylko zawsze lepiej potem zabezpieczyć ten rant , bo często łapy na styku z rantem, przecierają "baranka" .

Z tego co wiem to za tymi rantami na podłodze są takie duże gumowe jakby korki należy je wyjąć i dokupić takie duże gumowe podkładki pod podnośnik i to są miejsca do podnoszenia auta na podnośniku, już nie pamiętam ale chyba jest o tym wątek na forum passata jak się komuś chce to może sobie tam poczytać

Też wydaje mi się że są to otwory odwadniające

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

Zrobiłem tak jak mówiliście i podłożyłem pod ranty, i faktycznie nic się nie stało .

Tylko zawsze lepiej potem zabezpieczyć ten rant , bo często łapy na styku z rantem, przecierają "baranka" .

Dlatego też gumy się podkłada, żeby nie było bezpośredniego styku :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...