Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzałka silnika / wody


tyfo

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, pytanie bardziej do tych, którzy już montowali coś takiego. Jest w (moim zdaniem) dobrej cenie grzałka DEFA 411707 (Grzałka silnika DEFA 411707 - Motointegrator.moto.pl - sklep internetowy), z tym że ona jest do silników AJM. I tą i dedykowaną do AFN (dwa razy droższą) montuje się w podobnym miejscu przy silniku, na orurowaniu chłodziwa.

Pytanie - czy to podejdzie do AFN? Nie wiem jaka jest różnica w orurowaniu tych silników - średnica, wygięcia itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego po co Ci to??na Syberii mieszkasz?wymien sobie świece żarowe (około 80zł), kup nowy płyn (około 50zl), podgrzej swiece ze 3-4 razy przezd odpaleniem i bedzie git..no chyba, ze masz jeszcze aku słabe to kolejne 300;P(ale na lata:P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie bez sensu Jeśli aku zdrowy swiece tez sa ok To ma palic bez problemu No chyba ze kolega chce w zimie wsiąść i mieć od razu cieple powietrze z nadmuchów :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego po co Ci to??na Syberii mieszkasz?wymien sobie świece żarowe (około 80zł), kup nowy płyn (około 50zl), podgrzej swiece ze 3-4 razy przezd odpaleniem i bedzie git..no chyba, ze masz jeszcze aku słabe to kolejne 300;P(ale na lata:P)

Przez te grzanie świec 3-4 razy to tylko je wykonczysz szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że chciałbym mieć ciepło - i nie chodzi o webasto nagrzewające powietrze, ale o płyny, oleje i silnik ogółem. W Szwecji ten patent to norma, dziesiątki aut w nocy stoją podpięte pod 220v pod blokiem, tylko cena jak na tak stare auto jest tam zaporowa (około 1000pln z montażem). Pytanie nie jest o sensowność rozwiązania, bo auto i pali dobrze i nieźle się sprawuje, na aku też nie narzekam. Chodzi o wygodę i odpalanie silnika, który ma już kilka stopni na plusie, nie 20 na minusie.

A tak naprawdę to pytanie było takie: czy grzałka do AJM podejdzie pod orurowanie AFN :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli interesuje Cie coś jeszcze poza podstawowym pytaniem czy pasuje to powiem tak. Taka grzałka grzeje płyn w punkcie. Jeśli zamontujesz takie coś na dole silnika to zanim u góry będzie ciepły płyn to na dole będzie już gorący. Jeżeli chcesz mieć ciepło to przydało by się do tego dołożyć jeszcze pompkę obiegową by ta ciecz mogła się grzać równomiernie. Wtedy będziesz miał jakiś skutek. Pozatym kolejna sprawa, ty nagrzejesz płyn a po chwili będzie on znów zimny bo w nagrzewnicy wytraci ciepło po włączeniu nadmuchu. Napewno będzie lepiej niż bez tego ale nie spodziewałbym się super efektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że chciałbym mieć ciepło - i nie chodzi o webasto nagrzewające powietrze, ale o płyny, oleje i silnik ogółem. W Szwecji ten patent to norma, dziesiątki aut w nocy stoją podpięte pod 220v pod blokiem, tylko cena jak na tak stare auto jest tam zaporowa (około 1000pln z montażem). Pytanie nie jest o sensowność rozwiązania, bo auto i pali dobrze i nieźle się sprawuje, na aku też nie narzekam. Chodzi o wygodę i odpalanie silnika, który ma już kilka stopni na plusie, nie 20 na minusie.

A tak naprawdę to pytanie było takie: czy grzałka do AJM podejdzie pod orurowanie AFN :)

mam taka do odsprzedaży tylko mocowana do bloku zamiast korka , wtedy grzeje silnik a nie płyn w wężu od chłodnicy , jedna todefa 107 z całym okablowaniem i sama defa 540. obie mocowane w blok silnika na wysokości IIIcylindra .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega chce mieć komfort Wsiada i ma cieplo :decayed:

Żeby to osiągnąć to potrzebny jest sterownik który dodatkowo włączy obieg cieczy w układzie i do tego włączy dmuchawę w samochodzie. Inaczej efekt będzie marny.

Webasto by zagrzać samochód musi działać około 15min a ma moc 5kW. Ta grzałeczka nawet nie wiadomo jakiej jest mocy ale obstawiam że do 1kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku chciałem ojcu coś podobnego zainstalować, bo pomimo, że ma garaż parkuje pod chmurką :kwasny: więc trochę rynku ogarnąłem. Na stronie defa jest szukajka elementów do każdego wozu. Niby zdjęcia są takie same (grzałek) dla AFN i AJM, ale mają inne numery DEFA / Find your engine heater. Niestety grzałka jest początkiem wydatków. Powala cena kabli zasilających. Za całość musisz szykować około 800 pln, chyba, że gdzieś dorwiesz tańsze elementy.

