sławek85 Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Panowie gdzie znajduje się regulator fazy rozrządu w [ASN] od strony kół rozrządu czy od strony ściany grodziowej ? Czy to to jest?
bugi23 Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Kolego fazatory są od strony kół rozrządu, zaznaczyłem na fotce:
sławek85 Opublikowano 26 Września 2013 Autor Opublikowano 26 Września 2013 a od strony ściany grodziowej na wałkach są czujniki położenia wałków rozrządu ?
sławek85 Opublikowano 26 Września 2013 Autor Opublikowano 26 Września 2013 A powiedz mi za co odpowiada praca regulatora fazy rozrządu. Co by się działo np jak by jeden z symeringów na tym fazatorze przepuszczał by olej?
bugi23 Opublikowano 28 Września 2013 Opublikowano 28 Września 2013 Znalazłem na "Audi Klub Polska" taki tekst, myślę że coś tam wyjaśnia: cytuje: "Zwykłe sterowanie zmiennymi fazami rozrządu odbywa się za pośrednictwem regulacji łańcucha napędzającego dwa wałki rozrządu. W tym silniku każdy wałek rozrządu ma swoje kolo które napędzane jest paskiem rozrządu. Samo sterowanie polega na zmianie ciśnienia oleju w kołach. Tak wiec zmienna regulacja to koła rozrządu i z tego powodu są tak drogie.. Ciśnienie zmieniane jest przez zawory elektromagnetyczne które olej kierują przez wałek rozrządu do kół. Uszczelnione to jest pierścieniami tłokowymi, tak się nazywają. Są to pierścienie z zamkiem , podobne jak w skrzyniach autoamtycznych. Cały system podlega pełnej diagnozie zarówno statycznej jak i dynamicznej. W tym silniku jak w każdym , ale tu szczególnie wymagana jest pełna synchronizacja , wałków względem siebie a następnie względem OT czyli górnego martwego punktu tłoka"
sławek85 Opublikowano 23 Października 2013 Autor Opublikowano 23 Października 2013 Pierścienie hakujące są ok bo ściągałem koła i wymieniłem bo jeden był ułamany. Chodzi mi p pojedynczy stukot podczas rozruchu na ciepłym silniku trwa około 1 sekundy ale ale tylko po jakimś czasie od zgaszenia . Tak jakby olej schodził z silnika . na zimnym tego nie ma ale i na ciepłym też nie zawsze jest. ciśnienie jest ok bo mierzone było na ciepłym i na zimnym , smok jest czysty , olej 5w 40 VALVOLINE MaxLife pierścienie szczelne nowy rozrząd brak wycieków. dla tego morze te symeringi w tych zaworach puszczają .Jak olej się nagrzeje o już nie jest taki gesty. szklanki też trzymają ciśnienie. Na vag-u zero błędów. Jutro dodam filmik ---------- Post dopisany 23-10-2013 at 19:12 ---------- Poprzedni post napisany 29-09-2013 at 12:48 ---------- Panowie taki mia chodzi na ciepłym jak postoi około 20 minut po zgaszeniu po ponownym odpaleniu ---------- Post dopisany at 19:13 ---------- Poprzedni post napisany at 19:12 ---------- chodzi mi to te stuki przez pierwsze sekundy ---------- Post dopisany at 19:16 ---------- Poprzedni post napisany at 19:13 ----------
.Cinek Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Mialem u siebie coś takiego i mechanik powiedzial ze to wariator sie odzywal. Skonczylo sie na tym ze zaczal chrobotac podczas ciaglej pracy silnika. Wymieniłem wariator i problem ucichł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się