Arbam Opublikowano 14 Października 2013 Opublikowano 14 Października 2013 Witam koledzy, mam taki mały problem, otóż podczas hamowania kierownica wpada mi w drgania. Normalnie powiedział bym, że to tarcza ale nie dzieje się to za każdym razem, raz telepie raz nie, a czasem wyraźnie mocniej. Z tego co się dowiadywałem to może być któryś wahacz albo tuleja. Może ktoś miał już kiedyś coś takiego i będzie w stanie doradzić?? Bo w warsztatach słyszę samo gdybanie i może to, może tamto nawet jak auto na podnośniku spece u których byłem nic nie wymyślili. Może ktoś ma jakiś dobry warsztat we Wrocku co by mi to zlokalizował??? Pozdro
karol24 Opublikowano 15 Października 2013 Opublikowano 15 Października 2013 A łączniki stabilizatora w jakim masz stanie? mam to samo, czasami przy prędkościach 90km/h i powyżej przy hamowaniu drży kiera. Wahacze w stanie dobry+ ale za to te łączniki tragedia. Nie stuka Ci też podczas jazdy?
Arbam Opublikowano 15 Października 2013 Autor Opublikowano 15 Października 2013 Nic nie stuka, tylko te drgania, myślałem że to może ma coś wspólnego z króćcem od vacum bo też miałem luźny ale po naprawie dalej drga kiera. Z tego co pamietam to jak mi w peugeocie siadały łączniki to bylo slychać stukanie przy nierównościach, a tu nic, cisza:kwasny: podjade do diagnosty może coś powie wiecej...
iceman__89 Opublikowano 15 Października 2013 Opublikowano 15 Października 2013 A może tarcze hamulcowe masz krzywe po prostu?
arkady1321 Opublikowano 15 Października 2013 Opublikowano 15 Października 2013 sprawdz klocki potem tarcze-nic innego
Arbam Opublikowano 15 Października 2013 Autor Opublikowano 15 Października 2013 Jak sprawdzić?Wymienić? to koszta możliwie niepotrzebne, a czy przy krzywych tarczach nie bylo by to ciągłe przy każdym wciśnięciu hamulca??chyba że macie jakiś myk na sprawdzenie tarcz
uhu2 Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 Kolego czy w czasie jazdy tez drzy kiera? Jesli bedziesz lecial miedzy 90-120 daj na luz i lekkp trzymaj kiere. Jezeli beda drgania to kola masz do wywazenia. W przypadku braku drgan winne beda krzywe tarcze.
arkady1321 Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 wyważenie nie ma nic wspólnego z drganiem-natomiast ze siaganiem auta:wink: ---------- Post dopisany at 07:37 ---------- Poprzedni post napisany at 07:36 ---------- wystarczy ze tarcze będą cienkie i ma ten sam objaw...sprawdz:wink:
iceman__89 Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 Jak sprawdzić?Wymienić? to koszta możliwie niepotrzebne, a czy przy krzywych tarczach nie bylo by to ciągłe przy każdym wciśnięciu hamulca??chyba że macie jakiś myk na sprawdzenie tarcz Jest "myk" na sprawdzenie tarcz- specjalny przyrząd do tego służy. Nawet mam takowy w pracy:wink: wyważenie nie ma nic wspólnego z drganiem-natomiast ze siaganiem auta Od kiedy to tak jest?
Arbam Opublikowano 16 Października 2013 Autor Opublikowano 16 Października 2013 A takowy przyrząd nazywa się?? I znajde go w zakładzie wulkanizacyjnym czy u mechanika?? Jak sprawdzić?Wymienić? to koszta możliwie niepotrzebne, a czy przy krzywych tarczach nie bylo by to ciągłe przy każdym wciśnięciu hamulca??chyba że macie jakiś myk na sprawdzenie tarcz Jest "myk" na sprawdzenie tarcz- specjalny przyrząd do tego służy. Nawet mam takowy w pracy:wink: wyważenie nie ma nic wspólnego z drganiem-natomiast ze siaganiem auta Od kiedy to tak jest?
arkady1321 Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 Przyrz±d umożliwia precyzyjny pomiar zdemontowanych tarcz hamulcowych o ¶rednicy do 360 mm pod względem: bicia bocznego i tolerancji grubo¶ci. Idealne lożyskowanie przyrz±du i wyszlifowane powierzchnie do położenia tarczy umożliwiaj± precyzyjny pomiar. Tarcza jest idealnie wycentrowana dzięki specjalnemu przyciskowi stożkowemu. Przyrz±d nadaje się również doskonale do pomiaru małych tarcz. W dostawie jest już zawarty zegar pomiarowy ( podzial 0,01 mm) który wraz z czujk± pozwala na pomiar wszelkich tarcz w tym również tarcz ATE power disk. ---------- Post dopisany at 11:37 ---------- Poprzedni post napisany at 11:36 ---------- dobry warsztat posiada /////////////:wink:
iceman__89 Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 A takowy przyrząd nazywa się?? I znajde go w zakładzie wulkanizacyjnym czy u mechanika?? Po prostu przyrząd do pomiaru bicia tarcz. Znajdziesz go raczej u mechanika. Są też takie mocowane do amortyzatora, że da się zmierzyć to bez demontażu tarczy. Taka jak na obrazku poniżej
arkady1321 Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 chyba ze masz znajomego i ci przetoczy tacze.......
Arbam Opublikowano 16 Października 2013 Autor Opublikowano 16 Października 2013 Nie znajomego takiego nie mam, pojechałem do majstra i też mi powiedział, że przyczyn może być kilka i że jak jest to co któryś raz to mała szansa że to tarcze, raczej któryś wahacz. Umówiłem się na podnośnik, rozbiorą, zobaczymy...
iras_gda Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 Czujnikiem zegarowym (jak we wcześniejszych postach) sprawdził bym bicie tarczy. Jeżeli któraś będzie miała większe bicie niż norma (chyba 0,08 mm - odnośnie normy proszę o pomoc mądrzejszy w temacie) bezwzględnie sprawdził bym bicie piasty. Jest to konieczne szczególnie przy kolejnym uszkodzonym komplecie. Jeżeli piasta będzie miała bicie to nowe tarcze po 1 tys km będą krzywe.
motor144 Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 A to nagle tak się zaczęło dziać czy stopniowo i czy coś przedtem nie było czasem grzebane przy hamulcach albo zwieszeniu ?
Arbam Opublikowano 16 Października 2013 Autor Opublikowano 16 Października 2013 Jest tak od jakiegoś miesiąca, nic nie było grzebane, tak jak kupiłem tak jeżdżę
arkady1321 Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 kolego a pozamieniaj kola przod na tyl,a tyl na przod:wink: może to tylko opona?????
iceman__89 Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 Najlepiej pojechać do wulkanizacji i niech wrzucą koła na wyważarkę i wszystko będzie wiadomo... Generalnie ja bym od tego zaczął bo koła i tak pasowałoby sprawdzić czy są wyważone i tak biorąc pod uwagę, że autor niedawno kupił auto
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się