Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wtryski, DPF czy co się dzieje?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, mam prośbę o pomoc. W moim audi ostatnio działy się dziwne rzeczy. Mianowicie : dymienie(NIESPALONY OLEJ NAPĘDZOWY, GRYZĄCY BARDZO GĘSTY SMRÓD), większe spalanie, podwyższony poziom oleju, długo kręcił rano. Zaczęło się od tego, że jakiś czas temu auto zaczęło dymić rano po odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów. W międzyczasie zaczęły się problemy z odpalaniem rano, pojechałem do mechanika i on stwierdził że DPF do wywalenia, komputerowo ocenił że nie wtryski tylko dpf jest zużyty ( zapchany popiołem, nie sadzą). Postawiłem auto w poniedziałek, dziś zadzwonił i powiedział że DPF został wycięty i wtryski zostały wymienione. Pojechałem, odpaliłem, auto pochodziło chwile i nadal dymi, troszkę mniej. Pomyśleliśmy że może coś się zebrało w wydechu, po ostrzejszej jeździe zatrzymałem i po chwili bez dymu znowu śmierdzi niespalonym ON i dym chociaż mniej gęsty.

Zauważyłem jednak że auto dymi, ale załącza się jakieś "coś" i dymienie ustaje (obroty nie zmieniają się) dziwny dźwięk, jakby wentylatora - dobiega z prawej strony silnika/nadkola. Mechanik zażyczył sobie po 750pln za wtryski które on ogarnia, rzekomo nowe ( chociaż ja jemu ufam że nowe) no i 1000 za wycięcie DPF'a. Nie wiem co mam zrobić bo do tej pory sprawdzane na kompie wtryski były OK a sprawdzane były niedawno, bo z miesiąc temu była naprawiana uszczelka pod głowicą, szklanki i regenerowany był wałek rozrządu.

No i teraz mam auto na weekend, i do obserwacji czy dymi, podszarpuje, buja budą (co zdarzało się ale rzadko) i ogólnie to pojeżdżenia. Po weekendzie mam określić czy ma włożyć stare a te zabrać czy zostają te jego i dozo przy następnej naprawie... Na co Wam to wygląda? Bo niestety mogę liczyć w tym momencie tylko na Was. Mechanika miałem zaufanego, ale strasznie dużo tutaj niewiadomych. Proszę pomóżcie co robić, bo może to nie wtryski, za mało jeździłem żeby mi szarpał, a znowu czemu dymi i śmierdzi ropą? No i pytanie jeszcze jedno, wtryski były ok miesiąc temu, a teraz się okazało że do wymiany są wszystkie cztery?

Opublikowano

Ciężko postawić jakąkolwiek diagnozę na odległość, polegając tylko na Twoim opisie ( trafność określeń z Twojej strony i ich interpretacji z naszej), nie widząc na własne gały co tam się w aucie dzieje. :decayed:

Jest weeckend, napisz z kąd jesteś, może ktoś będzie dyspował czasem i sprzętem, aby ocenić organoleptycznie i diagnostycznie, o co chodzi :whistling:

Mech wyłączył obsługę DPF-a w sterowniku silnika ?

Opublikowano

No podejrzewam że tak, to nie jakiś słaby fachowiec tylko gość się zna,zresztą sam mi powiedział że DPF trzeba usunąć też programowo. To może ktoś z mazowieckiego, w miarę czasowy i ogarnięty w temacie mógłby coś pomyśleć? Bo ja sam to tutaj jestem skazany tylko na majstra. Zresztą bardziej zbliżam się do tego żeby zapłacić 200zł i żeby mi włożył te moje stare wtryskiwacze.

Poza tym, czy mogły nagle paść wszystkie 4? Miesiąc temu (może 1.5 tysiąca km przebiegu) były wtryski w porządku :kwasny:

Opublikowano

Jak w międzyczasie zatankowałeś jakiegoś badziewia to mogły paść, w innym przypadku cztery na raz ? To niemożliwe.:decayed:

Ile auto ma nalatane ?

