Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak ABS i problem z ESP po odpowietrzeniu pompy ABS VAGiem


edittttt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiedział dzisiaj w samochodzie z Vag'iem, by trochę rozgryźć to ustrojstwo.

Jedną z rzeczy, którą zrobiłem, to wszedłem w moduł ABS i wlazłem w grupę (chyba 2), która odpowietrza pompę ABS. Pompę było słychać przez ok. 10 s. Niestety nie zauważyłem, ze w instrukcji odpowietrzania było napisane, że wszystkie koła mają być w powietrzu.

Po tym zabiegu zaczęły się świecić kontrolki ABS i ESP.

Przekręcam kluczyk i wszystko gaśnie, a ESP i ABS nie gasną (tak jak wcześniej).

Po odpaleniu silnika i wciśnięciu hamulca ESP gaśnie - ABS świeci cały czas.

Sprawdziłem czy ABS działa - niestety hamulce blokują na stałe.

Sprawdziłem błędy i wyskoczyły:

- moduł silnika:

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 8D1 907 401

Component: 2.5l/4VTEDC G000AG D02

Coding: 02016

Shop #: WSC 63351

00010059 130 106CC150_1.V5A682600091

1 Fault Found:

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

P1649 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

- moduł ABS

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 907 389 E

Component: ABS/ESP allrad D56

Coding: 04257

Shop #: WSC 06435

1 Fault Found:

01486 - System Function Test Activated

35-00 - -

W swojej niewiedzy mogłem jeszcze przestawić jakieś kodowanie w ABS, ale raczej nie.

Z tego co poczytałem, to możliwe, że walnął moduł sterujący ABS, a drugi błąd pewnie mówi o tym, że przy rozruchu system nie przechodzi testu ABS/ESP i dlatego świecą się ikonki.

Proszę o pomoc.

Czy możliwe, że przy przeprowadzaniu odpowietrzenia pompy ABS coś się uwaliło?

Dlaczego ESP gaśnie w momencie odpalenia silnika i naciśnięcia hamulca?

Czy mogłem przez VAG wyłączyć ABS i namieszać w ustawieniach (i jak wrócić do dobrych ustawień)?

---------- Post dopisany at 16:55 ---------- Poprzedni post napisany at 00:36 ----------

Problem rozwiązał się sam.

Odpaliłem samochód.

ABS świecił się cały czas.

Po przejechaniu kilkunastu km kontrolka zgasła.

Od tego momentu kontrolki gasną przy teście rozruchowym, ABS terkocze.

VAGiem jeszcze nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze czy masz dobrze skalibrowany G85.

Auto zwykle jest bez kół bo odpowietrzac trzeba 2 razy kazdy zacisk, tak dookoła. A potem odpowietrzanie tylnych zacisków w ręku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłes test elementów wykonawczych i nie zamknałes go poprawnie dlatego był problem

wystarczy zrobic dwa trzy pełne koła raz w lewo i raz w prawo powinno załatwic sprawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...