Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cieknie pompa AFN zapytanie FOTO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam:hi: poci sie pompa w moim AFN-e na foto zaznaczyłem w których miejscach sie poci i kapie i moje pytanie... czy mogę we własnym zakresie to ogarnąć czy jak z uszczelnieniem nastawnika oddać do specjalisty??? najbardziej ciecze z tego czujnika na dote pompy zaznacziny strzałką i czy cos mi to da jesli dokręcę te sruby??? dzieki za podpowiedzi

72c26814d1791682cf6539a500283b87_1.jpg

---------- Post dopisany at 13:07 ---------- Poprzedni post napisany at 13:07 ----------

foto podgladowe moja pompa jest na aucie

Opublikowano

przerabiałem temat z pół roku temu.mi kapała ropa ale jak zapaliłem zimny silnik.jak sie przygrzał to nie kapała.dokrecałem sruby i nic nie dało.ja oddałem auto do warsztatu gdzie zajmuja sie pompami.500 zł mnie skroili za uszczelnienie pompy i wymiane jakiejs sprezyny w srodku.:facepalm:

Opublikowano

a sam tem czyjnik czy cos sam uszczelnie???

Opublikowano

ponoć mieli uszczelniac całą pompe.:decayed:

Opublikowano

Witam u mnie też ciekło z tego miejsca, na szczęście znalazłem gdzieś tu na forum poradnik jak to naprawić i sam dałem radę to uszczelnić. Kupiłem zestaw uszczelek( choć potrzebowałem tylko jednej) i bez wyciągania pompy z auta wymieniłem znajdujący się tam duży oring, jest przy tum trochcę zabawy ale do zrobienia samemu, no i kaska zostaje w kieszeni:)

Opublikowano

o to zaczynam szukać tego poradnika

Opublikowano

ja tam wole rak do pompy nie wkładac.potem zdziwienie i pytania na forum czemu auto nie chce odpalic albo czemu auto ciezko pali.:grin:

Opublikowano

czy moge bez problemu wyjąc zawór n108 poczatku wtrysku i wymienić oring na nim???

d6169e0287e29730b9515be7fdb0cc4e_1.jpg

---------- Post dopisany at 14:27 ---------- Poprzedni post napisany at 14:27 ----------

nr.12 na rysunku

---------- Post dopisany at 14:39 ---------- Poprzedni post napisany at 14:27 ----------

na forum passata znalazłem taki opis:wink:chyba warto zrobić to samemu w razie czego ojciec pomoże w końcu to mechanik :wink:

Przjedź się do serwisu BOSCH-a sam oging ten Duży zielony kosztuje 7 zł.

Ale na wszelki wypadek kup sobie ich 2 oraz na przyszłość cały zestaw naprawczy taki jak z allegro ale on kosztuje chyba 30 zł więc uzbrojony w oringi:

Weź kogoś do pompocy i zaopatrz się w dobrą lampkę i zrób tak:

oczyść głowicę- odkręć całkowicie przewody oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby głowica była gładka.

Jest ona przykręcona na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.

Jak oczyścisz już głowicę rozdzielacza, powoli po koleii odkręcaj śruby -wszsytkie nie więcej jak 1 cm- głowica będzie wychodzić sama lub jej delikatnie pomóż podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring= z którego właśnie leje się "ON". Złap go pensetą lub cienkim śrubokrętem i wyrwij.

Na całą głowicę i śruby nasuń nowy oring w miejsce gdzie będzie leżał na srubach mocujących głowicę.

Oczywiście będą ci przeszczakać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring= sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod sruby.

Jak oring przewleczesz przez wszsytkie śruby dopchnij go w jego kanał czyli tam gdzie powinien siedzieć.

Maźnij go dookoła ropką jub jakimś smarkie abyś go nie przetarł o obudowę pompy skręcając całość.

Przykręć śruby z łapami i zamontuj przewody- poluzuj natomiast śrubę między przewodami tę do nastawiania startu pompy ( tylko tyle aby uchodziło przez nią powietrze np 1-2 obroty)

Poluzuj także nakrętki przy wtryskach aby także uchodziło powietrze. Niech pomocnik zakręci ci motorem i pompa zassała ropkę. po kilku takich obrotach tryśnie paliwo spod śruby między przewodami- dokręć ją i patrz na naprętki przy wtryskach.

Pomocnik niech nadal kręci motorem z przerwami np aby pompa przez tłoczenie pozbyła się powietrza z przewodów wtrysków. Jak spod gwintów nakrętek lekko odkręconych zacznie sadzić ci paliwo dokręć wszstkie przewody i jesteś w domu.

Motor zagada jak nowy icon_smile.gif

---------- Post dopisany at 14:56 ---------- Poprzedni post napisany at 14:39 ----------

w opisie chodzi o ten oring

320108c7b4e5971694c1da88c914b6eb_1.jpg

---------- Post dopisany at 14:59 ---------- Poprzedni post napisany at 14:56 ----------

zastanawiam sie jeszcze czy ten zawór moge wykrecic bez problemu i go uszczelnić ???

444d9a76bb0a232abdd254d9ef5d192a_1.jpg

Opublikowano

No to już wiesz co i jak ja znalazłem identyczny opis ale było tam parę fotek, u mnie po wymianie tego oringa okazało się że leje z tej śruby pomiędzy przewodami i pociło się aż w okolice głowicy stąd też wzięło się podejrzenie że to ten duży oring puszcza. Przy odkręceniu tej śruby też było trochę zabawy bo główka ma nietypowy kształt zwykła nasadka nie pasuje musiałem szlifować nasadkę.

---------- Post dopisany at 15:03 ---------- Poprzedni post napisany at 15:00 ----------

To nie zawór tylko zwykła śruba, kiedyś wkręcało się tam zegar do ustawienia kąta wtrysku, teraz robi się to VAG-iem, jak ją odkręcisz to tylko wyleje się ropka, tak jak pisałem będzie potrzebna specjalna nasadka

Opublikowano

taką sama odpowiedz znalazłem w sieci heh dzieki po weekendzie zabieram się za uszczelnianie

ale pozostaje ostatnie pytanie czy mogę sam uszczelnić ten biały czyjnik z 1 foty w temacie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...