marcin4x4 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Witam 2,7 tdi BPP czyli 179km / 380 nm skrzynia namula 6 i napęd na 4 buty i do tego fabryczne 18''. Jest to mój pierwszy silnik powyżej 2L i więc średnio jeszcze wiem co i jak, chciałbym się dowiedzieć ile to cacko udziwnianie. Przeglądając internet widzę programy ~220-230 km / 450-470nm określane mianem bezpieczne. Teoretycznie powinno mi to starczyć ale wiem jak było w poprzednim aucie.. (105/244 @ 178@417) niestety 2,7 finansowo w porównaniu do 1,9 to ogromny przeskok i chyba największy hamulec modowania, mimo wszystko chciałbym wiedzieć co najszybciej zacznie mnie ograniczać, na ile pozwoli mi pompa paliwa, IC, wydech, seryjne turbo a przede wszystkim co na to układ przeniesienia napędu czyli 2mas i skrzynia (tanie to te klocki nie są). Namiarem na dobrą hamownie 4x4 w 3city też nie pogardzę.
farmer91 Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 na pewno masz B7 2.7 TDI quattro? bo z tego co wiem to A4 B7 2.7 TDI wychodziły tylko ośki, a 3.0 Quattro... co do mocy... ja mam w 3.0 program z 233/450 na 283/603 przy wydechu na przelocie, reszta seria. Sprzęgło może ze 3 razy się uślizgnęło, a wydaje mi sie że jest to to samo co w 2.7 TDI. wiem ze w nowszych silnikach 3.0 w B8 i A6 C6 poliftowych były różne sprężarki, 2.7 Garrett GTB 1756 a w 3.0 BGT 2260, tak więc w poprzednich silnikach też pewnie są różne turbo, bo były to turbiny KKK (w 3.0 model BV50, nie wiem jak w 2.7) wtryski są inne dla 3.0 i 2.7, jednak nie jest to tania zabawa i z tego co wiem nie są chyba kompatybilne na przemian, ale nie da sobie ręki uciąć. Zdiagnozuj najpierw silnik czy wszystko jest ok, jak się ma nieszczęsny rozrząd i kolektory ssące.
marcin4x4 Opublikowano 12 Października 2013 Autor Opublikowano 12 Października 2013 faktycznie musiałbym najpierw sprawdzić co mam, tylko że tam jest mega kijowy dostęp ;/ 603nm ? trochę dużo, możesz zarzucić kreski ? quattro GmbH pełną gębą
farmer91 Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 wystarczy schylić się z tyłu pod autem i zobaczyć czy jest dyfer i półosie... i quattro zawsze mają większe heble z tyłu. albo gdzieś na piasek, wyłączyć ESP i wklepąć i zobaczyć czy zostają 2 paski czy 4 i ustawia bokiem a wykresik tu http://a4-klub.pl/audi-a4-b7-75/b7-asb-czarny-avant-3-0-tdi-s-line-zew-wew-pieknie-grajacym-milltekiem-d-280050/index2.html#post3694547
dziadek Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 Z tego co mi wiadomo 2.7 tdi w q byly tylko w a6 , w a4 nie bylo
farmer91 Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 dziadek, ja mam te same informacje nie doszukałem sie nigdy A4 B7 2.7 quattro, ale a6 C7 widziałem, nie wiem jak z B8 bo nie sprawdzałem, możliwe że są Quattro 2.7 TDI
dziadek Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 Nie ma w b8 tez w a6 c6 byly w c7 nie ma 2.7 jest tylko zamiast tego 3.0 oslabionedo 204KM
marcin4x4 Opublikowano 14 Października 2013 Autor Opublikowano 14 Października 2013 a te 100kg wagi więcej to pewno koło zapasowe, w nim też został wymiony olej i to ono powoduje większe spalanie i muła przy rozpędzaniu. Niby 5 koło u wozu to nic dobrego a jak trzyma w zakrętach.... wystarczy schylić się z tyłu pod autem i zobaczyć czy jest dyfer i półosie... i quattro zawsze mają większe heble z tyłu. albo gdzieś na piasek, wyłączyć ESP i wklepąć i zobaczyć czy zostają 2 paski czy 4 i ustawia bokiem a wykresik tu http://a4-klub.pl/audi-a4-b7-75/b7-asb-czarny-avant-3-0-tdi-s-line-zew-wew-pieknie-grajacym-milltekiem-d-280050/index2.html#post3694547 nie trzeba wyłączać ESP, jak ruszysz na piasku czy jakieś drodze polnej z kopyta to widać 4 pasy ruszanego podłoża, zwłaszcza w zakręcie. W sumie ESP udało mi się tylko raz odpalić jak próbowałem auto postawić bokiem skręcając kierownice do oporu... nie