Keicam_Rider Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Witam, Problem podobny więc nie chce zakładać nowego. [a4 b6 AVJ] PROBLEM : - silnik zimny po całej nocy - włącza się wentylator (po przekrecenie kluczyka na zapłon) na maksa, z daleka słychać że chodzi bardzo szybko - po odpaleniu zimnego ta sama sytuacja - długo się nagrzewa ( termostat ? ) - ALE nagrzałem do 90st przegoniłem go 160kmh i nic nie spadło, trzymało 90 idealnie, powietrze z nawiewów gorące ( wiec termostat odpada na 95% odpada ) MERITUM SPRAWY : - wolno się nagrzewa ( ok. 10min to ledwo 50 st jest ) przy zew. temp. 5-10st. - chodzi wentylator na max gdy silnik zimny Błąd wyrzuciło: P1296 Po skasowaniu, nie pojawiło się ponownie. Jakieś pomysły ? Gdyby ktoś był chętny w pomocy w skonfigurowaniu VAGa to zapraszam na pw/mail/gg/aqq Pozdrawiam, Keicam_Rider
Dev Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Czujnik wody G62 do wymiany. Jezeli masz elektrycxny termostat (a nie pamiętam) to tez do wymiany. Sprawdz sobie co oznacza ten blad co podalss to bedziesz wiedziec. Zacznij od wymiany czujnika ale wymiana tylko na ori.
Keicam_Rider Opublikowano 1 Listopada 2013 Autor Opublikowano 1 Listopada 2013 Dzięki za odzew G62 to jest ten czujnik co się znajduje w termostacie , czy tak ? Z tego co kojarze/gdzieś o uszy mi się obiło, że takowy jest -ELEKTYCZNY TERMOSTAT. Ale gdzie mogę się upewnić, że takowy tam jest ? W książce "SAM NAPRAWIAM" ubogo z wiedzą na temat, wszystkich wersji silnikowych. Jest jakaś dobra dokumentacja ? Czy taki termostat jest ok ? TERMOSTAT BEHR ORYG AUDI A4 B6 B7 A6 C5 1.8T 2.0 (3590996525) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. teortycznie niby oryginalny, tylko z co mi wiadomo w aso cena wynosi 394zł. Więc czy ten z linku jest odpowiedni ? Jeśli chodzi o termostat to obstawiam, że tam od nowości siedzi ( jak wszystko w tym samochodzie), to siłą rzeczy nawet chyba wypada wymienić, może może nawet uszczelka delikatnie nie trzymać. Co sądzicie na ten temat ? BŁĄD P1296: Ściągnąłem pdf'a z błędami VAGa i " 1296 Czujnik temperatury w kanale powietrza, środek - G191" Skasowałem i już się nie pojawił. Także może coś przez chwile jakieś zakłócenie miało a teraz jest lepiej.
krzysiekml Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 poczytaj sobie o tej przypadłości VCDS / VAG-COM: uitleg - tips - trics
Keicam_Rider Opublikowano 2 Listopada 2013 Autor Opublikowano 2 Listopada 2013 Ok, czyli samochód po nocy , podpinam kompa i jeśli temp zew i to co na kompie pokaże to typuje który prawdopodobnie jest zły, tak ? Jest ktoś chętny na pomoc w podpieciu ( G*WNA !! ) z viakenu USB KKL , ta lepsza wersja polska, teoretycznie nie do zepsucia. Przeszukałem na elektrodzie , mnóstwo rzeczy robiłem i jakoś jako port COM wyświetlić się nie chce. Może ma ktoś sposób ? ---------- Post dopisany 02-11-2013 at 09:09 ---------- Poprzedni post napisany 01-11-2013 at 21:39 ---------- Wpiąłem się do Vag 4.9 PL. Skutek: 17704 Układ chłodzenia silnika - nieprawidłowa funkcja brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Czy da się jednoznacznie stwierdzić, gdzie leży winowajca ?
