przemciotorun Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 Caly material jest od kolegi f16mysliwiec ktory montowal to u siebie, ja tylko zlozylem cale info do kupy i zrobilem tutka sam jestem w trakcie kompletowania gratow takze napewno dojdzie pare fotek wiecej....Ten opis jest skierowany do aut w rocznikach 95-97 !!!Wiec tak.... co to jes wogole EDS i jak to dziala tlumaczy chyba najlepiej ten filmik: nalezy zmienic sterownik abs-u znajdujacy sie pod tylna kanapa na sterownik abs-eds o nr. 4D0 907 379 Gfoto sterownikaoraz pompe na taka o nr. 4D0 614 111 FFoto pompy:w pompie ABS-EDS roznica jest taka ze wszystkie rurki od hydrauliki przychoda z boku a nie jak w pompie ABS ze dwie rurki sa przykrecone od gory..... dobrze jest tez zaopatrzyc sie w te dwie rurki z auta z ktorego jest pompa, poniewaz maja one wieksza srednice sruby ktora wkreca sie w pompe (w pompieABS-EDS sa wieksze dziury)toczy sie to tylko do tych dwoch rurek z gory, reszta pasuje p&pdalej musimy dolozyc 5 kabli i jeden przepiacschemat i opis dla aut z ABSschemat i opis dla aut z ABS-EDSczyli po nalozeniu schematow na siebie wychodzi jakich przewodow brakuje i ktory trzeba przepiacczyli:podajemy na pin 50 w sterowniku przez bezpiecznik staly plus (zacisk 30)ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 27 do pompy pin 16ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 4 do pompy pin 15ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 55 do pompy pin 21ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 3 do pompy pin 2przekladamy pin 36 na pin 9tu jeszcze fotki ze zmieniona juz pompa na pompe z EDSrozlozenie pinow we etyczce sterownikai na koncu pozostaje nam odpowietrzyc uklad i cieszyc sie z ruszania w zime
Arcus Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 No brawo Jaki mniej więcej koszt takiej operacji? Myślę, że temat będzie wykorzystywany
przemciotorun Opublikowano 31 Października 2013 Autor Opublikowano 31 Października 2013 jezeli chodzi o allegro to ceny pompy i sterownika sa naprawde rozne... sterownik kupilem za 60zl juz z kw a pompy szukam a ceny od 100-450zl
fanthomas18 Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Szukając na allegro pompy o takich numerach znajduje pompy ABS z A8 D2, numery się zgadzają, wygląd mniej więcej też, ale w żadnej aukcji nie było słowa że jest to pompa ABS-EDS, są tylko że ABS, więc mam pytanie, będą się one nadawały?
przemciotorun Opublikowano 1 Listopada 2013 Autor Opublikowano 1 Listopada 2013 a4 a6 a8 niweazne byle sie nr zgadzal, f16 ma z a8 i ja tez bede prawdopodobnie bral z a8
misiek95 Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Przypomniało mi się że w kodach wyposażenia swojego auta widziałem coś takiego jak EDS i sprawdziłem to 1AJ = anti-spin regulation (ABS/ASR/EDL) with electronic differential lock (EDL) czekam na śnieg żeby przetestować. BTW Czy to jakaś rzadka opcja w b5?
Dev Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Nr ma grać, wszystkie A8-ki w ośce i w Q miały EDS. Graty pomysłu i wykonania. Musisz teraz dokładnie odpowietrzyc cały układ lacznie z tylnymi hamulcami. EDS dobra rzecz, TorSen jeszcze lepsza
fanthomas18 Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Dzięki za info Panowie Przemek, graty dla Ciebie:wink: Btw, dev, ładna liczba postów, taka równa:decayed: ---------- Post dopisany 02-11-2013 at 13:52 ---------- Poprzedni post napisany 01-11-2013 at 10:08 ---------- dev a wiesz może jaki numer mają te przewody które są na górze pompy i idą do serwa? Tzn chodzi mi o te tylko 2 A8. Te od A8 D2 bedą pasowały przy serwie?
Dev Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Najlepiej wytoczyc dystans z M12x1 na M10x1
przemciotorun Opublikowano 2 Listopada 2013 Autor Opublikowano 2 Listopada 2013 Tomek jestes w stanie takie cos ogarnac? wtedy wszystkie przewody zostaly by stare? a te dwa z gory zalozone byly by tylko przez te adaptery ---------- Post dopisany at 14:27 ---------- Poprzedni post napisany at 14:22 ---------- dobra nie zawracam d*py Złączka M10X1/zew.M12X1 dł.30,5mm :: złączki :: Baryłki, śruby, złączki :: Elementy montażowe :: Dla serwisów :: Nagaz24.pl - Specjalistyczny sklep LPG/CNG
fanthomas18 Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 W sumie dobra opcja z tymi adapterami, dołożyć trzeba tylko kawałek przewodu i po robocie:wink: Mam jeszcze pytanie tylko odnośnie "przekladamy pin 36 na pin 9" ten pin przekładamy w kostce sterownika?
przemciotorun Opublikowano 2 Listopada 2013 Autor Opublikowano 2 Listopada 2013 tak pod siedzeniem tylnym
fanthomas18 Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 No i git, wszystko już jasne jest:wink: Zayebisty czytelny opis, wytłumaczone łopatologicznie:grin: Skrzynka browarów się należy autorowi:decayed:
przemciotorun Opublikowano 2 Listopada 2013 Autor Opublikowano 2 Listopada 2013 jeszcze raz napisze ze ja to tylko zlozylem do kupy i wrzucilem..... ogolnie tamat ogarnal f16
Dev Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Jedna mała uwaga. Ten opis jest skierowany do aut w rocznikach 95-97, tam gdzie sterownik EDS byl osobno od ABS, na duzym bloku. Auta po małym lifcie mają te dwa systemy zintegrowane w jednym sterowniku.
fanthomas18 Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Jeszcze jedno pytanie:decayed: Cały opis podłączenia to jest to: podajemy na pin 50 w sterowniku przez bezpiecznik staly plus (zacisk 30) ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 27 do pompy pin 16 ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 4 do pompy pin 15 ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 55 do pompy pin 21 ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 3 do pompy pin 2 przekladamy pin 36 na pin 9 A na zdjęciu zaznaczonych jest dużo więcej pinów, czemu? ---------- Post dopisany at 18:11 ---------- Poprzedni post napisany at 18:10 ---------- Teraz się przyjrzałem trochę i na zdjęciu zaznaczone są tylko zajęte sloty, tak?
fanthomas18 Opublikowano 3 Listopada 2013 Opublikowano 3 Listopada 2013 Mógłbys powiedzieć jak rozwiązałeś "problem" z tymi przewodami które idą od serwa do pompy abs? Tzn czy je dorabiałeś sam czy znalazłeś jakiegoś gotowca? Wiesz jeszcze może czy da radę zamontować jakiś włącznik od EDSu i kontrolkę na zegarach jak to jest na filmiku? Co prawda nie jest to A4 ale audi jest:grin:
Dev Opublikowano 3 Listopada 2013 Opublikowano 3 Listopada 2013 układu EDS nie wyłaczasz, zreszta po co ? to nie ASR/ESP
fanthomas18 Opublikowano 3 Listopada 2013 Opublikowano 3 Listopada 2013 Chodziło mi o to, żeby było jak na tym filmiku, wcześniej zapomniałem dodać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się