Rybens 0 Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Witam Pisałem ostatnio o tym ze prawdopodobnie zatankowałem benzyne do diesla. dzis oddałem auto do mechanika i przy mnie znalazł nakrętke która spadla z napinacza paska rozrządu. Jutro mam przyjsć i przy mnie maja przekręcic wałem... tydzień temu robiłem w innym serwisie napęd pompy oleju... Oni mogli coś zepsuć ze nagle się nakrętka odkręciła?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz_stg 7 Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 A jak wymieniałeś rozrząd kupiłeś kpl. nowych śrub do montażu i zostały użyte klucze dynamometryczne.Bo jak ja kupowałem rozrząd w mojej mieścinie i poprosiłem o nowe śruby to patrzyli na mnie jak na wariata ,w sklepie nie mieli takiego zestawu i przy mnie zamawiał specjalnie dla mnie z hurtowni z dziwnym uśmiechem na twarzy:facepalm:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster 31 Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 WitamPisałem ostatnio o tym ze prawdopodobnie zatankowałem benzyne do diesla. dzis oddałem auto do mechanika i przy mnie znalazł nakrętke która spadla z napinacza paska rozrządu. Jutro mam przyjsć i przy mnie maja przekręcic wałem... tydzień temu robiłem w innym serwisie napęd pompy oleju... Oni mogli coś zepsuć ze nagle się nakrętka odkręciła?? jak robiłeś napęd to miałeś zdjęty rozrzad wiec spaprali robote Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybens 0 Opublikowano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 witam Jestem właśnie po regeneracji głowicy. Głowica jest szczelna już wszystko ok gotowa do montażu.Teraz pytanie o koniki.Gdzie można dostać cały zestaw w dobrej cenie do mojego silnika?? musze wymienić wszystkie aby miec pewnośc ze juz bedzie ok Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM 20 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 a co z konikami jest nie tak....?? wymieniac profilaktycznie... albo uzywka albo ASO zamiennik nie dostepny. jesli chodzi ci o dżwigienki zawórowe z hydrosztosami... a zalecili ci tez wymiane panewek wałków rozrządu...?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybens 0 Opublikowano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Koniki są pogięte 2 są ok .Jeśli chodzi o panewki to nic nie mowili Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelkiwi 26 Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Ostatnio też miałem taki przypadek że musiałem zdemontować pasek rozrządu który miał ledwo co po wymianie 4 tys. Przy dokręcania napinacza już przy 15Nm szpilka zaczęła wychodzić z bloku. Ktoś przede mną musiał nie wiedzieć co to jest klucz dynamometryczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM 20 Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 nie koniecznie Pawełku... te szpilki od napinacza potrafią wysówac sie nawet przy pierwszej wymianie rozrzadu przy pierwszym etapie przykrecania na 20Nm a najczesciej przy etapie 2 45stp. tak samo miałem u siebie w BRD - ale uratował mnie zestaw naprawy gwintów. a jesli nie to to kupuje sie szpilke od 2.0TDI na CR tam jest wieksza średnica fi10 z tym ze jest juz osłabiona głowica bo po rozwierceniu zmniejsza sie grubosc ścianki do płaszczyzny głowicy przy uszczelce głowicy tam potem pekają tez głowice - takze moim zdaniem najlepsze rozwiazanie jest naprawa gwintu zestawem. wkrecic szpile na klej i z bani. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelkiwi 26 Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Lub szpilka z 1.9 TDI Seat Leon lub inne 1.9 (poczciwe) gdzie też jest fi 10, wiertło, gwintownik 10 1 i 2 + klej zielony Loclite. Gwarantuję że nikt tego nie wyrwie. Często nawet tu na forum piszą koledzy, "po wymianie rozrządu przejechałem 1,2,9 itp. km i silnik stanął". Więc te szpilki są po prostu wadliwe - za drobny gwint na małej średnicy. Stare fi10 ja nie słyszałem o tym by tak "wychodziły". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM 20 Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 z tego co pamietam to szpilka od 1.9 jest krutsza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelkiwi 26 Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Jest taka sama i nie nie ma drugiego etapu 45stp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R 267 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Lub szpilka z 1.9 TDI Seat Leon lub inne 1.9 (poczciwe) gdzie też jest fi 10, wiertło, gwintownik 10 1 i 2 + klej zielony Loclite.Gwarantuję że nikt tego nie wyrwie. Często nawet tu na forum piszą koledzy, "po wymianie rozrządu przejechałem 1,2,9 itp. km i silnik stanął". Więc te szpilki są po prostu wadliwe - za drobny gwint na małej średnicy. Stare fi10 ja nie słyszałem o tym by tak "wychodziły". U mnie ją zerwało równo z głowicą, co z tego jak dasz ją na kleju jak przy każdej wymianie rozrządu przeciągasz ją kluczem dynamometrycznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelkiwi 26 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Klej tworzy trwałe połączenie które zapewnia brak luzów na gwintach przy wibracjach