Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż instalacji - gdzie wlew i przełącznik gazu


>adamo<

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

niebawem montuję instalację gazową. Zastanawiam się nad najlepszym miejscem na umiejscowienie wlewu gazu oraz przełącznika gazu.

Jakie rozwiązania macie u siebie?

Wlew chciałem w klapce wlewu benzyny ale gazownik powiedział, że klapka będzie troszkę odstawać - czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam' date='

niebawem montuję instalację gazową. Zastanawiam się nad najlepszym miejscem na umiejscowienie wlewu gazu oraz przełącznika gazu.

Jakie rozwiązania macie u siebie?

Wlew chciałem w klapce wlewu benzyny ale gazownik powiedział, że klapka będzie troszkę odstawać - czy to prawda?[/quote']

jesli zrobi to zgodnie ze sztuką i zostawi pod klapką miejsce do wkręcenia adaptera do tankowania to nic nie będzie odstawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlew chciałem w klapce wlewu benzyny ale gazownik powiedział' date=' że klapka będzie troszkę odstawać - czy to prawda?[/quote']

bzdura. miesci się pelny wlew bez potrzeby dokrecania przejsciowki pod klapka i nic nie odstaje.

przelacznik fajnie miesci sie po lewej stronie pod kierownica jest taka wneka i przy tej poleczce we wnece jest "wystajace" miejsce akurat fajne pod przelacznik. wystarczy odchylic lekko glowe w lewo i widac kontrolki, a nie razi zielonym przy czerwonym podswietleniu wnetrza.

jak cos to jutro moge porobic fotki jak mam to u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Czekam w takim razie na foty;-)

Czy mozesz przy okazji zrobić zdjecia klapy bagażnika? Mój trójkąt leży w bagażniku bo nie mam jak go zamontować:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obiecane fotki ogolne oraz wtryskiwaczy (pod kolektorem) i reduktora z elektrozaworem (pod zbiorniczkiem wyrównawczym).

IMG_0129.jpg

IMG_0130.jpg

IMG_0135.jpg

IMG_0136.jpg

IMG_0140.jpg

IMG_0143.jpg

IMG_0145.jpg

IMG_0146.jpg

IMG_0149.jpg

IMG_0151.jpg

fotek w bagazniku nie robilem bo to raczej zbedne. wazne zeby butla była odpowienio zamontowana czyli wielozawor powinien byc od strony zderzaka a nie od siedzen jak to czesto niepoprawnie montują. nie mam rurek miedzianych tylko przewody FARO. sterownik umieszczony w kabinie pod deską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a mnie powiedział "gazownik' że lepsze jest cu znaczy miedź zamiast faro cu dla niego i klienta jest tańsze, można stosować inne uchwyty do mocowania i lepiej się spisuje tzn można zrobić pętle kompensacyjne przy wlewie i przy parowniku czego przy faro ponoć nie ma no ja mam w nakładce zderzaka. Oświeć mnie jeśli źle piszę

---------- Post dopisany at 22:04 ---------- Poprzedni post napisany at 22:00 ----------

A jeszcze na temat sterownika ja mam tak zamontowany w przedziale silnikowym

---------- Post dopisany at 22:06 ---------- Poprzedni post napisany at 22:04 ----------

IMG_1968.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śliwek dzięki za foto. Ładnie masz to wszystko ukryte. Klapka wlewu nie odstaje, parownika nie widać, filtra nie widać wtrysków też nie widać - super.

Jak masz wtryskiwacze zamontowane? Pompują gaz w górę? Co to za instalka i jak Ci się sprawuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Hary faro wypiera miedz i niestety ci ktorzy nie chcą się przerzucić mówią ze jest be. radze poczytać na forum lpg od madrych glow - pewnie tam znajdziesz obiektywna odpowiedz od wielu gazownikow z uznaniem. ja CI nie powiem ktore lepsze z fzycznego punkku widzenia bo nie zglebialem sie w to zjawisko. zaufalem chlopakom polecanym na wspomnianym forum dodatkowo z partnerskiego zakladu staga (4 zaklady na podkapraciu) ktorzy zapisują już na luty wiec pomysl jaki mają ruch w temacie. jakby mialy bybyc problemy z braku spiralki to chyba by tego nie montowali i utrudniali sobie pracy prawda? zwlaszcza ze daja gwarancje na 100 tys/2 lata i musieliby sie z tym pozniej borykac. monataż trwa u nich srednio 14-16 h w zaleznosci od auta. sciagaja kolektor itd. nie bede tez pisal ze ja mam bdb a Ty masz be. poprostu jak narazie jestem bardzo zadowolony i polecam ich.

