Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Samodzielna diagnoza .uszkodzony akumulator czy alternator? Zrób to sam!


PRZEMEKC

czy ten wątek jest dobry lub podoba Ci się  

1 użytkownik zagłosował

  1. 1. czy ten wątek jest dobry lub podoba Ci się

    • tak
      1
    • nie
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Gladispes -jak ogarniesz to napisz co i jak

Raczej tego nie zostawię, bo jak coś miga to znak, że coś jest "nie tak". Nieważne czy to dioda, altek czy kable, trzeba sprawdzić.

Jak mój elektryk przeprowadzi diagnozę to wszystko opiszę, żeby w razie czego ktoś mógł sobie na przyszłość przeczytać.

Dodatkowo w książce serwisowej widnieje wymiana szczotkotrzymacza jakiś rok temu, może coś źle podłączyli ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''...Jak mój elektryk przeprowadzi diagnozę to wszystko opiszę, żeby w razie czego ktoś mógł sobie na przyszłość przeczytać.''

:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta padaka mnie już rozbraja. po 3 dniach nie odpalania auta bateria padla. dodam tylko ze przez te dni może 5 razy go otworzyłem i zamknelem i padla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w srode prawdopodobnie wleci nowy. a teraz jaki polecacie? i jaki powinien być a ADR brac taki sam jaki mam teraz???

---------- Post dopisany 16-11-2013 at 09:06 ---------- Poprzedni post napisany 15-11-2013 at 19:29 ----------

U siebie mam 44ah kupic taki sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co jeśli aku po podłączeniu pod prostownik od razu gazuje? Cele wszystkie pełne w spoczynku pokazuje 12,6v auto długo kręci żeby zapalić , niepokoi mnie tak szybkie gazowanie 5 sekund i gotuje? Czyżby bateria trup ma 3 lata yuasa 74ah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic sie nie dzieje, normalne ze odrazu ida bulki w aku, ale np w rozładowanym przewaznie troche mija zanim zaczyna sie bulgotanie, a jak masz aku naładowany i kreci długo to ok , to nie wina aku bo jednak kreci, sprawdz świece najpierw moze spalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z akumulatorem z którym w dzień nic się nie dzieje, postoi noc i rano ledwo kręci, ale chwilę później po nieudanej próbie odpala normalnie? :decayed:

---------- Post dopisany at 09:08 ---------- Poprzedni post napisany at 09:06 ----------

Drugi aku jaki mam to Exide Premium. Jest całkowicie bezobsługowy, czy ma jednak korki gdzieś pod wieczkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstaw drugi aku (pomierz go, i nastepnie rano tez pomierz) i zobacz jak bedzie rano , jak ok to aku winowajca i już, jak dalej nowy bedzie tez rozałdowywac to juz dalej szsukac trzeba , takie wrózenie z fusów jak na teraz,

co do obsługowoswci acu jest na poczatku tematu w 1 poscie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcia i ładowanie ok. Elektryk poradził jeździć na razie, bo nie warto grzebać, jeśli tylko sporadycznie myga dioda. Jeśli zacznie częściej migać lub zacznie żarzyć na stałe to wtedy do wyjęcia alternator.

Tutaj, co mi powiedział elektryk, odnośnie powodu migania:

Prawdopodobnie siada sprzęgiełko w alternatorze. Ma one jakieś zapadki u już się co jakiś czas ślizgają. Wymiana około 180zł. Brak zagrożeń uszkodzenia czegoś innego na razie. Czyli jeździć dopóki nie siądzie do końca i wizyta u elektryka celem wymiany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz kase wymien odrazu i bedzie problem z głowy i brak zaskoczenia w najmniej oczekiwanym momencie.:kwasny:

---------- Post dopisany 28-11-2013 at 18:33 ---------- Poprzedni post napisany 24-11-2013 at 13:03 ----------

Gladispes i jak wymieniłeś czy śmigasz do upadłego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie śmigam, bo inne wydatki są. Ale jak zauważę, że dioda zacznie częściej migać to droga do elektryka ;) (już nie wspomnę nawet jak zapali się na stałe, wtedy to wiadomo, że niezwłocznie do elektryka).

Mam dodatkowy zegar (zamontowany oryginalnie obok obrotomierza) pokazujący ładowanie, więc stan akumulatora cały czas mam pod kontrolą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałes takie zegary czy z innego to,

Miałem takie zegary w standardzie. Normalnie na desce rozdzielczej dwa dodatkowe małe zegary - ładowanie aku i temp. oleju :naughty:

Przezorny Holender sobie zamawiał w fabryce moją Audiczkę :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no moja tez z holand ale wczesniej przybyła tam z germanji, fajny bajer, ale nie mam.:kwasny:

---------- Post dopisany 23-12-2013 at 23:01 ---------- Poprzedni post napisany 14-12-2013 at 22:16 ----------

jak ktoś zastanawia się nad kupnem prostownika-ładowarki do acu polecam Prostowniki samochodowe i uniwersalne - Keepower Prostowniki

Ładowarka CTEK MXS 5.0 - SKLEP 24h ! ekspresowa dostawa !

STEF-POL: Oferta

---------- Post dopisany 25-01-2014 at 00:26 ---------- Poprzedni post napisany 23-12-2013 at 23:01 ----------

wyniki testu wybranych prostowników z tygodnika Motor

1- Cetek mxs 5.0 nie wykazł istotnych słabych stron

2-JMP 4000 liderowi ustepuje nie wiele mni. pod wzgledem przydatnosci do akumulatorów AGM

3-Bosch c3 6/12v przydatnośc do akumulatorów 6v

4-Voltcraft vc 2000 niezły ale nieco mniej nadaje się do regeneracji mocno rozładowanch akumulatorów

5- Prouser dfc 530 godny polecenia.pod wzgledem parametrów elektrycznych na równi z liderm

6- eufab 16584 najtańszy w teście,dobry stosunek ceny do jakosci

7- BC 9000 evo stracił duzo punktów w badanich elektrycznych

8-Profi power 12v ocena paramerów nie wypadła pozytywnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...