Gawel90 Opublikowano 22 Września 2013 Opublikowano 22 Września 2013 Witam. Od jakiegos czasu zaczeło mi wywalac kontrolke silnika, a co za tym idzie kod błędu katalizatora - system katalizatora ponizej progu wydajnosci, zbyt mała opornosc. Mechanior polecil mi zakup nowego zamiennika KATALIZATOR AUDI A4/ VW B5/ SKODA 1,6-2,0 KAT !! (3543946312) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. , co o tym myślicie ? Da sobie rade ten zamiennik ? Druga opcja jest taka, ze dzwonilem do vtechu i mogliby mi za 550zł ( tyle co zamiennik kata ) wyłaczyc druga sonde i mialbym ja z glowy, wtedy wybebeszyc starego kata i tyle. Czytalem tez ze ludzie stosuja te emulatory na sondy ale u jednych to dziala u innych nie, wiec nie wiem czy warto z tym kombinowac ? Czekam na opinie
benyA4 Opublikowano 22 Września 2013 Opublikowano 22 Września 2013 Zamiennik nic ci nie da. Z tego co wiem w silnikach wolnossacych nie mozna wylaczyc drugiej sady. Z emulatorami roznie bywa ale w wiekszosci przypadkow po ich zastosowaniu check engine wyskakuje zadziej, A najlepiej przeczytaj http://a4-klub.pl/uklad-wydechowy-100/alt-wymiana-katalizatora-245446/
enrike2 Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 ja również kolego mam ten problem co ty ale sie tym nie przejmuje tylko kasuje blad a czasami jezzdze na nim i nic sie nie dzieje z silnikiem takze zastpsuj emulator i zobaczysz jak bedzie ;-) sam sie do tego przymieżam
Dajmon Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Rozmawialem z kolega lukaszem. Oto co wyszlo z tej dyskusji. Witam, widzę kolego że masz problem z wyskakującym błędem katalizatora, jak chcesz to mogę Ci zrobić kompa z wyłączonym błędem albo całkowicie wyłaczoną drugą sondą, jak piszesz się na testa to odpisz, Pozdro Witam. Zastanawiam się czy wyłączyć ten engine odnośnie niskiego progu KATA. Rozmyślam, bo mam ten samochód od 1.5 roku. Jest to pierwszy zakup maszyny od 99 roku kiedy to kupiłem Fiata Siene. Docieram się ogólnie z tym samochodem, poznaję go. Błąd kata wg mnie u nie wyskakuje ponieważ wciąga olej. Skoro wciąga olej, przepala go czy jak tam (ALT 2.0 litry benzyna + LPG), to spalony olej osiada na kacie. Sonda za katem informuje kompa, że kat jest trochę przytkany, więc komp robi bogatsza mieszankę (wyższą temp. mieszanki), żeby przepalić syf w kacie w postaci nagaru oleju. To jest moja analiza i przemyślenie. Jak wyłączę drugą sondę, to komp nie będzie wiedział że ma zwiększyć mieszankę aby przepalić syf w kacie. Syf zacznie powoli zatykać całego kata, aż w końcu spliny nie będę mogły jak wyłazić. Zablokuje mi to w ten sposób wylot i zdławi silnik. Spadnie moc. Najpierw musiałbym pewnie uporać się z katem, tzn. wywalić z niego środek (wsadzić rurkę) lub jeszcze może inaczej. Wtedy gdy syf nie odkładałby się na siatce kata, bo by jej nie było, to wtedy druga sonda nie byłaby potrzebna, więc można by ją wyłączyć lub jak Piszesz, wyłączyć reakcję kompa na błąd kata z tej sondy i uniemożliwić pojawienie się Engine. Odpisz mi więc proszę co Ty na to. No więc tak może jest troche racji w tym że spalanie oleju przyspiesza pojawienie sie błędu niskiej wydajności kata, ale tak czy inaczej w autach które maja już dosyć spory przebieg, nawet tych które nie spalają oleju wczesniej czy później pojawi się bład, poprostu fabryczny katalizator przestaje spełniać swoją role i tyle. To co piszesz o przepalania kata nie jest niestety