co do montażu - nie chodzilo mi o to zeby pod maska nie bylo nic widac tylko zeby bylo zgodnie ze sztuką. np. parownik montowany przy wiatraku jest bardziej wychladzany stad tez moj jest dalel odsuniety dodatkowo wpiety jest szeregowo z wymiennikiem ciepla a nierownolegle co daje lepszy przeplyw cieczy chlodzacej i bardzo blisko tegoż wymiennika (weze maja po okolo 20 cm max). nie mam ustawionej instalki na 20 st tylko na 30 st (parownik wyrobi na 20 i nie zamarznie ale 30 jest bardziej optymalne dla chlodnego jeszcze silnik a tak naprade to niewielka roznica w rozgrzewaniu ukladu)

wtryskiwacze nie pompują w górę. są zamontowane pod kontem bo niestety niemieszcza sie calkiem pionowo (dlatego tez hana a nie ac w01 bo jest bardziej odporna na prace przy pochyle). wkretki są na wysokosci wtryskiwaczy benzynowych ale jakby od dolu kolektora gdzie jest wiecej "mięsa" kolektor nie pęka co sie niestety czasem zdarza przy wkretkach od gory. tak wiec wkretka skierowana jest na srodek nanalu ssacego, a wezyk od wtryskiwacza idzie od gory lukiem do kolektora na koncu praktycznie poziomo, ale nie do gory.

instalka stag4plus, wtryski hana zielona, reduktor acw01, elektrozawor valteka, wielozawor tomasetto, zbiornik gzwm.

spalanie srednio 9,5-10,5 l lpg przy odcinkach 20 km do pracy i okolo 0,35-04 l pb/100 km na rozruch przy temperaturach wrzesniowych. teraz pewnie cos podskoczy ale to normalne ;) przy 10 st przelacza mi sie po okolo 700 metrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy faro nie trzeba robić żadnej kompensacji i nie jest wiele droższa od miedzi-groszowe sprawy,sterownik spokojnie chowa się tam gdzie jest ecu auta,reduktor pod zbiorniczkiem nie jest tak chłodzony jak przy chłodnicy a co do montażu zbiornika nie ma reguły,że wz musi być od strony zderzaka,

przy autach o większej poj. i większej mocy jest to uzasadnione ale nie przy autach 1,4 czy nawet 1,8 które mają około 100KM wielozawór bliżej siedzeń nie jest żadnym błędem czy druciarstwem

a wracając jeszcze do tematu miedzi to filtr fazy płynnej po pewnym czasie jest strasznie zabity pyłkiem z tejże miedzi i jeszcze szczegół faro fi 6 ma taki przekrój jak miedź fi 8,optymalna temp. przełączania to około 30C a ktoś kto sobie ustawi na 20C czy niżej chcąc oszczędzić na pb z czasem może się przekonać,że nie było warto bo za niska temp.źle wpływa na reduktor i wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem już po instalacji. Sterownik Tech 224 zamontowany pod ECU, reduktor przy chłodnicy, wtryski HANA, przewody miedziane fi 6 mm. Pomimo montażu reduktora przy chłodnicy mam wrażenie, że auto bardzo wcześnie przełącza się na gaz, tzn. po nocy po odpaleniu i pozostawieniu na biegu jałowym na gaz auto przełącza się jeszcze przed wyłączeniem ssania. Gazownicy twierdzą, że ustawili przełączanie przy 30 st.

Wcześniej miałem VW Polo z instalacją BRC. Na gaz przełączał się po przejechaniu około 2 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sony_dark jednak chyba wszystko jest w porządku - po odpaleniu położyłem łapę na reduktorze i muszę stwierdzić, że mega szybko się nagrzewa. Dosłownie po chwili jest wyczuwalnie ciepły, więc ma te 30 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sony_dark jednak chyba wszystko jest w porządku - po odpaleniu położyłem łapę na reduktorze i muszę stwierdzić' date=' że mega szybko się nagrzewa. [b']Dosłownie po chwili jest wyczuwalnie ciepły, więc ma te 30 st.[/b]

To jaką sprawność (Sprawność) ma ten silnik? 50% energii idzie w ciepło? To sie w ogóle tym da jeździć czy to nagrzewnica na kółkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że w początkowej fazie pracy silnika sprawność jest bardzo niska, właśnie ze względu na dużą różnicę temperatur (temperatura spalania a temperatura silnika oraz płynu chłodzącego) oraz ze względu na dążenie do szybkiego osiągnięcia optymalnej temperatury silnika.

Między innymi dlatego stosuje się ssanie oraz podgrzewanie powietrza zasysanego (elektrycznie lub/oraz od kolektora wydechowego). Dzięki tym zabiegom wytwarzana jest większa ilość energii, która przekazywana jest na ogrzanie silnika.

Jeżeli auto przełącza się na gaz przy 30 st., to temperatura płynu (około 5L) musi podnieść się przy obecnych warunkach atmosferycznych o około 15 - 20 st. Biorąc pod uwagę wielkość temperatury spalania (nie pamiętam w tej chwili) to nie jest to dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...