vito217 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Po przejechaniu 80 km wskazówka nawet nie drgnie. Z kuzynem sprawdziliśmy na pc temp. wacha się w okolicach 56 stopni jak go chwile potrzymam na 3 tys to wzrośnie do 58 WIec nic dziwnego że nie wskazuje na liczniku. Tak sobie teraz myślę że może w ogóle tam nie ma termostatu że tak mocno go chłodzi... Po 80 km powinno coś chociaż trochę drgnąć. Ale wracając do pytania można go jakoś sprawdzić tak po domowemu( ten czujnik). Termostat sprawdze jeszcze po wężach ale muszę poczekać aż ostygnie całkowicie silnik
Ra4al Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Porównaj VAGiem temperaturę płynu na czujniku i na zegarach [ale nie wskazówce, lecz w sterowniku], jeżeli jest taka sama [różnica to 5*] to 90% pewności iż to nie czujnik. Muszę poszukać bo gdzieś kiedyś był PDF z tym jak sprawdzać taki czujnik i tam były odpowiednie opory dla odpowiednich temperatur, ale nie umiem go na razie znaleźć. EDIT: Instrukcja diagnozy czujnika cieczy chłodzącej G2 G62.pdf - A6 C5 - xoslox - Chomikuj.pl
sony_dark Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 mam do was pytanko, nie chcę już zakładać nowego tematu to piszę tutaj. Sprawa jest taka sprawdzałem w VAGu temperaturę cieczy i jest duża rozbieżność na zimnym silniku. Temperatura otoczenia 6 stopni i w ECU pokazuję takową temperaturę, natomiast w liczniku już 60 stopni (wiem że licznik wyskalowany jest od 30stopni). Natomiast na ciepłym jest już ok różnica +-1-2 stopnie. Czy to by wskazywało uszkodzony czujnik 4pinowy??
sokal Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Porównaj VAGiem temperaturę płynu na czujniku i na zegarach [ale nie wskazówce, lecz w sterowniku], jeżeli jest taka sama [różnica to 5*] to 90% pewności iż to nie czujnik.Muszę poszukać bo gdzieś kiedyś był PDF z tym jak sprawdzać taki czujnik i tam były odpowiednie opory dla odpowiednich temperatur, ale nie umiem go na razie znaleźć. EDIT: Instrukcja diagnozy czujnika cieczy chłodzącej G2 G62.pdf - A6 C5 - xoslox - Chomikuj.pl To jest piękna instrukcja i warto aby była podklejona w tym dziale, ew. podlinkowana w FAQ w dziale Warsztat i tu moja propozycja dla moderatora
sony_dark Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 mam do was pytanko, nie chcę już zakładać nowego tematu to piszę tutaj. Sprawa jest taka sprawdzałem w VAGu temperaturę cieczy i jest duża rozbieżność na zimnym silniku. Temperatura otoczenia 6 stopni i w ECU pokazuję takową temperaturę, natomiast w liczniku już 60 stopni (wiem że licznik wyskalowany jest od 30stopni). Natomiast na ciepłym jest już ok różnica +-1-2 stopnie. Czy to by wskazywało uszkodzony czujnik 4pinowy?? to jak wie ktoś czy to normalne??, oczywiście czytałem poradnik.
Emejcz Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Na 100% od 30 stopni wyskalowany? U mnie bazowo w VAGu jest 45 i dopiero jak przekroczy tą temperaturę to zaczyna iść w górę.
sony_dark Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 tak autor tego poradnika napisał, wiec też pytam bo nie wiem czy wymienić czujnik, a nie chce go na darmo zmieniać troszkę oryg. kosztuje
Emejcz Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Wydaje mi się, ale to moje subiektywne i niesprawdzone przemyślenie, że w zależności od tego jakiej marki siedzi czujnik, może być wyskalowany różnie. Jakby w VAGu pokazywało jakąś nierówną temperaturę jako początkową nie wiem, np. 43,4 czy coś takiego, to wtedy by było źle. Ja bym sprawdzał rozbieżności dopiero, jak dla ecu przekroczy te temperaturę początkową dla licznika.
piter1114 Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 miałem też trochę zabawy z tym czujnikiem, oto wyniki: CZUJNIK NOWY POMIARY /ZAKRES DO 2000 OHM/ PINY 1-3 /MIEDZIANE/ TEMP.POKOJOWA 1850 - 2000 OHM PINY 2-4 700 - 900 OHM każde odstępstwo w wyniku wskazuje na uszkodzony czujnik ew. zerknij na mój wątek http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/pomiar-rezystancji-czujnika-cieczy-287688/
sony_dark Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 ok masz racje lepiej sprawdzić rezystancje ale dostęp do czujnika mam okropny heh:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się