Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BCZ] Problem z multitronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

VAGiem nie przeprowadzisz adaptacji - z jego pomocą możesz ją sprawdzić, skasować lub zweryfikować czy już wskoczyła (grupy 10 i 11 w wartościach mierzonych (8) sterownika skrzyni biegów - odpowiednio biegi przód i tył). Jeśli adaptacja jest OK w drugiej kolumnie masz wpis ADP OK. Jeśli adaptacja wypadła lub jednostka się grzeje (temperatura robocza skrzyni to 70 stopni a czasem nawet więcej) w tym samym polu masz wpis ADP RUN.

Oto przykład:

adaptacja.JPG

Procedura wykonania adaptacji została już opisana na forum np. przez kolegę marecki.b:

witam...

na wstępie zaznaczę że nigdy nie robiłem adaptacji bez vaga, chociaż podobno ta metoda działa (zapewniał mnie P.Sopa u którego robiłem (niepotrzebnie) skrzynie). A robiłem adaptację przy pomocy Vaga i ta metoda zawsze działała. Opiszę oba sposoby.

1. Warunkiem koniecznym do zrobienia poprawnej adaptacji skrzyni multitronic jest to aby olej w tej skrzyni w trakcie adaptacji miał minimum 60 stopni. Jak mamy Vaga to możemy temperaturę oleju sprawdzić w grupie 11 i 12 (grupy odpowiedzialne za adaptację, kolejno do jazdy do przodu (11) i do tyłu (12)) Jak nie mamy Vaga musimy olej w skrzyni (nie mylić z olejem w silniku i temperaturą silnika pokazywaną na zegarach) musimy rozgrzać podczas jazdy, najlepiej przed adaptacją dać popracować skrzyni, będziemy mieli pewność że olej szybko osiągnie minimalną temperaturę, podobno jak jest więcej niż 60 to jest nawet lepiej.

2. Jak juz mamy osiągniętą temperaturę minimalną musimy wykasować starą (złą) adaptację ze sterownika. Jak mamy Vaga to wchodzimy w skrzynie, potem adaptację, wybieramy kanał 001 i wpisujemy zero (0) i robimy zapisz, program wtedy zapyta nas czy przywrócić ustawienia fabryczne sterownika, naciskamy tak. Jak nie mamy Vaga to odpięcie jednej z klem akumulatora na minimum 15 spowoduje wykasowanie adaptacji (podobno).

3. Więc jak juz mamy skasowane stare ustawienia to możemy przejść do nauki skrzyni jak ma jeździć czyli adaptacji. Jak mamy Vaga to wchodzimy w skrzynie potem w bloki pomiarowe, wybieramy grupę 11, w jednym z pól w grupie 11 i 12 przed adpaptacją a po wykasowaniu starych ustawień zobaczymy treść "adaptacja trwa" taka sama treść będzie też wtedy kiedy adaptacja wypadnie z innych powodów, np uszkodzonego sterownika i też wtedy kiedy skrzynia nie osiągnie temperatury min 60 stopni. Podgląd grup 11 i 12 wykorzystujemy tylko do stwierdzenia czy adaptacja została juz zrobiona, nic tam nie ustawimy i nie zmienimy, jak nie mamy vaga to nie będziemy pewni do końca że adaptacja weszła, no chyba że wszystkie niepokojące objawy ustąpią, wtedy możemy domniemać że udało nam się adaptację zrobić poprawnie. Dobra ale sie qrde rozpisałem. Zaczynamy adaptację. Mamy oczywiście odpalony samochód i mamy bieg P lub N. Wrzucamy bieg D i wciskamy pedał gazu do określonej pozycji i cały czas tak samo trzymamy (gdzieś czytałem aby była to poła gazu, ale jak wciśniemy mniej tez adaptacja się zrobi) Przejeżdżamy odcinek max 100m wciskamy hamulec i po zatrzymaniu czekamy na wrzucanym D minimum 10s (tutaj jak mamy Vaga i jesteśmy w grupie 11 to możemy zobaczyć czy adaptacja weszła, mi raz się udało to zrobić za pierwszym razem), potem dajemy R, wciskamy gaz do odpowiedniej pozycji tak samo jak robiliśmy to z biegiem D i jedziemy do tyłu też około 100m, następnie wciskamy hamulec i się zatrzymujemy, po zatrzymaniu nadal trzymamy auto na R przez około 10s.(i znowu jak mamy vaga możemy sprawdzić w grupie 12 czy adaptacja weszła, jak wejdzie to zobaczymy ADAPTACJA OK) a jak nie mamy vaga to całą czynność (do przodu 100m, hamulec stop 10s, do tyłu 100m hamulec stop 10s)musimy powtórzyć kilka razy, słyszałem że nawet 10 ale podobno wystarczy tez 5, mi raz adaptacja do przodu weszła najpóźniej za 3 razem ale do tyłu wskoczyła mi dopiero za 6, tak więc dla pewności jak nie mamy Vaga zróbmy to więcej razy.

Po prawidłowym wykonaniu tych czynności i pewności że z naszą skrzynią nic nie jest powinno być już wszystko ok. Podobno w wielu przypadkach jak cos się dzieje nie tak ze skrzynią adaptacja wogoole nie wejdzie. Co do adaptacji to powinno się ją robić najrzadziej przy przeglądach okresowych, zawsze po wymianie oleju w skrzyni (zalecane co 40-60tysi) i napewno zawsze po pracach naprawczych podobno wtedy skrzynia będzie służyła nam bardzo długo.

Mam jeszcze pytanko, gdzie zmieniałeś olej i który filtr wymieniłeś, są dwa, jeden na zewnątrz i jeden w środku skrzyni no i ile za tą przyjemność zapłaciłeś

co do adaptacji to radziłbym jednak skombinować vaga i sprawdzić czy nie ma błędów w skrzyni. Jeżeli masz niedaleko do łodzi to możemy się jakoś styknąć i pomogę Ci zrobić tą adaptację.

Pozdrawiam i powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...