udało się ;]BTW: kreski fajne da się już na tym chociaż lekko przypalić gumę ? w 1,9 105km marzeniem było dobicie do 200km teraz w 2,7 300km ale doszła żona więc może być problem. Zdiagnozuj najpierw silnik czy wszystko jest ok, jak się ma nieszczęsny rozrząd i kolektory ssące. co masz na myśli z tym rozrządem ? bajki związane z napinaczami czy coś innego ? to jest bliźniak ASB więc chyba nie ma się czym martwić, poprzednik BKN i 2,7 na jego podstawie niby miały problem chociaż i tak jest to kwestia sporna. o kolektory się nie martwię, nie te przebieg i wątpię bym do niego dotarł logi robione przed kupnem, nie było nic podejrzanego, stan jak to na fabrykę... do ideału daleko
dziadek Opublikowano 14 Października 2013 Opublikowano 14 Października 2013 jak się okaże że 2.7 TDI w b7 będzie miało Quattro to zburzy mój światopogląd
marcin4x4 Opublikowano 14 Października 2013 Autor Opublikowano 14 Października 2013 chyba nie zrozumiałeś co napisałem. Swoją drogą dziwnie mnie trochę to zdanie, ja z audi mam bardzo mało wspólnego a jeszcze zanim stałem się jego właścicielem czytałem o takich sztukach na necie, rodzynki to fakt ale występują (była to dość droga opcja).
dziadek Opublikowano 14 Października 2013 Opublikowano 14 Października 2013 ja to pisałem w tym sensie że jak się to okaże prawdą to do tej pory żyłem w nieświadomości i będzie to dla mnie nowość że takie jednak wychodziły - jeżeli wychodziły
marcin4x4 Opublikowano 14 Października 2013 Autor Opublikowano 14 Października 2013 @farmer91 - trafiłem na Twój temat na racingforum (i tam też pisali że 2,7 q jest ), co do rozrządu i wad napinaczy, ja nic nie słyszę nic nie turkocze etc wiec nie będę wywalał 10k bo ktoś tak napisał, z resztą jak sam pisał to też mozę być wina hydrauliki (potem czytam jego opis i widzę że auto latało na castrolu LL więc trudno to wogle traktować poważnie). Pewien gruru a mianowicie Mastres (o ile pamiętam, a tu są podstawy by wierzyć) bardzo ładnie wyjaśnił na czym polega problem i nie uznał tego za wadę, fakt że konstrukcja nie jest idealna (rozegrano to inaczej w 240ps, nie mylić z poprawiono) przez co zużywa się szybciej niż przepuszczano i jest mimo wszystko zależna od warunków pracy, zwłaszcza oleju. Nie zmienia to faktu że problem pojawia się z przebiegiem. Kolektory - tutaj tematu nie zgłębiałem ale z tego co widziałem problem zaczyna się dopiero przy 200 tyś (aż tyle tym autem nie zrobię) wtryski - a w innych nie ? można przyjąć że każdy TDI ma z tym problem ale i tak bym nie przesadzał... Ogólnie silnik nie pracuje jakaś idealnie i czasem wydaje dziwne dźwięki, niestety sprzątam jeszcze po poprzednim właścicielu, autko dzisiaj trafia na warsztat i będzie tam jakieś 2 tygodnie , po komplecie będę dopiero szukał co tam może być nie tak. ja to pisałem w tym sensie że jak się to okaże prawdą to do tej pory żyłem w nieświadomości i będzie to dla mnie nowość że takie jednak wychodziły - jeżeli wychodziły nie no wlepę i znaczek kupiłem z allegro
farmer91 Opublikowano 15 Października 2013 Opublikowano 15 Października 2013 no to jestem blady że tak powiem, bo też byłem pewien że nie ma 2.7 TDI Qauttro co do latania bokiem czy tym podobnych na asfalcie nie próbowałem i nie mam zamiarów, do tego są inne auta no i tutaj tak jak już pisałem, sprzęgło przy takim momencie jaki mam nie ma lekko i trzeba sie umiejętne obchodzić z nim, i zwyczajnie szkoda mi go i napędów ogólnie, co innego zimą na jakiś dużym placu, zabawa przednia Rozrzad hmm.. nie zawsze będzie go słychać... najpierw żałowałem że zacząłem w ogóle czytać o tych rozrządach, ale teraz jestem spokojny, bo chociaż mój było słychać sporadycznie, to zdecydowałem się go wymienić, i dobrze zrobiłem. jak porównywałem stare łańcuchy z nowymi i napinacze to masakra... teraz cisza jak makiem zasiał i spokój wewnętrzny.