prawdą, komp nie wzbogaci mieszanki żeby go przepalić, przecież produkując ten silnik audi nie wiedziało że będzie przepalał olej więc nie zastosowali takiej funkcji w sterowniku. Tak czy inaczej w katalizatorze panuje taka temperatura że raczej syf ze spalonego oleju nie może go zatkać, może się tylko ewentualnie pokruszyć czy przetopić wkład i to on wtedy zatyka fizycznie katalizator. Oczywiście można wywalić wkład z kata jesli bład się pojawia, bo i tak nie spełnia swojej roli. Ogólnie to szukam kogos do przetestowania w alt-ku, u siebie wyłaczyłem drugą sonde bo też miałem z tym problem. Jak pisałem moge zaprogramować tak soft że będzie wyłaczony tylko ten bład o niskiej wydajności kata, albo wyłaczyć całkowicie sonde czyli będzie można ją odłączyć i żaden błąd nie powinien się pojawiać.
Gawel90 Opublikowano 7 Października 2013 Autor Opublikowano 7 Października 2013 Sprobuje w najblizszym czasie zastosowac ten emulator tylko nie wiem czy wypierniczyć dziure w kacie ? Nie zwariuje mi wtedy komp ? Czy jezeli on nie spelnia swoich wlasciwosci to tak jakby go nie bylo i mozna wstawic zwykla przelotowke ? Tak pozatym to fajnie byloby wylaczyc ta druga sonde i problem z glowy mam nadzieje ze sie wam uda !
klobusik Opublikowano 7 Października 2013 Opublikowano 7 Października 2013 Rozmawialem z kolega lukaszem. Oto co wyszlo z tej dyskusji.Witam, widzę kolego że masz problem z wyskakującym błędem katalizatora, jak chcesz to mogę Ci zrobić kompa z wyłączonym błędem albo całkowicie wyłaczoną drugą sondą, jak piszesz się na testa to odpisz, Pozdro Witam. Zastanawiam się czy wyłączyć ten engine odnośnie niskiego progu KATA. Rozmyślam, bo mam ten samochód od 1.5 roku. Jest to pierwszy zakup maszyny od 99 roku kiedy to kupiłem Fiata Siene. Docieram się ogólnie z tym samochodem, poznaję go. Błąd kata wg mnie u nie wyskakuje ponieważ wciąga olej. Skoro wciąga olej, przepala go czy jak tam (ALT 2.0 litry benzyna + LPG), to spalony olej osiada na kacie. Sonda za katem informuje kompa, że kat jest trochę przytkany, więc komp robi bogatsza mieszankę (wyższą temp. mieszanki), żeby przepalić syf w kacie w postaci nagaru oleju. To jest moja analiza i przemyślenie. Jak wyłączę drugą sondę, to komp nie będzie wiedział że ma zwiększyć mieszankę aby przepalić syf w kacie. Syf zacznie powoli zatykać całego kata, aż w końcu spliny nie będę mogły jak wyłazić. Zablokuje mi to w ten sposób wylot i zdławi silnik. Spadnie moc. Najpierw musiałbym pewnie uporać się z katem, tzn. wywalić z niego środek (wsadzić rurkę) lub jeszcze może inaczej. Wtedy gdy syf nie odkładałby się na siatce kata, bo by jej nie było, to wtedy druga sonda nie byłaby potrzebna, więc można by ją wyłączyć lub jak Piszesz, wyłączyć reakcję kompa na błąd kata z tej sondy i uniemożliwić pojawienie się Engine. Odpisz mi więc proszę co Ty na to. No więc tak może jest troche racji w tym że spalanie oleju przyspiesza pojawienie sie błędu niskiej wydajności kata, ale tak czy inaczej w autach które maja już dosyć spory przebieg, nawet tych które nie spalają oleju wczesniej czy później pojawi się bład, poprostu fabryczny katalizator przestaje spełniać swoją role i tyle. To co piszesz o przepalania kata nie jest niestety prawdą, komp nie wzbogaci mieszanki żeby go przepalić, przecież produkując ten silnik audi nie wiedziało że będzie przepalał olej więc nie zastosowali takiej funkcji w sterowniku. Tak czy