paweela 0 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 witam, Chciałbym zapytać kiedy (przy jakim stanie kilometrów) zalecana jest według serwis planu ASO pierwsza wymiana rozrzadu,a kiedy kolejne w Audi A4 B6,2003r, silnik 1.8 T, 163 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powaguspisz 2 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Wymiana co 120 tyś. i również każdą kolejną robisz co 120 chyba, że chcesz być ostrożny i czasem zdarza się, że mechanik Ci to zaproponuje to możesz o 5-10 tyś wcześniej zrobić. Oczywiście biorąc jeszcze czas to np. na pasek Conti producent podaje wymianę zalecaną co 5-6 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musznik 0 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Przy 120tys km. Kolejne proponuje co 60-80tys tak większość kierowców zmienia rozrząd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powaguspisz 2 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 To nie opel !! i spokojnie przejedziesz ten dystans.Chyba że jeździ 6 lat i zrobił 80 tyś to wówczas ok niech zmienia. Nie od parady podają 120 tyś. no chyba że na prawdę auto używane jest jako wyczynowe to trzeba mieć na uwadze wymiany wcześniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musznik 0 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Każdy ma swoja rację.Zmieniłem już "kilka" rozrządów w warsztacie i patrząc na pasek po 60-70tys km, nie założyłbym go drugi raz ze względu na mikropęknięcia i starte zęby.Nie twierdze też że pasek nie wytrzyma więcej. Sam osobiście wymieniam po 60tys niezależnie w jakim aucie. "Lepiej dmuchać na zimne" pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 I tak właśnie koledzy ze120 zeszlismy już na 60. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powaguspisz 2 Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Nikt nikomu nie każe wymieniać co 120 tyś, można to robić i co 10 tyś. jeśli ktoś tak uważa. Zalecenie jest 120 i jeszcze nikt z tego powodu nie ucierpiał, owszem są przypadki, że to co podaje producent ni jak się ma do stanu faktycznego,. ale w Audi nie słyszałem o tym. Nie mówiąc o silnikach TSI pierwszej generacji. W oplu owszem tam podane jest 80 ale już przy 60 należy dobrze nasłuchiwać pracy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiko79 3 Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 u mnie w ALT rozrząd zmienia się co 180 tyś. km:shock3:. Jako że przebieg był dużo dużo niższy a pasek miał 8 lat to zdecydowałem się wymienić bo jak mówią specjaliści guma parcieje. Mechanik pokazał mi ten pasek i ocenił że jest nie nosi oznak zużycia a i czas nie zadziałał na niego jakoś niekorzystnie. Jednak wizja zerwania robi swoje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiekml 19 Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 nie tylko w ALT jest tak z rozrządem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powaguspisz 2 Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Na Paskach CONTIEGO jest napisane że wymiana zalecana co 5 lat, chyba że w tym czasie zrobisz przebieg jaki zaleca producent wówczas do wymiany wcześniej. W ASN jest 160 tyś. jeśli dobrze pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FLB 0 Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 w a4 zmieniam co setke (łatwo zapamiętać) a mam audi 80 takie autko którym się lata a się nie robi >Wyczynowe< na jednym rozrządzie przejechane 320k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gsekulski 1 Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Słuchaj wymieniaj sobie co 100-110 tys km. ASO co pisze to pisze a trzeba robić swoje. W A3 mi ASO podawało co 180 tys KM, po kupnie auta zmieniłem cały rozrząd na pompe wody SKF, pasek continentala i resztę NTN co jest bdb zestawem. Po 110 tys km odstawiłem na wymianę i dobrze bo rolka na napinaczu żyła już ostatkiem sił. A kolejne wymiany...słuchaj to zależy co sobie założysz jak założysz INA, NTN SKF to 100-110 Mozesz śmigać sobie:) Unikaj zestawów typu MAX GEAR, DACO bo z nimi nic nie wiadomo, typowe tanie marki. Ja wiem, ze to troszkę kosztuje bo trzeba cały przód rozbierać ale nie szczyp się i czy ksiażka by podawała 150 czy 180 to przy tych 100 tys umawiaj już mechanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powaguspisz 2 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Zalecenia serwisu może i mają jakąś istotną wartość informacyjną, ale to zależy też od czynników zewnętrznych takich jak np,. sposób jazdy użytkownika, jakieś zapocenia na uszczelniaczach oraz okres jady więcej niż 5 lat. I że podane jest 120 czy 180 tyś.wymiana to nie oznacza że tyle trzeba śmigać, troszkę trzeba to przyśpieszyć, być czujnym. Inna sprawa tak jak mówisz kwestia części, jak pozakłada się odpady rynkowe, to niestety może być .... wiadomo jak. Rozrząd jest istotnym elementem silnika, a więc nie ma co oszczędzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się