marcin4x4 Opublikowano 15 Października 2013 Autor Opublikowano 15 Października 2013 Może masz racje, ogólnie wydaje mi się chore kupować auto i potem ponad 1/4 wartości pakować w rozrząd, to wolę zrobić swapa (w moim przypadku) a w przypadku 3,0 kupić totalnie zregenerowany słupek z nowym rozrządem (+3k, i nie tylko ja mam takie zdanie). Ale w sumie mają do dyspozycji dodatkowe fundusze to może po prostu warto rozważyć zakup innego auta... Internet jest wielki, każdy pisze co chce i w tym tkwi problem, czytałem (i też żałuję) że masę ludzi wymienia i nic to nie daje więc przyczyny raczej należy szukać gdzie indziej. Mechaniczny guru ładnie wyjaśnił na czym polega problem z tymi napinaczami i czemu hałasują (i po czasie znowu mogą zacząć), ma to sens a czy jest prawdą... nie wiem. Nie widziałem wielu udokumentowanych przypadków przeskoczenia rozrządu z winy napinaczy, za to widziałem ten objaw w jednostkach które mają 300-400 tyś i żyją nadal. Ja zauważyłem (a potem spotykać się na forach) że dużo do gadania ma tu olej i tryb serwisowania, potem potwierdził to masters. Mój silnik ma przebieg 80tyś km, chrobotnie występowało tylko na początku (auto bardzo długo stało) i był to inny dźwięk niż na filmach, wstępnie był generowany na przodzie auta (od wczoraj dłubią), jak odbiorę po czyszczeniu, płynach itd to będę badał temat. Myślę że gdy stanę przed tym problemem to raczej sprzedam auto niż wyłożę mało pewne 8k. Już tak robiłem i wiem że był to błąd. Nie wiem czemu ale zawsze jak czytam o tych napinaczach to widzę Twoje posty przy 250tyś na blacie też bym inaczej podchodził do tematu, plus taki że teraz możesz być naprawdę spokojny że to dłuuugo i fajnie polata. BTW: siedzi GTB, sprzęgła faktycznie wyglądają tak samo, 250km pewno pyknę ale o 500nm nawet nie będę walczył (a gdzie Twoje 600 )
farmer91 Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 z tymi cenami części to zależy, najbardziej chorą opcja są wtryski,a rozrząd nie taki zły jeszcze. jak byłem w serwisie to pierwsze pytanie to było czy dostane rabat jak będe robił zakupy za wuchte $$$ no i na końcu przy zsumowaniu wszystkiego pan z Audi stweirdził ze w tym przypadku może dać rabat 15% i jest to najwyższy rabat, większego nie dają, no i części brałem na fakturę na znajomego, także dosyć znośnie to wyszło, sam rozrząd ok 3500-4000zł chyba jeśli dobrze pamiętam, a brałem wszystko, łańcuchy, napinacze, ślizgi i koła zębate. tak więc teraz olej będe zmieniał co 15kkm, o ile nakręce tyle w ciągu roku, a jak nie to raz na rok program był robiony optymalnie w moim przypadku, nie miało być żyłowanie na maxa, no i wyszło jak wyszło, aż sam się zdziwiłem, no i tuner był też bardzo zaskoczony tak wysoką serią, aczkolwiek teraz trzeb trochę z głowa jeździć żeby nie zabijać sprzęgła, i nie wklepywać gazu du oporu na wysokim biegu przy 1500rpm. Jak siedzi GTB 1756 to pewnie będzie można zapodać GTB 2260, a to powinno już tez coś więcej dać