Proponowałbym poszukanie po necie urządzenia, które kryje w sobie grzałkę (chyba 2 kW) wraz z pompką. Nie wiem kto to produkuje, ale jak pamiętam to w zeszłym roku był to koszt 400 pln, śmigało to na normalnych kablach i pasuje do każdego wozu. O ile dobrze pamiętam urządzenie jest wyposażone w

termostat więc płynu nie zagotuje.

Co do zastosowania, to w polskich warunkach rzadko są takie mrozy żeby ogrzewanie było niezbędne, ale fajny bajer rano zapalić nagrzany wóz. Teraz na pewno ceny są niższe, ale jak wyskoczą mrozy, to pojawi się więcej ciekawych ofert.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega chce mieć komfort Wsiada i ma cieplo :decayed:

Żeby to osiągnąć to potrzebny jest sterownik który dodatkowo włączy obieg cieczy w układzie i do tego włączy dmuchawę w samochodzie. Inaczej efekt będzie marny.

Webasto by zagrzać samochód musi działać około 15min a ma moc 5kW. Ta grzałeczka nawet nie wiadomo jakiej jest mocy ale obstawiam że do 1kW

moce 500-700W grzałki w blok silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciucha - to jest wypowiedź na jaką czekałem. Gdybyś przypadkiem znalazł jakieś info o patencie z pompką - byłbym wdzięczny.

Defa - zdaję sobię sprawę, że zdjęcia sa poglądowe. O okablowaniu też niestety wiem, ale kabel potrzebuję tylko jeden. Przełknę ;)

Dodatkowo: w necie widziałem tez grzałki 400-500W "uniwersalne", kupuje się to pod konkretną średnicę orurowania i wstawia w najniższym punkcie pionowej części orurowania. W moim rozumieniu płyn mógłby krążyć przez samą konwekcję. To powolny proces, dla mnie nie jest problemem uruchomienie grzałki 1h przed odpaleniem auta - timer w gniazdko i jazda, codziennie o mniej więcej tej samej porze ruszam spod domu. Stąd też idea nie za mocnej grzałki - żeby nie zagotować płynu miejscowo, ale raczej wymusić ruch w większej części obiegu. Duża moc (2kW) i pompka na pewno skróci ten proces. Zastanawiam się czy taka mniejsza moc coś dobrego zrobi. Jeśli to 200pln i cięcie przewodu to spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku jak patrzyłem ta firma miała tylko to:

PODGRZEWACZ SILNIKA samochodu grzałka silnika 1 kW (3603693450) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Drogie nie jest i ma normalny kabel. Teraz zobaczyłem, że jest jeszcze takie coś:

POMPOWY PODGRZEWACZ GRZAŁKA SILNIKA SAMOCHODU (3603734068) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Obydwa z pompką, łatwy montaż i powinno cosik podgrzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku jak patrzyłem ta firma miała tylko to:

PODGRZEWACZ SILNIKA samochodu grzałka silnika 1 kW (3603693450) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Drogie nie jest i ma normalny kabel. Teraz zobaczyłem, że jest jeszcze takie coś:

POMPOWY PODGRZEWACZ GRZAŁKA SILNIKA SAMOCHODU (3603734068) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Obydwa z pompką, łatwy montaż i powinno cosik podgrzać.

No te opcje całkiem ciekawe. Ta druga o tyle cekawsza że ma metalową obudowę ale za to kabel ma na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są skrajne moce grzałki, producent ma w ofercie urządzenie o mocy 2kW. Osobiście wybrałbym 2kW, do tego dorzucić coś takiego PROGRAMATOR WŁĄCZNIK CZASOWY ANALOGOWY TIMER (3601213715) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. i ustawić żeby się włączało godzinę przed odpaleniem wozu. Nie brałbym 3kW z uwagi, że nie wiem jak zachowa się instalacja elektryczna w garażu.

---------- Post dopisany at 09:55 ---------- Poprzedni post napisany at 09:53 ----------

No te opcje całkiem ciekawe. Ta druga o tyle cekawsza że ma metalową obudowę ale za to kabel ma na stałe.

Jak padnie kabel to na gwarancji się odda, a jak będzie po gwarancji to kilka śrubek i można wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej chodziło mi o wygodę używania. Po ogrzewaniu trzeba będzie zwijać kabel i upychać gdzies koło pompy, a w tej pierwszej wyciągasz i wrzucasz gdziekolwiek byle nie przeszkadzał. No ale to zalezy co kto lubi.

2kW to moim zdaniem juz przesyt niemówiąc o 3kW. Szybciej nagrzeje ale pytanie czy warto zakładać coś o tak dużej mocy tym bardziej że wspomniałes o samochodzie w garażu. Do samochodu stojącego pod chmurką może i mocna grzałka by się przydała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...