Generalnie jak wywalisz DPF, a przebieg silnika duży, stan techniczny ogólny kiepski, to ma prawo dymić, bo nie ma DPF-a :naughty:

Większość problemów z DPF-em jest spowodowana właśnie złym ogólnym stanem silnika i się on po prostu nie wyrabia z powodu zbyt dużych zanieczyszczeń w spalinach :whistling:

Opublikowano

Nie lałem żadnego szajsu, wgl to nie wiem na ile miarodajny jest wynik z komputera że najpierw mi gość mówi że wtryski są ok a za miesiąc że dawki paliwa "rozjechane" Auto nie dymi przy ostrym bucie ani przy redukcji tylko właśnie jak chwilę postoi to zaczyna lecieć gryzący dym, troszkę niebieskawy ale bardziej siwy - potem załącza się to coś co pisałem wyżej, spaliny wyrzuca pod większym ciśnieniem i dymienie ustaje po kilkunastu sekundach. Dziś zrobiłem koło 100km po mieście rano (raz szybciej raz wolniej - jak to Warszawa w sobotę rano) i troszkę nim buja, na światłach dymi. Chyba poproszę o swoje stare wtryski bo jak ma mi dalej bujać i dymić na nowych to ja wolę mieć te 3 tys w kieszeni :facepalm: Przebiegu ma 240tys, potwierdzonego.

Opublikowano

To coś co się jak piszesz się załącza, to raczej EGR, tylko że on po około trzech minutach biegu jałowego się zamyka.

Jest to ważna informacja, bo jak po zamknięciu EGR-a przestaje po pewnej chwili dymić , to bym podejrzewał nieszczelność chłodnicy spalin.

Chłodziwa z ukł. chłodzenia silnika nie ubywa ?

Opublikowano

Nie ubywa, kur*a ja już nie wiem czy to wtryski czy nie wtryski, już mam powoli dosyć, 10 koła w niecałe pół roku a to nadal dymi - zwariować można. Ogólnie jest tak że po jeździe staję, wysiadam z auta i obserwuję co się dzieje i: Zaczyna lekko kopcić, potem coraz gęściej i kopci. Po chwili coś się włącza - słychać wyraźnie nawet za autem , ten dym jest wyrzucany i po kilkunastu sek. przestaje dymić.

Opublikowano

Pompki wrzuć stare, bo to raczej nie ich wina, pojeździj dłużej i obserwuj poziom chłodziwa.

Na 95 % stawiam na chłodnicę spalin. :whistling:

Opublikowano

Zaraz wrzucę filmik jak to wygląda, a widać i słychać wyraźnie co się dzieje...Wgl dzięki za zainteresowanie i pomoc, bo jak na razie to najwięcej napisałeś w moim wątku :grin:

Opublikowano

Jak widzę BPW i to w quattro to się mobilizuję :decayed:

tak apropos, to 7 literków w spalaniu to średnie z większej ilości km ?

Bo u mnie średnie z kompa to 9,6l :decayed::naughty: i to nie po mieście :whistling:

Opublikowano



Mniej więcej od 1.30 włącza się to coś... Nie wiem jak to działa, ale wezmę jeszcze stare pompki do sprawdzenia w poniedziałek rano.
Opublikowano

Odłącz wtyczkę od EGR-a i pojeździj, napisz czy dymi.

Fakt powinno zacząć mrugać spiralką po odłączeniu, ale jak z powrotem podłączysz, to po pewnym czasie zgaśnie.

Opublikowano

Dobra, bo to wyższa technika dla mnie, gdzie jest ta wtyczka i ten egr, nie jestem pewien na 100% ale to jest w naszym silniku na skraju plastikowej osłony po prawej stronie? Żebym czegoś nie zniszczył...

Opublikowano
Jak widzę BPW i to w quattro to się mobilizuję :decayed:

tak apropos, to 7 literków w spalaniu to średnie z większej ilości km ?

Bo u mnie średnie z kompa to 9,6l :decayed::naughty: i to nie po mieście :whistling:

Nie, tak napisałem dla żartu, na dystrybutorze mi wychodzi 8-9 litrów :hi:

---------- Post dopisany at 13:19 ---------- Poprzedni post napisany at 12:52 ----------

Odpięty, nie dymi po odpaleniu. Jadę się przejechać a jak nie będzie dymił to rozbieram i czyszczę.