marcin4x4 Opublikowano 17 Października 2013 Autor Opublikowano 17 Października 2013 hehe no to widzę że zdrowo temat ogarnąłeś i jesteś zadowolony (to podstawa). przy 1500 rpm to nawet serii nie należy wciskać ja po tygodniu dopiero 5 bieg wrzuciłem a 6 może 2 razy. GTB1756 chciałem kupować do 1,9 ale no wyszło jak wyszło. W 1,9 z tego turbo cisną bardzo dużo, soft już mam zrobiony narazie lajt 1,6 bara w piątek może pologujemy by zobaczyć jak się turbo zachowa. 2260 narazie nie planuje może kiedyś pytanie ile moje wtryski i reszta ogarną, po za tym przed zmianą turbo wolałbym ogarnąć kilka innych rzeczy np hamulce. No i poczekam, oswoję się z autem (jeszcze nie umiem tym za dobrze jeździć) zobaczę jak rozrząd podejrzewam że coś jeszcze będzie do naprawy więc wolę się nie pozbywać gotówki której i tak prawie nie mam. ---------- Post dopisany 17-10-2013 at 10:55 ---------- Poprzedni post napisany 16-10-2013 at 19:46 ---------- ad rozrządu, naoglądałem się jeszcze filmików i zauważyłem że ta auta strasznie kręcą, u Ciebie też tak było (a jak jest teraz) ?
farmer91 Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 nie ma co, ale ten silnik ma zupełnie inną kulturę pracy i charakterystykę, też musiałem się nim uczyć jeździć, bo inaczej reaguje przy zmianie biegu, no i quattro też inaczej się zachowuje niż ośka jak wsiadam z innego auta to muszę się chwilę przyzwyczaić po przeanalizowaniu tematu rozrządu doszedłem do wniosku że albo wymieniać wszystko, albo nic, bo sama góra to tylko niepotrzebnie wydane pieniądze, ale to tylko moje zdanie. Heble dosyć dają rade, aczkolwiek też myślałem nad czymś lepszym, ale to jak zjada się te tarcze co mam, może wjadą Zimmermanny Sport wiercone, albo jakiś swap na 4 lub 6 tłoki. u mnie zapalał tak samo przed wymianą rozrządu jak i po, normalnie, nie zauważyłem jakiś dziwnych objawów, nawet zima przy konkretnych mrozach.
marcin4x4 Opublikowano 17 Października 2013 Autor Opublikowano 17 Października 2013 uhum, czyli u Ciebie na dotyk ? widzę kierunek mamy ten sam ;] też myślałem o zimmerach + np textar.
farmer91 Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 no pali na strzała, nawet zimą przy minus 20 stopniach i na starym rozrządzie jeszcze na początki chcialem robić swpa na 6 tłoki z Q7/Touareg/Cayenne, ale droga zabawa jednak, jak już to może 4 tłoki jakby osiadły na ori tarczy 320mm, ale musze do końca rozeznać się w temacie... a zimermany Sporty miałem w poprzednim aucie i wedle mnie była to odczuwalna zmiana na + po zmianie z ori gładkich tarczy... no i oczywiście do kompletu płyn Motula RBF 660 ---------- Post dopisany at 17:19 ---------- Poprzedni post napisany at 17:17 ---------- a odnoście tematyki i informacji o samych silnikach 2.7/3.0 TDI to polecam forum A6, bo chyba najwięcej info tam się znajduje
marcin4x4 Opublikowano 17 Października 2013 Autor Opublikowano 17 Października 2013 ja latałem na mkoda gt + textar i było mega lepiej niż fabryka. mnie w tych silnikach martwi trochę problem termiki zaworowej, się zobaczy jak będzie ;] w sobotę odbieram auto
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się