krzycht9999 Opublikowano 17 Września 2013 Opublikowano 17 Września 2013 Witam. Od długiego czasu borykam się z problemem słabego działania hamulców w moim samochodzie. Jest kilka denerwujących mnie objawów, które postaram się opisać. Wydaję mi się, iż mają one związek z pompą ABS. Po pierwsze, łatwo zauważyć, że praktycznie po każdym użyciu pedału hamulca, a następnie odpuszczeniu go słychać cyknięcie i buczenie z pompy ABS, które trwa 1-2 sekundy. Po drugie, na pedale hamulca przy mocniejszym jego użyciu czuć bardzo delikatnie ,,chrobotanie", tak jak przy załączaniu ABSu, ale w momencie gdy on nie powinien się załączać. Wyjąłem kiedyś bezpieczniki od ABSu, jakby trochę pomogło. Kolejna sprawa, to że jadąc samochodem przykładowo w trasie kilka kilometrów nie używając hamulca, to po pierwszym jego naciśnięciu hamulce są bardzo słabe, a pedał twardy. Trzeba się mocno zaprzeć, aby zwolnić, tak więc jest dość niebezpiecznie przy konieczności nagłego hamowania. Natomiast używając hamulca za drugim lub trzecim razem jest już zdecydowanie lepiej. To co do tej pory starałem się poprawić: - wężyki podciśnienia wymienione - serwo z pompą hamulcową sprawdzone - jest ok - zawór zwrotny, ezektor wymieniony - ciśnienie nie schodzi z układu - płyn hamulcowy wymieniany - pompę ABS odpowietrzałem Vagiem - żadnych wymiernych efektów - sprawdzałem Vagiem prędkość poszczególnych kół - taka sama W najbliższym czasie spróbuję jeszcze raz wymienić płyn hamulcowy za pomocą pompki próżniowej. Czy macie Panowie jeszcze jakieś pomysły? Pozdrawiam
skbart Opublikowano 28 Września 2013 Opublikowano 28 Września 2013 Ja właśnie też odgrzebałem inny temat dotyczący hamulców. Powiedz mi jak sprawdziłeś serwo i zawór zwrotny ... najbardziej mnie ciekawi jak odpowietrzyłeś pompę ABS Vagiem? Ja mam koszmarny syczący dźwięk wydobywający się z pod pedału hamulca, też tak masz?
krzycht9999 Opublikowano 30 Września 2013 Autor Opublikowano 30 Września 2013 Syczacego dźwięku spod pedału hamulca nie mam. Zawór zwrotny wymienilem razem z ezektorem, trzymajacym ciśnienie w układzie. Był uszkodzony przez gaziarzy-druciarzy, którzy źle wpieli się z podcisnieniem. Objawiało się to twardniejacym pedałem hamulca, który szedł do góry od razu po zgaszeniu silnika. Pompę odpowietrzesz według instrukcji zawartej chociażby w tym temacie: Odpowietrzanie pompy ABS przy pomocyVAG-COM : FAQ - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się