snake160 Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 Witam, mam taki problem jak w temacie, wskazówka leży na 60 stopniach. Sprawdzałem w climatronicu pozycje 49 i 51 i w 49 mam 77 stopni a w 59 mam 90 stopni. Wskazówka od temperatury cieczy stoi raz na równo 90 stopniach a nieraz tak na 85 ale podobno jak wyczytałem na forum podobno te samochody tak maja czy to prawda ??? Moim zdaniem powinna stać cały czas na równo 90 stopniach. Nie wiem od czego zacząć czy to czujnik padł czy może coś nie tak z zegarami. Dodam że mam walnięty czujnik poziomu oleju(żółta konewka service) ale czekam po prostu do wymiany oleju żeby ten czujnik wymienić i nie spuszczać na darmo oleju a pozostało mi już tylko 2000 km. Tu też wyczytałem że mogę mieć czujnik poziomu oleju połączony z czujnikiem temperatury oleju nie wiem czy to prawda... Raz zdarzyło się tak jak jechałem w korku, że konewka zgasła a wskaźnik temperatury oleju pokazał 110 stopni, nie wiem dlaczego tak się stało może jest faktycznie połączona temperatura z poziomem. Co na ten temat myślicie i co byście mi poradzili żeby rozwiązać ten problem. Dzięki z góry za pomoc.
jacek70 Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 Powinny być podłączone osobno czyli do temp.oleju jest osoby czujnik wręczony nad filtrem oleju.
snake160 Opublikowano 5 Października 2013 Autor Opublikowano 5 Października 2013 rozumiem, tylko dlaczego na climatronicu kanał 49 od temp. ojeju pokazuje 77 stopni ????? a na kanale 51 jest równo 90 stopni nie mnie nie więcej, a nie zawsze na wskazówce jest równo 90 stopni czasem brakuje mu parę stopni, ale to już pomijając może już termostat jest stary i leciutko się otwiera, ale podczas jazdy temperatura nie spada, to znaczy że jest ok ?? czyli tak jakby czujnik temperatury oleju działa skoro pokazuje na climatronicu. Tu znowu temperatura oleju powinna być trochę wyższa niż cieczy w zależności od stylu jazdy oczywiście. Więc może to wina termostatu który nie dogrzewa oleju i silnika?? już nie wiem nie chce wymieniać i czujnika temp. oleju i termostatu bo może to wina tylko jednego czujnika. Pomóżcie ---------- Post dopisany at 21:42 ---------- Poprzedni post napisany at 20:30 ---------- wracając do domu trochę przydeptałem i temp. na kanale 49 była 83 stopnie, temp. na kanale 51 90 stopni i na wskazówce też równo 90 stopni. I teraz pytanie czy temp. oleju 83 stopnie jest temp. prawidłową czy jest za niska ??? no i najważniejsze dlaczego wskazówka od temp. oleju cały czas leży na 60 stopniach ??? może to być uszkodzona wskazówka na liczydle ??
flex78 Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Kolego, kanał 49 w rocznikach po lifcie to temperatura cieczy chłodzącej a nie oleju! Jeżeli podczas jazdy na 49 kanale masz w granicach 73 - 77 stopni to na 100% termostat do wymiany rozumiem, tylko dlaczego na climatronicu kanał 49 od temp. ojeju pokazuje 77 stopni ????? a na kanale 51 jest równo 90 stopni nie mnie nie więcej, a nie zawsze na wskazówce jest równo 90 stopni czasem brakuje mu parę stopni, ale to już pomijając może już termostat jest stary i leciutko się otwiera, ale podczas jazdy temperatura nie spada, to znaczy że jest ok ?? czyli tak jakby czujnik temperatury oleju działa skoro pokazuje na climatronicu. Tu znowu temperatura oleju powinna być trochę wyższa niż cieczy w zależności od stylu jazdy oczywiście. Więc może to wina termostatu który nie dogrzewa oleju i silnika?? już nie wiem nie chce wymieniać i czujnika temp. oleju i termostatu bo może to wina tylko jednego czujnika. Pomóżcie---------- Post dopisany at 21:42 ---------- Poprzedni post napisany at 20:30 ---------- wracając do domu trochę przydeptałem i temp. na kanale 49 była 83 stopnie, temp. na kanale 51 90 stopni i na wskazówce też równo 90 stopni. I teraz pytanie czy temp. oleju 83 stopnie jest temp. prawidłową czy jest za niska ??? no i najważniejsze dlaczego wskazówka od temp. oleju cały czas leży na 60 stopniach ??? może to być uszkodzona wskazówka na liczydle ??
snake160 Opublikowano 6 Października 2013 Autor Opublikowano 6 Października 2013 yhymmm:facepalm: ok, to juz nie rozumiem na 49 i 51 jest temperatura cieczy ? może 49 to obieg duzy a 51 to obieg mały ? jak ktos wie niech się wypowie. Teraz jeszcze ta temp. oleju dlaczego wskazówka leży może to być spowodowane uszkodzonym czujnikiem temp. oleju? czy może coś z liczydłem nie tak ?? chciałbym to zrobic bo nie lubie jak coś nie działa i drażni oko proszę o pomoc. kanał 49 to ciecz a 51 to temp. nagrzewnicy to już wiem jeszcze temat tego wskażnika
flex78 Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Jak masz kabelek do zVagowania, to wejdź w grupę 17-INSTRUMENTS, wybierz opcję OUTPUT TEST i zobaczysz czy to wina licznika
snake160 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 na wagu w grupie 17 instruments Output Test brak błędów czyli może być czujnik temp. oleju ?? ---------- Post dopisany at 21:18 ---------- Poprzedni post napisany at 10:49 ---------- zrobiłem test zegarów, wszystko ok z zegarami, dziś sprawdzałem wszystkie bezpieczniki, i jak wyjąłem jeden odpowiadający za wskaźniki to stało się coś takiego, że żółta konewka serwice już się nie wyświetliła pokazał się zółty napis OK i wskazówka od temperatury oleju pokazała około 100 stopni ale po kilku sekundach jak komputer podał sygnał na czujniki to znowu konewka wyskoczyła a wskaźnik temp. oleju opadł z powrotem na dół o co chodzi ?? więc wniosek że to może jest ze sobą połączone, drugi wniosek to że albo padł czujnik poziomu oleju i to ma wpływ na temp. oleju chociaż nie powinien, albo konewka jest spowodowana padniętym czujnikiem temp. oleju.Na vagu wyświetla błąd odnośnie tej konewki coś że plus zwarty z masą czy coś takiego. Sprawdzę czy kostki w obu czujnikach dobrze łączą i czy nie ma przetartych kabli ? już nie mam siły na to siły ktoś pomoże ?? jakieś sugestie ?? ---------- Post dopisany 09-10-2013 at 11:24 ---------- Poprzedni post napisany 06-10-2013 at 21:18 ---------- termostat wymieniony i jest ok na kanale 49 od cieczy jest 90-92 stopnie i na wskaźniku równo 90 stopni, ten problem rozwiązany. A co do wskazówki temperatury oleju wydaje mi się że problem już rozgryzłem chodzi o czujnik poziomu oleju bo jak konewka zgaśnie to i temp. oleju jest 90-100 stopni. Jak będę wymieniać olej to wymienię ten czujnik poziomu i powinno być ok, a jak nie to trzeba będzie jeszcze pewnie wymienić czujnik temp. oleju. Dzięki wszystkim za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się