SylverStone Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Witam Temat założyłem już innym dziale nie pisząc o LPG,a może w nim tkwi problem. Półtora tygodnia temu zamontowałem instalacje gazową STAG3-4,wcześniej auto chodziło idealnie. Z początku nie zwróciłem na to zbyt uwagi bo były niekorzystne warunki jazdy na Pb,po odpaleniu zimnego silnika i jazdy na Pb auto delikatnie szarpie i muli.Muszę delikatnie dodawać gazu,chociaż i to powoduje takie dziury w reakcji na gaz.Problem całkowicie znika po ok 50-100metrach...i jedzie ok.Po jakimś 1km przechodzi na gaz i chodzi idealnie.Po odstaniu,ostygnięciu problem identyczny.Dzieje się on za każdym razem.Czy może mieć to coś wspólnego z gazem?Czy zbieg okoliczności.Innych problemów nie ma,obroty trzyma idealnie i chodzi (poza wspomnianą chwilą) idealnie. Wspomniałem o tym gazownikowi (obecnie jest w Niemczech,za tydzień jadę na regulacje i kontrolę)powiedział bym odłączył aku i zobaczył czy problem zniknie,potem bym przed gaszeniem przełączył na PB bo może jakiś wtrysk gazu leje. Czytam i istnieje przypadłość rozjechania map Pb przez Lpg czy to możliwe? Na Vagu 3 błędy odnośnie sondy B1 S2
Śliwek Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 sterownik pb moze wprowadzic sobei korekty paliwowe przy zle wyregulowanej instalce gazu. przepustnica zaadoptowana odpowiednio po montazu gazu?
SylverStone Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 Nie wiem czy zaadoptowana,nie spodziewałem się takiego problemu.Jutro planuje wyczyścić przepustnice i właśnie zaadoptować.Nie spodziewałem się że dobrze chodzący gaz może przekładać się na "uszkodzenie" w jezdzie na benzynie ale w internecie trochę tego jest o rozjechaniu.Zasugerowano też by odpiąć aku,odpalić i pojeździć tylko na Pb i zobaczyć jeśli problem znikł to Lpg do regulacji.Zrobiłem także dziś Logi przepływki ale nie wiem jak je czytać a na forum jak narazie odpowidzi nie ma czy dobre są czy nie.
Śliwek Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 dobrze chodzący dalej nie wiadomo czy jest optymalnie tzn czy nie za ubogo czy za bogato - sterownik benzyny poprzez sonde koryguje dawkowanie i stad moze "nauczyc' sie nieco innych czasow wtryskow przy czym lpg tez sie rozjedzie. dlugo jezdziliscie ustawiajac lpg? wartosci przeplywomierza i sondy byly sprawdzane przez gazowaniem?
SylverStone Opublikowano 3 Października 2013 Autor Opublikowano 3 Października 2013 Więc tak,jestem po odpięciu aku na noc i autko przy starcie w ogóle nie poszarpywało,i jechało idealnie.Wyczyściłem przepustnice i zaadoptowałem i wyszło OK,ale jak to będzie potem zobaczę.Co do ustawiania Lpg przejechaliśmy z 10km butując go na 2 czy 3 biegu,wspominał że sondy pracują dobrze,wtryski takżemi nie ma nic niepokojącego.Sondę mam nową NGK wymieniana z 4 miesiące temu.Przepływomierz wczoraj testowałem...od1.500obr do 4,500 i powiedziano mi na forum że wydaje się być dobrze aczkolwiek lepiej do 6.000obr zrobić...nie wiem czy powielać czy zostawić.
Śliwek Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 do 4,5 to malo. zloguj go w calym zakresie tj 1500-6500. jesli problemy zaczna sie od nowa, to skasuj bledy (chociaz ich nie masz to wykasujesz wyuczone ustawienia sterownika) i pojezdzij na samej pb mniej wiecej tyle km co co powinny zaczac sie problemy na lpg. jesli bedzie ok na pb to znaczy ze instalka LPG jest zle wyregulowana
SylverStone Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Dalej "walczę" z tym problemem.Z gazownikiem dopiero za tydzień się umówiłem.Wyskakuje ten błąd 2 sondy ale czy to nie jest korygująca sonda i czy sonda pracuje jak jest całkowicie zimny silnik?Po drugie jeśli sprawdza się przepływkę na ciepłym silniku (kiedy auto chodzi super) to jak się to odbija do zimnego silnika kiedy właśnie wtedy auto muli zdycha i przy daniu gazu w podłogę ma zwiechy i opornie wchodzi na obroty? Zeszłego roku miałem problem właśnie podobny a nawet ten sam,okazało sie że winny był przepływomierz.Zaryzykowałem i kupiłem używany oryginał i okazało sie to to.Może teraz także nie pracuje dobrze jak jest zimno a jak lekko chwyci temp to już pracuje dobrze? Jeszcze jedno,czy sens może mieć odłączenie przepływki z rana? Czy to wykluczy ją bądź stwierdzi że to ona?
