tyfo Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 Siema, pytanie bardziej do tych, którzy już montowali coś takiego. Jest w (moim zdaniem) dobrej cenie grzałka DEFA 411707 (Grzałka silnika DEFA 411707 - Motointegrator.moto.pl - sklep internetowy), z tym że ona jest do silników AJM. I tą i dedykowaną do AFN (dwa razy droższą) montuje się w podobnym miejscu przy silniku, na orurowaniu chłodziwa. Pytanie - czy to podejdzie do AFN? Nie wiem jaka jest różnica w orurowaniu tych silników - średnica, wygięcia itd.
matyss___ Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 kolego po co Ci to??na Syberii mieszkasz?wymien sobie świece żarowe (około 80zł), kup nowy płyn (około 50zl), podgrzej swiece ze 3-4 razy przezd odpaleniem i bedzie git..no chyba, ze masz jeszcze aku słabe to kolejne 300;P(ale na lata:P)
Grzesiek1985 Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 dla mnie bez sensu Jeśli aku zdrowy swiece tez sa ok To ma palic bez problemu No chyba ze kolega chce w zimie wsiąść i mieć od razu cieple powietrze z nadmuchów
matyss___ Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 jeszcze kat wtrysku moze miec zły i słabo pali..
jak28 Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 kolego po co Ci to??na Syberii mieszkasz?wymien sobie świece żarowe (około 80zł), kup nowy płyn (około 50zl), podgrzej swiece ze 3-4 razy przezd odpaleniem i bedzie git..no chyba, ze masz jeszcze aku słabe to kolejne 300;P(ale na lata:P) Przez te grzanie świec 3-4 razy to tylko je wykonczysz szybko.
tyfo Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Sęk w tym, że chciałbym mieć ciepło - i nie chodzi o webasto nagrzewające powietrze, ale o płyny, oleje i silnik ogółem. W Szwecji ten patent to norma, dziesiątki aut w nocy stoją podpięte pod 220v pod blokiem, tylko cena jak na tak stare auto jest tam zaporowa (około 1000pln z montażem). Pytanie nie jest o sensowność rozwiązania, bo auto i pali dobrze i nieźle się sprawuje, na aku też nie narzekam. Chodzi o wygodę i odpalanie silnika, który ma już kilka stopni na plusie, nie 20 na minusie. A tak naprawdę to pytanie było takie: czy grzałka do AJM podejdzie pod orurowanie AFN
pastaldo Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Jesli interesuje Cie coś jeszcze poza podstawowym pytaniem czy pasuje to powiem tak. Taka grzałka grzeje płyn w punkcie. Jeśli zamontujesz takie coś na dole silnika to zanim u góry będzie ciepły płyn to na dole będzie już gorący. Jeżeli chcesz mieć ciepło to przydało by się do tego dołożyć jeszcze pompkę obiegową by ta ciecz mogła się grzać równomiernie. Wtedy będziesz miał jakiś skutek. Pozatym kolejna sprawa, ty nagrzejesz płyn a po chwili będzie on znów zimny bo w nagrzewnicy wytraci ciepło po włączeniu nadmuchu. Napewno będzie lepiej niż bez tego ale nie spodziewałbym się super efektów.
grzegorzmen Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Sęk w tym, że chciałbym mieć ciepło - i nie chodzi o webasto nagrzewające powietrze, ale o płyny, oleje i silnik ogółem. W Szwecji ten patent to norma, dziesiątki aut w nocy stoją podpięte pod 220v pod blokiem, tylko cena jak na tak stare auto jest tam zaporowa (około 1000pln z montażem). Pytanie nie jest o sensowność rozwiązania, bo auto i pali dobrze i nieźle się sprawuje, na aku też nie narzekam. Chodzi o wygodę i odpalanie silnika, który ma już kilka stopni na plusie, nie 20 na minusie. A tak naprawdę to pytanie było takie: czy grzałka do AJM podejdzie pod orurowanie AFN mam taka do odsprzedaży tylko mocowana do bloku zamiast korka , wtedy grzeje silnik a nie płyn w wężu od chłodnicy , jedna todefa 107 z całym okablowaniem i sama defa 540. obie mocowane w blok silnika na wysokości IIIcylindra .
Grzesiek1985 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 kolega chce mieć komfort Wsiada i ma cieplo
pastaldo Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 kolega chce mieć komfort Wsiada i ma cieplo Żeby to osiągnąć to potrzebny jest sterownik który dodatkowo włączy obieg cieczy w układzie i do tego włączy dmuchawę w samochodzie. Inaczej efekt będzie marny. Webasto by zagrzać samochód musi działać około 15min a ma moc 5kW. Ta grzałeczka nawet nie wiadomo jakiej jest mocy ale obstawiam że do 1kW
east-import Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Widać efekty oglądania "jazda nie polska":naughty: W ostatnim odcinku o tym było
pastaldo Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Widać efekty oglądania "jazda nie polska":naughty: W ostatnim odcinku o tym było serio? szkoda że nie widziałem
east-import Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Serio musisz obejrzeć powtórkę Mają dużo Patentów na zimę Głównie było o Finach.
