Grzegorz76 Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Mam taki problemik. Gdy odpalę silnik spod deski rozdzielczej dobiega mnie dziwny szelest. Gdy ruszę kierownicą w lewo bądź w brawo szelest znika. Ale gdy tylko puszczam kierownice szelest powraca. Nie jest zbyt głośny ale zaczyna mi już działać na nerwy. Na początku myślałem, że to dmuchawka od nawiewu ale ostatnio zrobiło się chłodniej i jeżdżę bez klimki. To pompa wspomagania tak szeleści, jeżeli tak to dlaczego i jak sobie z tym poradzić? Pozdrawiam.
djsuchy Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 I jak? Rozwiazales ten problem? Bo mam podobny problem. Jak nie krece kierownica to cos trekocze, tak jakby dochodzilo z kolumny kierowniczej. Rusze kierownice w obojetna strone to ustaje. Dodan ze taki przytlumiony trekot jest tez slyszalny na zewnatrz auta, i jak rusze kierownica to tez ustaje. Trekot jest zdecydowanie slyszalny kiedy silnik jest jeszcze nie rozgrzany, a pozniej przycicha ale nadal jest slyszalny. tak jakby soc dostawalo drgan. Co to moze byc?
Grzegorz76 Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Opublikowano 26 Listopada 2008 Wymieniłem płyn wspomagania i trochę ucichło ale za to wspomaganie słabnie jak przkręcę kilka razy kierownicą. Chyba trzeba kupić nową pompę wspomagania..
Marek12 Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Ja tak miałem w Peugeocie i wymiana płynu do wspomagania załatwiła sprawę ostatecznie! Problem zniknął :>
djsuchy Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Wymieniłem płyn wspomagania i trochę ucichło ale za to wspomaganie słabnie jak przkręcę kilka razy kierownicą. Chyba trzeba kupić nową pompę wspomagania.. U mnie to nie plyn. Bo to tak jakby cos mialo luz.
SirPablitto Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 Witam. Rowniez mam identyczny problem. Dzis wymienilem pompe wspomagania, pelen nadziei zapalilem auto..i co? to samo..dodatkowo nowa pompa halasuje (głowna przyczyna wymiany pompy byl wyciek, na 100% byla do wymiany)..I teraz sam nie wiem w czym problem...czy w plynie (ATF IID czerwony mineralny) czy w tym filterku w pojemniku na plyn, o którym piszą Forumowicze...Dodam, że jakis czas temu regenerowałem maglownicę. Czemu nowa pompa hałasuje i skąd ten szmer? Czy ktoś wie? Wczesniej facet u ktorego regenerowalem maglownice stwierdzil, że szmer to wina padającej pompy..POMOCY
Grzegorz76 Opublikowano 16 Lutego 2009 Autor Opublikowano 16 Lutego 2009 To nie pompa, ja też wymieniłem ale szmer jest nadal... w dodatku doszło wycie. Z tym, że wspomaganie jakoś działa, na starej pompie nie chciało już działać. Mówisz, regenerowałeś maglownicę i nic nie pomogło? hmm... To ja już się teraz pogubiłem. Myślałem, że problem tkwi w maglu.. Zatem zostają 2 przyczyny wg mnie. Zapchany jakiś przewód na drodze pompa - maglownica oraz zbieżność kół do ustawienia - powstają niepotrzebne naprężenia, które wywołują taki efekt. I na 70% jestem przekonany, że to nie pompa wyje u Ciebie, sprawdź dobrze, ja też myślałem, że to pompa a to wycie dobiega z okolicy maglownicy. Sprawdź to wycie z pomocą 2 osoby, ty kręć o ona niech nasłuc**je. Załóżmy, że zbieżność jest spaprana lub przytkany przewód... - wtedy układ jest obciążony, przegrzany, niemal gotujący się płyn i zator gdzieś daje efekt wtrysku płynu przez to zwężenie i stąd to syczenie i wycie. Doszło wycie bo pompa sprawna i daje duże ciśnienie, stara pompa nie dawała już rady. Tak sobie to wyobrażam. Jeżeli dysponujesz gotówką to kup i zmień przewód łączący pompę z maglem, nie powinien dużo kosztować. Jeżeli moje przypuszczenia są słuszne to problem powinien zniknąć. Zapytasz, dlaczego ja tego nie zrobię... po pierwsze, czeka mnie najprawdopodobniej wymiana wałków a po drugie u Ciebie jest łatwiej go wymienić więc jeżeli dysponujesz gotówką to zmień przewód i daj mi znać. Pozdrawiam.
SirPablitto Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 Dzieki za ten komentarz, moze i to jest przyczyna. Mysle ze pojezdze z tydzien i jesli nic sie nie poprawi to bede myslal nad tym juz konkretnie...Tylko co ma do tego ustawienie zbieznosci? Ile moze kosztowac taki przewod? Pozdrawiam.
Grzegorz76 Opublikowano 16 Lutego 2009 Autor Opublikowano 16 Lutego 2009 No w zasadzie to zbieżność można sprawdzić tak przy okazji, bo jeżeli jest nieprawidłowa to też obciąża układ. No właśnie szukałem takiego przewodu na allegro i znalazłem tylko zobacz czy będzie pasować do Twojego modelu... - http://www.allegro.pl/item554579128_waz_przewod_wspomagania_audi_a4_tanio.html - taniocha.
pawel1985 Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 panowie nie polecam dorabianych przewód, jak przewód to tylko na orginalny a ten akurat troche kosztuje
gierzgorz Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Odświeżam temat. Przekleta zima, przeklete słuzby (nie)odśnieżajace, przeklete zaspy i zasypane parkingi!! Z sercem w przełyku poruszam się po mieście szorujac podwoziem po grubej warstwie zmrozonego śniegu. Groźne chrobotanie dochodzące z pod nóg nie wróżyło niczego dobrego aż w końcu stało się. Skończyłem robotę, wsiadłem w Awdi, odpalam a tam gwizd i świst jakby ktoś coś puszczano pod wysokim ciśnieniem małym otworkiem. Wystraszony zgasiłem silnik. Cisza jak makiem zasiał. Zimny pot spływa po czole tworząc głębokie kaniony zmartwienia na mym obliczu. Odpalam ponownie, to samo. Świszczy tak mocno, że słychać na zawnątrz auta. Jednak gdy skręcam kierownicą choć odrobine dziwny odgłos zanika pozostając jedynie ledwie słyszalnym piskiem. Na domiar zlego pompa, która od dwóch miesięcy chodziła jak nówka sztuka znów zaczęła wyć niczym potępienieć w czeluściach piekieł stawiając spory opór przy manewrowaniu! Przestraszony nie na żarty wołam Was o pomoc. Co może byc przyczyną? Czy to maglownica? Pompa? Pęknięty przewód? Czy może uszkodzone przewody LPG? Zaznaczam iż odgłos wydaje się być najdonośniejszy pod kierownicą a z zewnątrz na wysokości koła.
Musashi Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 zacznij od sprawdzenia poziomu plynu hydraulicznego wspomagania.
gierzgorz Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Płynu nie ubywa, jest powyżej maksimum od jakiś dwóch miesięcy. Płyn jest koloru żółto brązowego. P.S. Dzwoniłem do zakładu zajmującego się remontami przekładni, pomp itp i dowiedziałem się, że płynu wspomagania nie wymienia się w ogóle Szybko zakończyłem rozmowe:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się