Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciemne z jasnym, czyli auto na szóstkę - Audi A6 C5 V6


SHITERS

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko!

Chciałbym Wam przedstawić moje nowe auto, którym jest Audi A6 w budzie C5.

Po bardzo udanym zakupie jakim była A4B5, stwierdziłem, że pomimo mojego młodego wieku i niezbyt rosłej postury chcę coś bardziej komfortowego i większego. Tyczyło się to równie nadwozia jak i silnika. W poprzedniej audi biło serduszko o pojemności 1.6 - zbyt mało, a duże spalanie. Stwierdziłem, że R4 nie brzmi jakoś rewelacyjnie, więc 1.8T odpadło na starcie. Szczytem marzeń byłoby V8, ale to auto dla niepoprawnych optymistów lub ludzi baaaaaardziej zamoznych, do których kręcony 20sto latek raczej nie należy. Lekiem stało się V6, a że trafiło się akurat w dobrych pieniądzach i w super stanie z pewną historią to wziałem 2.4, pomimo, że szukałem raczej 2.8. Wisienką na torcie jest skrzynia Tiptronic, z której bardzo się cieszę, gdyż mam rwę kulszową kręgosłupa i jazda manualem nie była zbyt przyjemna.

Kolor: LZ5L

Silnik: 2.4 V6 165km Tiptronic, oznaczenie ALF

Historia auta? Jestem jej bardziej pewny niż tego, że zalożyłem dzisiaj spodnie. Auto z prywatnych rąk, kupione przypadkiem bo właścicielka nawet nie wiedziała, że gdy wejdę na jej podwórko własnie sprzeda swój samochód. Auto z każdą pierdołą było w ASO. Co najśmieszniejsze, mam aż 80 faktur, które potwierdzają przebieg i to co w aucie było robione. Auto użytkowane w małym mieście, dowożone dzieci do szkoły, raz w tyg. jakaś średnio długa trasa po autostradzie - właścicielka pokazywała nieruchomości za miastem czy coś w tym stylu. Ostatni serwis był w 12.06.2013, w którym właścicielka zostawiła przeszło 1000 Euro, wymieniła rozrząd, całe przednie zawieszenie, filtry, olej itp. Po czym zrobiła 200km i sprzedała. Robiła te naprawy pod TUV, który się skończył i żeby przeszła to naciągneli ją nieco w ASO. Czemu sprzdała? Myśle, że białe C7 na podwórku wyjaśnia sprawę.

Z wyposażenia autko poza standardem, to 4 poduchy, pełen fis, 2 strefy klima, el fotele, ASR, atermiczne podwójnie klejone szyby, które niby są antywłamaniowe, ja wiem tylko, że w kabinie jest max cichutko, tiptronic, tempomat, ori subwoofer, który mocno daje rade (porównuje do ori audi a4 z 8 głośnikami), zestaw głośnomówiący, pakiet oświetlenia czyli nogi przód tył, drzwi przy wysiadaniu, pakiet bagażnik czyli mocowania + siatka + sztywne schowki, jasny welur itp.

Autko sztywniutkie, zadbane, troszeczke wytarta klamka od strony kierowcy we wnętrzu i tunel środkowy (mam drugie, bo kiedyś ojciec przekładał środek na skóry i zostało pare rzeczy. Po za tym czyste i zadbane, pachnie troszeczke nowością, ale dużo mniej niz w mojej byłej b5. Autko prezentuje się świetnie, miło czyta się te wszystkie faktury. Samochód na nowych oponach zimowych, felgach 15stkach, wyglądających dość znośnie jak na zimę. Na lato zakupiłem gdy byłem w niemczech 16 cali na zjedzonych oponkach, które oczywiście zmienię.

Wątek powstał ponieważ auto było stale serwisowane, chcę przedłużyć o nim pamięć, dokumentować to co się z autem dzieje. Wiadomo, że nie będzie stać mnie na serwis auta, być może pojadę na zmiane oleju do VW, ale większych napraw w ASO nie przewiduję, a myślę, że taki wątek do dobra alternatywa. Zagadzacie się?

Fotki zrobione dziś po przyjeździe auta z niemiec na lawecie. Wyszło taniej niż miałbym po nie jechać osobiście, więc jestem zadowolony. Dodatkowo nie musiałem tracic 2-4 dni żeby to ogarnąć (1500km w jedną stronę). Auto jest brudne, nie ma blach więc nie mogłem go umyć. Pierwsze dokumenty czyt. Briefy leżą już u tłumacza i jutro będę miał gotowe. Przegląd pozostaje mi tylko i tutaj moje pytanie. Czy na próbne tablice muszę wykupywać OC? Jak wygląda procedura zdobycia takich tablic i ile moge na nich przejeździć?

