Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Pompa wspomagania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

audi A6 , passat b5,

Opublikowano
hmm ale czy musi byc koniecznie od silnika AEB z tych lat ?

Nie koniecznie ,ma byc taka sama i dawać takie samo ciśnienie

jakie masz numery pompy

Opublikowano

zrób fote i napisz jaki producent z reguły zf lub kyb

Opublikowano

Do 1997 były inne pompy a jeżeli po 97.

Szukaj od rzędówki nawet diesla:wink:

Opublikowano

Powiedzcie mi najpierw jak mam te pompę wyjac bo totalnie nie wiem jak to ogranac . Help !

Zdjęcia pompy na samochodzie , ( nie mogę się dobrac żeby ja wydostac ) :

7twk.th.jpg

5ofm.th.jpg

ultv.th.jpg

3bv6.th.jpg

Help !

Opublikowano

Jakby to była pompa z polifta to podałbym Ci krok po kroku...

Musisz poluzować pasek następnie,odkręcić przewody z pompy potem pompę.

Podam Ci instrukcję jak postępować ale pamiętaj ze masz dwa paski u siebie na pompie.

Instrukcja Wymiany Pompy Wspomagania

Przy zakupie oryginalnej pompy ZF znajomy dostał od firmy instrukcję jej wymiany. Myślę, że może się komuś przydać :)

INSTRUKCJA WYMIANY POMPY WSPOMAGANIA UKŁADU KIEROWNICZEGO

W celu wyeliminowania jakichkolwiek zanieczyszczeń po zużytym oleju wspomagania radzimy czyścić układ według poniższych wskazówek.

1. Odłącz przewody z pompy , zlej zużyty olej do naczynia.

2. Zdemontuj pompę wspomagania

3. Zdemontuj zbiornik oleju (jeżeli jest połączony z pompą przewodem) w celu umycia i usunięcia

zanieczyszczeń ( mogą występować opiłki ze starej pompy )

4. Podnieś pojazd , upewniając się że przednie koła są nad podłożem

5. Końce przewodów od pompy do przekładni i przewód powrotny z przekładni, włóż do naczynia,

skręcaj kierownicą w prawo i w lewo , przewodami spłynie stary olej .

6. Zamontuj nową pompę wspomagania która uprzednio należy zalać nowym olejem, zamontuj zbiornik oleju wraz z przewodem zasilającym

pompę , załóż pasek

7. Podłącz do pompy przewód ciśnieniowy zasilający przekładnie kierowniczą, przewód powrotny

pozostawiając w naczyniu

8. Wypełnij zbiornik olejem do wymaganego poziomu , skręcaj kierownicę naprzemiennie w prawo i

w lewo w celu przelania przez układ nowego oleju i usunięcia starego przez przewód powrotny

(kontroluj poziom oleju w zbiorniku , można przy tym zakręcić silnikiem tak by nie odpalił,

pomoże to przelać nowy olej przez układ )

9. Po pojawieniu się na przewodzie powrotnym czystego oleju , podłącz przewód powrotny i

uzupełnij stan oleju w zbiorniku .Odstaw stary olej i nigdy więcej go nie używaj!

10. Włącz silnik skręcaj kierownice w prawo i w lewo , aby rozprowadzić olej , nie napieraj przy

maksymalnym skręcie (kontroluj poziom oleju , pompa nigdy nie może pracować gdy jest sucha)

11. W celu odpowietrzenia układu podnieś temperaturę oleju podczas odpalonego silnika aż do

uzyskania ok.60 st. C

12. Skręć naprzemiennie w prawo i w lewo przynajmniej po 5, 6 razy . Unikaj dotykania blokad na

końcu skrętu. Układ powinien być odpowietrzony.

13. Sprawdź poziom oleju w zbiorniczku.

14. Jeśli w układzie pozostanie powietrze olej robi się jasny lub się pieni, będą słyszalne hałasy i

odczuwalne drgania w kierownicy. Wyłącz silnik , odczekaj przynajmniej 30minut ,sprawdź

cały układ połączeń na przewodach a następnie powtórz punkty 11 i 12.

UWAGA

Stary zniszczony , zagnieciony przewód może być niebezpieczny dla układu wspomagania , jako że może się rozpadać od wewnątrz i oddawać kawałki do oleju , co może powodować głośną i wadliwą prace pompy wspomagania i całego układu hydraulicznego.

Jakby co to pytaj.

[h=2]Instrukcja Wymiany Pompy Wspomagania[/h] Przy zakupie oryginalnej pompy ZF znajomy dostał od firmy instrukcję jej wymiany. Myślę, że może się komuś przydać :)

INSTRUKCJA WYMIANY POMPY WSPOMAGANIA UKŁADU KIEROWNICZEGO

W celu wyeliminowania jakichkolwiek zanieczyszczeń po zużytym oleju wspomagania radzimy czyścić układ według poniższych wskazówek.

1. Odłącz przewody z pompy , zlej zużyty olej do naczynia.

2. Zdemontuj pompę wspomagania

3. Zdemontuj zbiornik oleju (jeżeli jest połączony z pompą przewodem) w celu umycia i usunięcia

zanieczyszczeń ( mogą występować opiłki ze starej pompy )

4. Podnieś pojazd , upewniając się że przednie koła są nad podłożem

5. Końce przewodów od pompy do przekładni i przewód powrotny z przekładni, włóż do naczynia,

skręcaj kierownicą w prawo i w lewo , przewodami spłynie stary olej .

6. Zamontuj nową pompę wspomagania która uprzednio należy zalać nowym olejem, zamontuj zbiornik oleju wraz z przewodem zasilającym

pompę , załóż pasek

7. Podłącz do pompy przewód ciśnieniowy zasilający przekładnie kierowniczą, przewód powrotny

pozostawiając w naczyniu

8. Wypełnij zbiornik olejem do wymaganego poziomu , skręcaj kierownicę naprzemiennie w prawo i

w lewo w celu przelania przez układ nowego oleju i usunięcia starego przez przewód powrotny

(kontroluj poziom oleju w zbiorniku , można przy tym zakręcić silnikiem tak by nie odpalił,

pomoże to przelać nowy olej przez układ )

9. Po pojawieniu się na przewodzie powrotnym czystego oleju , podłącz przewód powrotny i

uzupełnij stan oleju w zbiorniku .Odstaw stary olej i nigdy więcej go nie używaj!

10. Włącz silnik skręcaj kierownice w prawo i w lewo , aby rozprowadzić olej , nie napieraj przy

maksymalnym skręcie (kontroluj poziom oleju , pompa nigdy nie może pracować gdy jest sucha)

11. W celu odpowietrzenia układu podnieś temperaturę oleju podczas odpalonego silnika aż do

uzyskania ok.60 st. C

12. Skręć naprzemiennie w prawo i w lewo przynajmniej po 5, 6 razy . Unikaj dotykania blokad na

końcu skrętu. Układ powinien być odpowietrzony.

13. Sprawdź poziom oleju w zbiorniczku.

14. Jeśli w układzie pozostanie powietrze olej robi się jasny lub się pieni, będą słyszalne hałasy i

odczuwalne drgania w kierownicy. Wyłącz silnik , odczekaj przynajmniej 30minut ,sprawdź

cały układ połączeń na przewodach a następnie powtórz punkty 11 i 12.

UWAGA

Stary zniszczony , zagnieciony przewód może być niebezpieczny dla układu wspomagania , jako że może się rozpadać od wewnątrz i oddawać kawałki do oleju , co może powodować głośną i wadliwą prace pompy wspomagania i całego układu hydraulicznego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...