maciucha512 Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 W zeszłym roku chciałem ojcu coś podobnego zainstalować, bo pomimo, że ma garaż parkuje pod chmurką więc trochę rynku ogarnąłem. Na stronie defa jest szukajka elementów do każdego wozu. Niby zdjęcia są takie same (grzałek) dla AFN i AJM, ale mają inne numery DEFA / Find your engine heater. Niestety grzałka jest początkiem wydatków. Powala cena kabli zasilających. Za całość musisz szykować około 800 pln, chyba, że gdzieś dorwiesz tańsze elementy. Proponowałbym poszukanie po necie urządzenia, które kryje w sobie grzałkę (chyba 2 kW) wraz z pompką. Nie wiem kto to produkuje, ale jak pamiętam to w zeszłym roku był to koszt 400 pln, śmigało to na normalnych kablach i pasuje do każdego wozu. O ile dobrze pamiętam urządzenie jest wyposażone w termostat więc płynu nie zagotuje. Co do zastosowania, to w polskich warunkach rzadko są takie mrozy żeby ogrzewanie było niezbędne, ale fajny bajer rano zapalić nagrzany wóz. Teraz na pewno ceny są niższe, ale jak wyskoczą mrozy, to pojawi się więcej ciekawych ofert.
grzegorzmen Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 kolega chce mieć komfort Wsiada i ma cieplo Żeby to osiągnąć to potrzebny jest sterownik który dodatkowo włączy obieg cieczy w układzie i do tego włączy dmuchawę w samochodzie. Inaczej efekt będzie marny. Webasto by zagrzać samochód musi działać około 15min a ma moc 5kW. Ta grzałeczka nawet nie wiadomo jakiej jest mocy ale obstawiam że do 1kW moce 500-700W grzałki w blok silnika
tyfo Opublikowano 10 Października 2013 Autor Opublikowano 10 Października 2013 maciucha - to jest wypowiedź na jaką czekałem. Gdybyś przypadkiem znalazł jakieś info o patencie z pompką - byłbym wdzięczny. Defa - zdaję sobię sprawę, że zdjęcia sa poglądowe. O okablowaniu też niestety wiem, ale kabel potrzebuję tylko jeden. Przełknę Dodatkowo: w necie widziałem tez grzałki 400-500W "uniwersalne", kupuje się to pod konkretną średnicę orurowania i wstawia w najniższym punkcie pionowej części orurowania. W moim rozumieniu płyn mógłby krążyć przez samą konwekcję. To powolny proces, dla mnie nie jest problemem uruchomienie grzałki 1h przed odpaleniem auta - timer w gniazdko i jazda, codziennie o mniej więcej tej samej porze ruszam spod domu. Stąd też idea nie za mocnej grzałki - żeby nie zagotować płynu miejscowo, ale raczej wymusić ruch w większej części obiegu. Duża moc (2kW) i pompka na pewno skróci ten proces. Zastanawiam się czy taka mniejsza moc coś dobrego zrobi. Jeśli to 200pln i cięcie przewodu to spoko.
maciucha512 Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 W zeszłym roku jak patrzyłem ta firma miała tylko to: PODGRZEWACZ SILNIKA samochodu grzałka silnika 1 kW (3603693450) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Drogie nie jest i ma normalny kabel. Teraz zobaczyłem, że jest jeszcze takie coś: POMPOWY PODGRZEWACZ GRZAŁKA SILNIKA SAMOCHODU (3603734068) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Obydwa z pompką, łatwy montaż i powinno cosik podgrzać.
pastaldo Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 W zeszłym roku jak patrzyłem ta firma miała tylko to:PODGRZEWACZ SILNIKA samochodu grzałka silnika 1 kW (3603693450) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Drogie nie jest i ma normalny kabel. Teraz zobaczyłem, że jest jeszcze takie coś: POMPOWY PODGRZEWACZ GRZAŁKA SILNIKA SAMOCHODU (3603734068) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Obydwa z pompką, łatwy montaż i powinno cosik podgrzać. No te opcje całkiem ciekawe. Ta druga o tyle cekawsza że ma metalową obudowę ale za to kabel ma na stałe.
maciucha512 Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 To są skrajne moce grzałki, producent ma w ofercie urządzenie o mocy 2kW. Osobiście wybrałbym 2kW, do tego dorzucić coś takiego PROGRAMATOR WŁĄCZNIK CZASOWY ANALOGOWY TIMER (3601213715) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. i ustawić żeby się włączało godzinę przed odpaleniem wozu. Nie brałbym 3kW z uwagi, że nie wiem jak zachowa się instalacja elektryczna w garażu. ---------- Post dopisany at 09:55 ---------- Poprzedni post napisany at 09:53 ---------- No te opcje całkiem ciekawe. Ta druga o tyle cekawsza że ma metalową obudowę ale za to kabel ma na stałe. Jak padnie kabel to na gwarancji się odda, a jak będzie po gwarancji to kilka śrubek i można wymienić
pastaldo Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 Raczej chodziło mi o wygodę używania. Po ogrzewaniu trzeba będzie zwijać kabel i upychać gdzies koło pompy, a w tej pierwszej wyciągasz i wrzucasz gdziekolwiek byle nie przeszkadzał. No ale to zalezy co kto lubi. 2kW to moim zdaniem juz przesyt niemówiąc o 3kW. Szybciej nagrzeje ale pytanie czy warto zakładać coś o tak dużej mocy tym bardziej że wspomniałes o samochodzie w garażu. Do samochodu stojącego pod chmurką może i mocna grzałka by się przydała.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się