Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana zaworu odmy (odpowietrzającego)


CreaTiveoO

Rekomendowane odpowiedzi

Jutro a w zasadzie dzisiaj z rana, dziada zamówię, dzisiaj już mi się nie chce ;P

Nie są to jakieś duże koszta, zrobię mu trepanację czachy i okaże się co ma pod "kopułką" :banan:

Sprawdzę jego działanie tak jak to opisałeś, a jak okaże się że ma w środku sprężynkę i membranę to jakoś skleję gadzinę (żeby nadawał się do montażu) - kropelka/super glue i poxipol czynią cuda! :grin:

Nie musisz robić mu "trepanacji czachy.".Jak to nazwałes ..wystarczy że dobrze zaglądniesz w jeden z tych duzych otworów i tam ładnie widać sprężynę i membranę ,Ale obecnie nie pamiętam w który ...No chyba że ma inną budowe wewnątrz niż ori ;)

Jak masz już jakieś info na temat tego zamiennika "Topran" watr jest coś ? :eusathink:

Edytowane przez OLIVER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszła dzisiaj paczka z zaworem ciśnienia odmy.

Nie wiem jakiej jest firmy bo nie pisze, ale posiada sprężynkę oraz membranę: foto

Po zatkaniu wejścia odmy oraz od strony pokrywy zaworów i zaciągnięcia powietrza od strony dolotowej membrana działa jak należy - po puszczeniu wejścia odmy oraz strony pokrywy zaworów nie da się zaciągnąć więcej powietrza, po prostu podciśnienie trzyma membranę ;)

Ps. trochę mocno trzeba zaciągnąć żeby membrana "chwyciła" i trzymała ;)

Ale nie ma co się dziwić, turbo ciągnie w pełnym doładowaniu 1bar?

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. trochę mocno trzeba zaciągnąć żeby membrana "chwyciła" i trzymała ;)

Dokładnie tak ...U mnie jest podobnie ....

Noo .......to chyba będzie działała poprawnie ... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro a w zasadzie dzisiaj z rana, dziada zamówię, dzisiaj już mi się nie chce ;P

Nie są to jakieś duże koszta, zrobię mu trepanację czachy i okaże się co ma pod "kopułką" :banan:

Sprawdzę jego działanie tak jak to opisałeś, a jak okaże się że ma w środku sprężynkę i membranę to jakoś skleję gadzinę (żeby nadawał się do montażu) - kropelka/super glue i poxipol czynią cuda! :grin:

Nie musisz robić mu "trepanacji czachy.".Jak to nazwałes ..wystarczy że dobrze zaglądniesz w jeden z tych duzych otworów i tam ładnie widać sprężynę i membranę ,Ale obecnie nie pamiętam w który ...No chyba że ma inną budowe wewnątrz niż ori ;)

Jak masz już jakieś info na temat tego zamiennika "Topran" watr jest coś ? :eusathink:

Czy dobrze rozumiem - zawór odmy kiedy turbo zaciąga do dolotu powietrze powinien się zamknąć i nie dawać powietrza z tego węża od odmy, jednocześnie zawór po zamknięciu nie powinien tamtędy puszczać oleju do dolotu turbiny ? Tak ?

Z tego zaworu przez ten wąż do dolotu turbiny dmucha czyste powietrze z silnika przez odmę - czy to może sprawić że turbina nie zasysając z zaworu doprowadzi że zawór cały czas jest otwarty i zamiast do miski olejowej olej zaciąga turbina przez dolot?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli membrana zaworu jest uszkoszkodzona lub jest jakaś niesazczelność przy tym zaworze to membrana nie zamknie się i dolot ciągnie mgiełke olejową z odmy.

Mam rok czasu zamiennik z toprana, zauważyłem że olej znowu jest na muszli turbiny i silnik zaczął pić więcej oleju.

Trzeba się rozejrzeć za oryginałem, ciekawe ile trzeba za niego dać w ASO?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli membrana zaworu jest uszkoszkodzona lub jest jakaś niesazczelność przy tym zaworze to membrana nie zamknie się i dolot ciągnie mgiełke olejową z odmy.

Mam rok czasu zamiennik z toprana, zauważyłem że olej znowu jest na muszli turbiny i silnik zaczął pić więcej oleju.

Trzeba się rozejrzeć za oryginałem, ciekawe ile trzeba za niego dać w ASO?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

ori w aso .około 228 zł :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie opłaca się ta zabawa z aso, zamiennik kupiłem za jakieś 30zł z przesyłką.

A jakbym zamówił w sklepie jadąc z pracy wyszło by jeszcze mniej.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten zawór może się w jakiś sposób uszkodzić i powodować , że silnik zaczyna robić się mokry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie to może ciec z łączeń tego zaworu.

Zawór sam w sobie jeśli będzie uszkodzony (membrana lub sprężynka) nie przyczynia się że silnik będzie mokry w innych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rok czasu zamiennik z toprana, zauważyłem że olej znowu jest na muszli turbiny i silnik zaczął pić więcej oleju.

Miałem dokładnie to samo. Trafiłem na ori używany w dobrym stanie, zamontowałem i wszystko wróciło do normy.

Edytowane przez Gigs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie to może ciec z łączeń tego zaworu.

Zawór sam w sobie jeśli będzie uszkodzony (membrana lub sprężynka) nie przyczynia się że silnik będzie mokry w innych miejscach.

Ok, w takim razie uszczelniacze wału korbowego lub wałka rozrządu mi puszczają. Ale auto ma prawie 21 lat więc mają prawo :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Waszych wypowiedzi wniosek, że warto zainwestować w oryginalny separator oleju ? Czy może ktoś znalazł zamiennik, który spełnia swoje zadanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori kosztuje 230zł, jeśli Cię stać na taki wydatek tylko dla zaworu odmy to nic nie stoi na przeszkodzie żebyś go kupił... z resztą nikt Ci nie zabroni :D

Zamiennik to zamiennik, podejrzewam że obojętnie jaki byś nie kupił, posłuży tyle samo.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.01.2017 o 19:20, tkamicki5 napisał:

Ja dzisiaj wstawiłem toprana,zobaczymy co bedzie sie działo.

Zrobiłem dokładnie to samo. Tyle że wyczyscilem cały dolot(gumowe i plastikowe rury) od filtra, przez turbin i przed kolektorem dolotowym zakończyłem. Niestety powinienem wyczyścić jeszcze intercooler, ale nie miałem czasu. ? Jak znajdę go więcej to wyczyszcze również sam kolektor dolotowy. Jak z tym topran'em po tym czasie? Również go użyłem. Kosztował mnie całe 50 zł. Różnicy w sumie nie widzę między tym a ori. Ori blokował dopływ i cofał jakieś 3s, topran łapie praktycznie od razu. 

Edytowane przez Dudasz666
Dodatkowa treść.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak narazie myśle ze wszystko ok jest.nie widze zadnych podejrzanych objawów co do jego działania.zobaczymy jak bedzie dalej.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam takie pytanko jeśli ten zawór odmy co jest na pokrywie zaworów jest uszkodzony to czy olej może wpadać do intercoolera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...