tkuczera Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Czyli na mieszance LPG ma za bogato bądź za ubogo i dlatego masz poźniej problemy na PB bo korekty długoterminowe będą rozjechane. Musisz się udać na strojenie instalacji.
SylverStone Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Nie wiem czy się rozumiemy.Rano po nocy,po pracy po 8h mam problemyz tym szarpaniem,auto chodzi wtedy na Pb i poszarpuje,ale delikatnie,nie idzie za gazem,mogę go mieć całego w podłoge a on będzie mulił,miał braki reakcji na gaz,ale mimo wszystko jedzie.Jednak nie wiem czy przy [rzejechaniu przez skrzyżowanie nie zabraknie mi przyspieszenia:) Po ok 100metrach wszystko chodzi ok (jeszcze jade na Pb) i włacza się gaz i chodzi tak samo dobrze.Jak przełącze na Pb to chodzi dobrze.Tylko chodzi o zimny silnik.Po odpięciu aku,było dobrze do jednego odpalenia i jazdy potem już powtórka. Dla wielu banalne te moje pytania ale czy faktycznie może winna być regulacja LPG?Na gazie jeżdżę dopiero niecały miesiąc,myślałem że założę i problemy znikną skoro wszystko nowe a tu jednak nie do końca wszystko ok.Czytałem o rozjeżdżaniu map PB.Po odpięciu aku na całą noc i odpaleniu chodziło normalnie.Po przełączneiu na gaz znowu problemy.Czy tutaj chodzi o regulacje czy szukać gdzie indziej problemu.Nie wiem czy cisnąć gazownika o regulacje czy regulacja nie ma nic do benzyny...
tkuczera Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 To jeśli masz Vaga podepnij się i zobacz jakie masz korekty długoterminowe kanał 31 bądź 32.
Śliwek Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 po odpieciu klem mapy gazu sie nie kasuja, ale korekty pb tak. nie musi tak byc ale moze jesli winna jest regulacjia instalacji.
SylverStone Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Na dziś też odłączyłem akumulator.Jutro pojeżdżę tylko na Pb i zobaczę czy problem zniknie czy to było chwilowe.Podejrzewam rozjechanie map pb.Sonda może dawać taki objaw? czy nie działa na zimnym? tkuczera jak sprawdzić te korekty? gdzie tego szukać w Vagu?
Łukasz13 Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 Jesli po kasowaniu błedów, odpala i jedzie dobrze na pb to ewidentnie wina zle wyregulowanej instalki, sprawdz jakie masz korekty w gr. 032 po jeżdzie na lpg, druga sonda nie ma nic do tego, a nawet pierwsza nie bierze udziału w korekcji mieszanki zaraz po odpaleniu.
SylverStone Opublikowano 10 Października 2013 Autor Opublikowano 10 Października 2013 Więc wczoraj na noc odłączyłem aku i wyłączyłem gaz.Dziś auto z rana jechało idealnie,potem w południe także no i teraz po pracy także.Cisło idealnie.Więc przełączyłem na gaz.Jutro podejrzewam że już będzie to co wcześniej.Więc tym samym wykluczyłem cokolwiek związane z benzyną no i tą sondą...Może błąd sondy wyskakuje przez żle ustawiony gaz? Jak wejść w te korekty?i na co zwrócić uwagę bo w sobote z ciekwośći sprawdzę. Tak jak pisałem...Dziś już kicha znowu więc ewidentnie coś z tym gazem,z gazownikiem piszę na Fb mówi że wgra nowe mapy gazu.Jeszcze przed wyłączeniem auta przełączyłem na benzynę i tak zgasiłem...Może jakieś resztki gazu przy porannym odpaleniu na benzynę robią takie klocki? I problem zażegnany,okazało się że jest za małe ciśnienie gazu...Szybka regulacja i po problemie:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się