Dev Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 To jest ten sam błąd. Poczytaj na necie, informacji jest sporo.
jakubekk Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 jak na mój gust to masz do wymiany czujnik temperatury G62 coś takiego: CZUJNIK TEMPERATURY VW AUDI SEAT SKODA 059919501A (3654448225) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. musisz sprawdzić czy masz 2 pinowy czy 4. najłatwiej poprzez wypięcie kostki. Miałem podobny problem, na zimnym po nocy potrafił włączyć wentylatory (nie zawsze) na ciepłym długo grzał świece (nie zawsze) np jak stałem na światłach to sam sobie nagle podnosił obroty do ok 1200rpm czasem osiągał 90*C a czasem nie Wymieniłem owy czujnik i wszystko wróciło do normy. Termostatu nie ma co winić za włączanie wentylatorów bo tymi steruje czujnik ---------- Post dopisany at 14:48 ---------- Poprzedni post napisany at 14:46 ---------- a jeśli chodzi o VAGa to na win7 się nie połączysz, musisz mieć maszyne wirtualną z XP albo poprostu kompa z XP
Keicam_Rider Opublikowano 5 Listopada 2013 Autor Opublikowano 5 Listopada 2013 Ok, dzięki jakubekk za odp. A jeszcze chciałbym się dowiedzieć : 1. w ETKA to cena podawana jest w euro ? bo wyskoczyła cena za termostat 80.** btw bardzo fajna cena jak w PLNach 2. 06B121111K w tym termostacie jest wkład nie wymienny czy tak ? Bo w sklepie upierają się , że jest wymienny.
Tomeczek1403 Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 Po przejrzeniu działu, nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem.Kilka dni temu robiłem przegląd klimy, po nabiciu serwisant zauważył, że nie włącza się wentylator klimatyzacji. Po sprawdzaniu przyczyn znalazłem problem w sterowniku klimatyzacji (ten zamocowany w obudowie wiatraków nad wentylatorem klimy), a konkretnie urwany był przewód zasilający. Po przylutowaniu mając nadzieję, że po problemie i włączeniu zapłonu, wentylator od razu zaczął się kręcić na maxa. Dziś szukałem dalej i nic nie udało mi się znaleźć co mogłoby powodować ten problem. Rozebrałem sterownik, sprawdzałem czy nie ma zimnych lutów ( nie było), sprawdziłem silnik wentylatora, szczotki są ok brak podejrzanych oznak uszkodzenia. Odpinałem także kostki od czujnika płynu chłodzącego i ciśnienia czynnika, wiatrak w dalszym ciągu kręcił na maxa. Dodam, że u mnie nie ma czujnika na przewodzie w dolnej części chłodnicy.Po sprawdzeniu błędów po nabiciu klimatyzacji były następujące błędy:silnik 01 - 18080 - Wentylator chłodzenia silnika, szybkość I - otwarty obwód, zwarcie do masy, przewodykolumna kierownicy 16 - 1320 Jednostka kontrolująca dla elektroniki klimatyzacji J255zegary 17 - 1302 Jednostka kontroli telematyki J499Błędy te wcześniej nie pokazywały się, dopiero po nabiciu klimy ( czynnika było około 200g), a sprawdzam błędy dość często.w tygodniu mam zamiar jeszcze spojrzeć do skrzynki ECU, bo wyczytałem, że i tam może być przyczyna moich problemów.Czekam na sugestie i ewentualne propozycje gdzie szukać przyczyny, Na dzień dzisiejszy błędów brak, obudowa ECU szczelna w środku czysto i sucho. Zacytowałem swój post który umieściłem w dziale klimatyzacja z powodu braku odzewu. 13.05.2018 Powodem włączającego się wentylatora po włączeniu zapłonu okazało się złe oprogramowanie silnika wgrane przez poprzedniego właściciela. Obecnie wszystko gra.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się