Skocz do zawartości
IGNOROWANY

sprzęgło jakie


Gość zdzisiek

Rekomendowane odpowiedzi

Jak latasz serią i nie planujesz modów to zakładaj normalne seryjne sprzęgło (fabrycznie siedzi dwumas) jeśli chcesz wymienic samo sprzęglo koszt to około ~500zł (sachs) za części jeśli z dwumasem to około 1300zł i jak masz zrzuconą skrzynie to nie zaszkodzi zmienić zimering na wale. Lecz jesli chcesz modzić to wsadzaj sztywne koło z 1z :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmieniasz same sprzęgło musisz się liczyć z faktem że w niedługim czasie może paść dwumasa...

Sprzęgło wal od AWX-a różni się tym że nie ma sprężynek tłumiących tak jak w AFN/AVG.

Jak planujesz moc ponad 160KM to wtedy wal w sztywne chodź ja bym nie robił tego w ogóle...

Oczywiście uszczelniacz to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uszczelniacz jest dobry to po co go ruszać ?? Już nie raz na forum było pisane jak ktoś zmieniał uszczelniacz u partacza i po krótkim czasie, trzeba było zrzucać wszystko od nowa.

Sprzęgło awx nie ma sprężynek ponieważ cały ciężar płynnego przenoszenia momentu i tłumienia wibracji bierze na siebie dwumas. Było chwilę temu opisywane, że jak ktoś ładuje zestaw ze sztywnym kołem gdzie tłumiki drgań są w tarczy sprzęgłowej to są one w stanie wyginać się, jedynie o 15 stopni. Za to sprężyny w kole dwumasowym są w stanie rozciągnąć się o 90 stopni. Do pewnej granicy dwumas jest o wiele lepszy, później już trzeba kombinować ze sztywnym kołem ale i specjalnie wzmacnianym sprzęgłem. Miałem wcześniej 1z ze sztywnym kołem gdzie było dowalone stosunkowo nisko 315 Nm i niestety ale dało to radę skrzyni.

Jak założysz sztywne koło to stracisz na komforcie i jest to fakt niezaprzeczalny. Mówię to z perspektywy posiadacza 1z/afn i nie sądzę żeby inżynierowie Audi chcieli zaszkodzić swoim klientom. W moim afn po niespełna 300 tys. biegi wchodzą jak w masło, nic nie blokuje, nie haczy, nie buczy itp. Dwumas spełnił i dalej spełnia swoją rolę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Tomek po części masz racje bo sam spartoliłem zmianę uszczelniacza ale wiadomo że jak juz się tyle rozbierze to lepiej i ten uszczelniacz kupić.

U mnie z dwumasą miałem także sprężynki w tarczy i powiem ze nie było zajechane sprzęgło itd a zmiana na tarcze bez sprężynek dała silnikowi trochę elastyczności:decayed:

W ogóle jak dla mnie to jest chore cofać się do zwykłego koła,wibracje są nie do zniesienia:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście jestem za jednomasem :) Sam mam grubo pomodzone i nie wyobrażam sobie przy pełnym bucie wpinać bieg na dwumasie:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dajcie spokój z tym jednomasem, to sie sprawdza w przypadku niefabrycznego sprzegła jednomasowego(modyfikowanego) a to kosztuje wiecej niz500zł), te zestawy które tak montuja na forum są do słabych setupów do 150km sie nada, ale jak ktoś myśli o 200km w VP to bez zastanawiania montujcie sprzeglo AWX kultura pracy zatem komfort bez porównania, cena podobna, nawet taniej niz jednomas przygotowany pod wieksze moce:whistling: komplet idzie kupić taniej niz 1500zł

Zobaczcie seryjnie AWX ma 310nm, po sofcie robi sie 360-380nm i sprzegło nawet nie jęknie, a w AFNie osiagnać wiecej niz 380nm to juz trzeba grubo pójść powyzej 190km:whistling: tak wiec nowe sprzeło AWX i mody pod 200km jestescie w domu, jednomas to porażka:facepalm: i nie ma co sie oszukiwac, ten zestaw sprawdza sie w podłużniakach lae tam fabryka daje sprzęgło które w serii ma 160km a nie 90 jak w silniku wzdłużnym. Tamte sprzęgła nie pasują do nas:whistling:

Nelson, ex własciciel(mekto) twojej B5 zakatał sprzegło jednomasowe przy setupie 173km swego czasu, teraz masz tam cos wzmocnione z tego co pamietam:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz Kowi niektórym nie przegadasz bo sądzą że jak założą jednomas (twierdząc że dwumas się rozleci) to będzie bezawaryjnie. Przy grubym setupie trzeba wzmocnić samo sprzęgło bo inaczej ro***erdoli skrzynię. Założyłem cały zestaw od AWX i wszystko działa rewelacyjnie, ewidentnie auto lepiej przenosi moment obrotowy (poprzedni dwumas miał najlepsze lata za sobą tak jak i tarcza sprzęgła).

Ciekawe czemu afn pomimo dwumasu ma sprężyny w tarczy sprzęgłowej a tarcza awx ich nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze inżynierowe doszli że sprężyny zdychają po pewnym czasie.

Ja sprzegło miałem zdrowe a mimo to odczuwam różnicę po przejściu na sprzęgło z AWX-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...