---------- Post dopisany at 13:52 ---------- Poprzedni post napisany at 13:19 ----------

No dobra, odpiąłem i pojechałem, check engine się świeci, kontrolka świec migała jak egr był odpięty, podłączyłem na nowo i check nie zgasł. Chociaż wiem co się dzieje teraz...

Opublikowano

A czy wtryski które Ci włożył są o takim samym oznaczeniu jak te co miałeś?

Opublikowano

Po paru odpaleniach powinien też zgasnąć check.

Błędy w sterowniku zostaną, ale to nie będzie miało wpływu na pracę silnika.

Ale dymi z odpiętym EGR-em ? bo nie napisałeś :naughty:

PS

Na PW wysłałem swój numer telefonu.

Tutaj masz parę aukcji z chłodnicami spalin :

CHLODNICA SPALIN 038131513S AUDI A4 BPW BRB BKE (3637780738) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

CHŁODNICA SPALIN AUDI A4 2.0TDI BPW (3683511193) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

CHŁODNICA SPALIN VW/AUDI 038131513S (3697152692) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

---------- Post dopisany at 17:24 ---------- Poprzedni post napisany at 14:18 ----------

A tutaj rure łączącą chłodnicę spalin z EGR-em:

Zdj_cie0395.jpg

Nieszczelność chłodnicy spalin możesz potwierdzić w następujący sposób:

1) odepnij wtyczkę dochodzącą do EGR-a

2) pojeździj autem z kwadransik żeby się dobrze zagrzało

3) wyłącz silnik i zdemontuj rurę zaznaczoną na czerwono na powyższym zdjęciu

4) do wylotu spalin z chłodnicy zbliż kawałek suchej, szarej, nielakierowanej tektury i poproś drugą osobę o uruchomienie silnika i przegazowanie.

Jeżeli chłodnica jest uszkodzona (nieszczelna), to podczas jazdy z wyłączonym EGR-em powinno się nazbierać w niej co nieco płynu chłodzącego i teraz w momencie uruchomienia silnika ze zdemontowaną rurą łącznikową, spaliny powinny wurzucić płyn na tekturę.

Tektura pokryta płynem chłodzącym po tej próbie, potwierdzi na 100 % jej uszkodzenie :whistling:

Przy próbie zachowaj tylko dużą ostrożność bo można się poparzyć :naughty:

Opublikowano

I tak zrobię jutro najwyżej, bo dziś to idę na imieniny. Poskładałem wszystko , EGR wyczyszczony - był nieźle zawalony. Odpuściłem też zakładanie tego bajpasa o którym mówiłeś bo już mało czasu było a zaraz muszę auto odpalać. Dzięki za pomoc, będę z tym walczył tylko że dymienie to jedno i przyczyn może być sporo, ale długie kręcenie i szarpanie po odpaleniu, czasem szarpanie w korku i bujanie budą to już poważniejsza rzecz :kwasny:

---------- Post dopisany at 17:44 ---------- Poprzedni post napisany at 17:41 ----------

Z tym że to też się też działo wszystko przed usunięciem filtra DPF.

Opublikowano

Ten sposób, który opisałem wyżej jest łatwiejszy do wykonania od bypasa chłodnicy.

Ten twój mechanior podłączał kompa i mowił Ci jakie błędy były w sterowniku silnika ?

Przydały by się logi statyczne i dynamiczne , wtedy można by pogdybać na temat przyczyn szarpania :naughty:

A to szarpanie występowało na twoich starych pompkach i teraz na tych nowych też występuje ?

Opublikowano

Nie, teraz odpala od strzała - wcześniej zdarzało się że trzeba było długo kręcić po dłuższym postoju. Bywało też że telepało budą w korku, czasem, bo też nie zawsze. Za to ostatnio non stop dymił. Nie podoba mi się to że niby wszystkie na raz szlag trafił...obawiam się,że coś tutaj grubego się kręci z tymi wtryskami, ufam temu człowiekowi ale to jakoś zaczyna dziwnie wyglądać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...