Zdjęcia, przepraszam jeszcze raz, że brudne no ale zrozumcie mnie :grin:

20131118_112048.jpg

20131118_133646.jpg

20131118_133637.jpg

20131118_133659.jpg

20131118_133708.jpg

20131118_133715.jpg

20131118_112037.jpg

20131118_133536.jpg

20131118_133607.jpg

20131118_133617.jpg

Jutro założe te 16stki chociaż na jedną stronę, zobacze jak to się prezentuje. Oczywiście zrobię zdjęcia jakiejś lepszej jakości, dzisiaj wiadomo - emocje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładne cacko i za***iste wnętrze :kox:

Zawsze mi się podobała buda C5, choć nie aż tak jak D2 :rolleyes:

Tylko brudne trochę i ma za małe kółka :grin:

Co do próbnych tablic to tak, musisz wykupić do nich OC, procedura wygląda tak jak do tej pory się rejestrowało auto z Niemiec tylko że teraz dostajesz najpierw próbne blachy żeby na nich zrobić pierwszy przegląd w kraju, potem idziesz znowu do wydziału komunikacji żeby wyrejestrować auto z próbnych blach (tak, wiem... absurd :facepalm:) i zarejestrować już z przeglądem na normalne białe tablice, na koniec zgłaszasz do ubezpieczalni nowe tablice i oni robią aneks do polisy (przynajmniej tak było pod koniec zeszłego roku jak rejestrowałem szaraka). Ulepszyli żeby bulić dodatkowe 70zł i bujać się z dodatkowymi papierami :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne auto tez o czymś takim myślalem przed zakupem B6, pewnie ze mozesz biegać za ojca po urzedach, nie raz tak robiłem, piszesz upoważnienie i wszystko zalatwisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz, ale musisz mieć podpisane przez niego upoważnienie i zapłacić za nie 17zł (tak przynajmniej jest w Bydgoszczy). a A6tka bardzo fajna! jaki ma przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moge robic takie ceregiele za ojca, ktory jest za granica?

Oczywiście że możesz, tylko musi Ci napisać oświadczenie (Ja Kowalski _dane_ oświadczam że upoważniam mojego syna _dane_ wy wykonania wszystkich czynności związanych z rejestracją pojazdu _dane_), podpisz się tam za niego i to tyle. Możesz nawet ubezpieczyć samochód który będzie zarejestrowany tylko na niego :wink:

---------- Post dopisany at 10:13 ---------- Poprzedni post napisany at 10:12 ----------

Ja tak robiłem z szarakiem który miał być na handel a został w domu :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wiadomosc, dzieki panowie. Wiadomo ojciec z 66 roku zaplaci 1/3 tego co ja. Myslalem zeby zrobic na wspolwlasciciela tak jak poprzednio to zrobilem ale za 1.6 placilem 780zl wiec slaby interes. A o co chodzi z tym upowaznidniem ze musze zaplacic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w każdym urzędzie trzeba płacić, ja nie musiałem. Najlepiej zadzwoń do swojego i zapytaj :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny dupowóz, ale jak to w końcu bo się pogubiłem , piszesz że kupiłeś go od tej baby z podwórka a później że nie musiałeś po niego jechać i tracić czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no fajna furka, mi też zawsze sie podobały c5, no i v6 :decayed:. Gratulacje zakupu, masz chyba garaż koło kolegi Sylwiastego z forum ;) Zapraszam na spoty suwalskie, info masz w odpowiednim dziale. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak, obok sylwka i jego ojca :decayed: Na umowie musze uzupelnic numer brief, nie wiem ktory to, pomozecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładne cacko i za***iste wnętrze :kox:

Zawsze mi się podobała buda C5, choć nie aż tak jak D2 :rolleyes:

Tylko brudne trochę i ma za małe kółka :grin:

Co do próbnych tablic to tak, musisz wykupić do nich OC, procedura wygląda tak jak do tej pory się rejestrowało auto z Niemiec tylko że teraz dostajesz najpierw próbne blachy żeby na nich zrobić pierwszy przegląd w kraju, potem idziesz znowu do wydziału komunikacji żeby wyrejestrować auto z próbnych blach (tak, wiem... absurd :facepalm:) i zarejestrować już z przeglądem na normalne białe tablice, na koniec zgłaszasz do ubezpieczalni nowe tablice i oni robią aneks do polisy (przynajmniej tak było pod koniec zeszłego roku jak rejestrowałem szaraka). Ulepszyli żeby bulić dodatkowe 70zł i bujać się z dodatkowymi papierami :facepalm:

To też nie jest reguła bo jak ja w marcu rejestrowałem moją to od ręki dostałem białe tablice (a nie te czerwone próbne) :wink: Przemiła Pani tłumaczyła, że może tak zrobić ponieważ auto miało ważny niemiecki TUV jeszcze ponad rok czasu :naughty: dziwne aczkolwiek prawdziwe :decayed:

A fura naprawdę konkret zwłaszcza to wnętrze mi się podoba :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miałeś tablice do auta?

Nie miałem i była wymeldowana w DE. Mimo to autem przyjechałem do domu (200km) na tablicach z ojca Audi ale ciiiiii..... :naughty: BTW pierwszy i ostatni raz taki numer robiłem - to nie na moje nerwy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kobieta musiała chyba wazyc ze 150 kg zeby przy tym przebiegu tak wygniotła fotel kierowcy ...

A tak poza tym gratulacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kobieta musiała chyba wazyc ze 150 kg zeby przy tym przebiegu tak wygniotła fotel kierowcy ...

gratki furki.fajna motorownia+tip.ale przeklniesz ten jasny środek nie raz :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tutaj Was zaskoczne, bo jestem miłosnikiem jasnych wnetrz i kazde auto jakie mialem nie bylo czarne w srodku (poprzednia audi zielona, 80tka byla niebieska a skoda szara jasna we wnetrzu). Dbam o czystosc samochodu i wnetrza bardzo skrupulatnie, nie woze brudasów i meneli :decayed:

pierwszy mod jaki sie szykuje to bedzie chyba drewno matowe w środku, ale jeszcze nie moge sie zdecydowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...