inaczej w katalizatorze panuje taka temperatura że raczej syf ze spalonego oleju nie może go zatkać, może się tylko ewentualnie pokruszyć czy przetopić wkład i to on wtedy zatyka fizycznie katalizator. Oczywiście można wywalić wkład z kata jesli bład się pojawia, bo i tak nie spełnia swojej roli. Ogólnie to szukam kogos do przetestowania w alt-ku, u siebie wyłaczyłem drugą sonde bo też miałem z tym problem. Jak pisałem moge zaprogramować tak soft że będzie wyłaczony tylko ten bład o niskiej wydajności kata, albo wyłaczyć całkowicie sonde czyli będzie można ją odłączyć i żaden błąd nie powinien się pojawiać. Witam. A czy kolega wyłączjąc drugą sondę programowo otrzymuje pełen zestaw readienss na Passed, czy wygląda to tak jak u mnie w temacie http://a4-klub.pl/uklad-wydechowy-100/alt-wymiana-katalizatora-245446/index8.html
yarosyaros Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 U mnie tez ten błąd się pojawił, dziś kata zmieniłem na używany oryginał i jak narazie wszystko jest OK, nawet w readienss wszysztko na Passed a wcześniej tak nie było :/
enrike2 Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 Powiedzcie mi ja u siebie robiłem test sond i wyszło ok a kata nie mogłem jakiś error o co kaman?
benyA4 Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 a spelniles warunki do testu ? (temperatura i obroty)
enrike2 Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 tak kolego bylem aurat w trasie ipo jakis 300km wiec raczej spelilem obroty rowniez i nie wiem co jest grane mam nawet z tego loga ---------- Post dopisany at 21:05 ---------- Poprzedni post napisany at 20:50 ---------- Grupy: 046 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM jest taki log a potem polaq sa naczerwona i jest error
benyA4 Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 zadam moze glupie pytanie . Właczyles test ? ikona pod napisem VAG COM (test on/off) albo (run ) nie pamietam dokladnie.
benyA4 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 No to jak mial by sie odbyc test skoro go nie wlaczyles
enrike2 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 A w testach na sondy nie musiałem nic włączać tylko obroty poszły w górę i test się zrobił ok jutro przeprowadze test
Gawel90 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 ja dzis zalożyłem emulatorek, zobaczymy jak bedzie
enrike2 Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 Zdawaj raporty jaki masz kątowy? Wierciles większą dziurę? Jak masz to podaj link do niego będę wdzięczny też się przymierzam
Gawel90 Opublikowano 10 Października 2013 Autor Opublikowano 10 Października 2013 Na raporty bedzie trzeba troszke poczekac bo nie robie duzo km ale jak sie check nie zapali po 100km to i tak bedzie pierwszy mały sukces zalozyłem dokladnie taki MOSIĘŻNY EMULATOR KĄTOWY SONDY LAMBDA - HURT!!! (3599012913) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje., nic w nim nie wierciłem
Dajmon Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 Ciekawe. Daj znać co się w Vagu pojawia. Może inne błędy. Jestem ciekawy.
enrike2 Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 Też jestem ciekawy a robiłeś test katalizatora?
Gawel90 Opublikowano 11 Października 2013 Autor Opublikowano 11 Października 2013 Na pewno bede dawał znac co i jak nie testu kata nie robiłem, ale moze na dniach uda mi sie zrobic u kumpla.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się