których nie mało w dieslach. Połączenie szpilka wykonana ze stali i głowica z aluminium dodatkowo zabezpiecza przed korozją Al-Fe. Zapewniam Cię że łatwiej wykręcić szpilkę osadzoną na Loclite jak tą poddaną po czasie erozji Al-Fe. Klej ma tą zaletę że działa od razu mając 100% pewność połączenia gwintowanego i nie musisz czekać na erozję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piogorski 0 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 14 tyś temu wymieniałem komplet rozrząd. dzisiaj odkręciła mi się śruba napinacza paska i silnik na początku poszarpał z 4 razy a potem zgasł. Zjechałem na pobocze i myślę odpalę, servis OK a tu d*pa rzęzi i widać że coś się dzieje, więc od razu pod maskę i zaglądam do rozrządu a on luźny a rolka napinacza odstaje, więc wiadomo - lipa. Pytanie teraz tylko jak mocno mogło pocharatać silnik- zawory, czy mogło obejśc się bez szwanku Ktoś coś wie na ten temat lub miał tak przypadek. ja auto dopiero w poniedziałek dam do mechanika i sie okaże czy mam szykować 1000 czy 5000. Ktoś coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R 267 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 14 tyś temu wymieniałem komplet rozrząd.dzisiaj odkręciła mi się śruba napinacza paska i silnik na początku poszarpał z 4 razy a potem zgasł. Zjechałem na pobocze i myślę odpalę, servis OK a tu d*pa rzęzi i widać że coś się dzieje, więc od razu pod maskę i zaglądam do rozrządu a on luźny a rolka napinacza odstaje, więc wiadomo - lipa. Pytanie teraz tylko jak mocno mogło pocharatać silnik- zawory, czy mogło obejśc się bez szwanku Ktoś coś wie na ten temat lub miał tak przypadek. ja auto dopiero w poniedziałek dam do mechanika i sie okaże czy mam szykować 1000 czy 5000. Ktoś coś. Niech mechanik założy nowy rozrząd albo poskłada ten i niech spróbuje odpalić. Jak odpali to możesz jeździć ale na bank któryś zawór dostał i będzie problem z kompresją. Rozumiem że też masz BLB 16V? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 14 tyś temu wymieniałem komplet rozrząd.dzisiaj odkręciła mi się śruba napinacza paska i silnik na początku poszarpał z 4 razy a potem zgasł. Zjechałem na pobocze i myślę odpalę, servis OK a tu d*pa rzęzi i widać że coś się dzieje, więc od razu pod maskę i zaglądam do rozrządu a on luźny a rolka napinacza odstaje, więc wiadomo - lipa. Pytanie teraz tylko jak mocno mogło pocharatać silnik- zawory, czy mogło obejśc się bez szwanku Ktoś coś wie na ten temat lub miał tak przypadek. ja auto dopiero w poniedziałek dam do mechanika i sie okaże czy mam szykować 1000 czy 5000. Ktoś coś. Po takiej akcji to zacznij od sprawdzenia kompresji na garkach, jak tłoki pojechały po zaworach, to będzie problem z kompresją ze względy na pogięte trzonki lub korby Użytkowanie silnka z pogiętymi zaworami prędzej czy później skończy się urwaniem grzybka krzywego zaworu, a wtedy to wymiana motorówki .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R 267 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 14 tyś temu wymieniałem komplet rozrząd.dzisiaj odkręciła mi się śruba napinacza paska i silnik na początku poszarpał z 4 razy a potem zgasł. Zjechałem na pobocze i myślę odpalę, servis OK a tu d*pa rzęzi i widać że coś się dzieje, więc od razu pod maskę i zaglądam do rozrządu a on luźny a rolka napinacza odstaje, więc wiadomo - lipa. Pytanie teraz tylko jak mocno mogło pocharatać silnik- zawory, czy mogło obejśc się bez szwanku Ktoś coś wie na ten temat lub miał tak przypadek. ja auto dopiero w poniedziałek dam do mechanika i sie okaże czy mam szykować 1000 czy 5000. Ktoś coś. Po takiej akcji to zacznij od sprawdzenia kompresji na garkach, jak tłoki pojechały po zaworach, to będzie problem z kompresją ze względy na pogięte trzonki lub korby Użytkowanie silnka z pogiętymi zaworami prędzej czy później skończy się urwaniem grzybka krzywego zaworu, a wtedy to wymiana motorówki .... 16V ma tak cienkie zawory że raczej niema prawa coś się stać z korbami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piogorski 0 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 tak to BLB 16V nawet po swapie pompy oleju. czyli trzeba będzie raczej jakieś zaworki wymienić pewnie razem z wałkami rozrządu, o ile ciśnienie będzie słabe. Mechanior mówił właśnie że sprawdzi ciśnienie i jeszcze endoskopep o ile coś zobaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R 267 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 Na pewno będą wywalone popychacze zaworów, tzw. koniki... pytanie tylko ile, bo jeden w ASO 120-160zł, to lepiej szukać nową górę albo silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM 20 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 wy to obrazu wszystko w czarnych kolorach widzicie...po co wałki zmieniać co miało by im się stać... niech gość spr szczelność przecież w tym nie ma wielkiej filozofii... jeśli któryś dmucha ,czapa w górę -zmienić prowadnice, zawory,uszczelniacze zrobić głowice na zicher,składać Motor i po temacie. ile miałeś na zegarkach jak ci się to wydarzyło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się