Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słabe wspomaganie, pompa wyje, płyn się nie porusza


koszykbb

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam problem z wspomaganiem w moim B5 AJL.

Wspomaganie działa bardzo słabo, pompa wyje przy skręcaniu (obroty też minimalnie spadają przy kręceniu kierownicą), płyn w zbiorniczku nie porusza się w ogóle i jest ciemno-żółty.

Nie ma ani bąbelków ani żadnego innego ruchu, płyn w zbiorniczku wyrównawczym po prostu stoi w miejscu niezależnie od tego, czy skręca się kołami czy nie.

Ma ktoś jakiś pomysł o co chodzi? Słychać, że pompa chodzi ale się męczy, wycieków żadnych nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiles nic ostatnio z przekładnią? Nie zmieniales / dolewales plynu? Ogólnie do audi powinno sie wlewac olej mineralny do układu wspomagania.

Ogolnie wyglada to na konczącą sie pompę. Mi tak wyje jak ma mało płynu, ale mi cieknie z przekładni kierowniczej.

Sprawdz tez ewentualnie pasek klinowy na pompie czy sie nie slizga. Jesli wykluczysz wszystko to pompa do wymiany.

Ps. Nie znam sie na tym aż tak żeby w tym doradzać, ale wiem że na maglownicy jest śruba, którą można regulować siłe wspomagania czy coś w tym stylu. Ale jeśli nic nie robiłeś z przedkładnią to tego nie ruszaj bo problem raczej nie jest w tym. Żeby dowiedzieć sie więcej musiałbyś poszukać po tematach, bo gdzies o tym kiedys czytałem ale nie wiem gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak plyn nie rusza sie w zbiorniczku to dobrze,ma przepływac przez zbiorniczek ,,spokojnie", na pocztek wymien płyn, kup płyn w serwisie 49zł/litr i to ci starczy, i nie mineralny a syntetyk bo tylko taki sprzedaja w serwisie mineralny jest wycofany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syntetyk ? A co z tym, że jest bardzo agresywny w stosunku do wszelkich uszczelnień i dlaczego każdy zaleca mineralny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syntetyk ? A co z tym, że jest bardzo agresywny w stosunku do wszelkich uszczelnień i dlaczego każdy zaleca mineralny ?

niewiem co masz na mysli twierdzac ze kazdy zaleca mineralny, jest wiele tematów o płynie do wspomagania np http://a4-klub.pl/uklad-kierowniczy-97/wspomaganie-plyn-g004000m2-to-to-samo-g002000-414/index11.html

z mojego doswiadczenia wiem ze nic sie nie dzieje z pompą i maglownica po wlaniu płynu G004.. a nie G002..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z mojego doświadczenia wiem że sie dzieje, bo zalałem kiedyś czerwony i po 1.5 roku mam magiel do regeneracji bo zaczął cieknac, a wczesniej nie bylo sladu nawet pocenia.

Z pompą nic sie nie dzieje. Ale z maglownicą, jeśli masz oryginalne uszczelki, to po jakimś czasie zacznie ci cieknąć. Po regeneracji maglownicy, albo juz w zregenerowanych maglownicach uszczelki są zmieniane na nowsze które nie reagują z syntetykiem i taki można lać. Więc jak nie wiesz co masz, to lej zielony bo tak zaleca audi.

Zrobisz jak bedziesz uważał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się czerwony tylko po regeneracji magla inaczej będzie powtórka.

Lej albo Ori albo do cytryny mineralny:wink:

---------- Post dopisany at 21:16 ---------- Poprzedni post napisany at 21:13 ----------

Jak dodasz gazu i wspomaganie będzie działało jak należy to pompa nie żyje,kup ori używkę w takim przypadki lub oddaj do regeneracji.

Pewnie wspomaganie działa cacy do puki silnik nie złapie temp???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się czerwony tylko po regeneracji magla inaczej będzie powtórka.

Lej albo Ori albo do cytryny mineralny:wink:

---------- Post dopisany at 21:16 ---------- Poprzedni post napisany at 21:13 ----------

Jak dodasz gazu i wspomaganie będzie działało jak należy to pompa nie żyje,kup ori używkę w takim przypadki lub oddaj do regeneracji.

Pewnie wspomaganie działa cacy do puki silnik nie złapie temp???

tak jak kolega pisze przerabiałem ostatnio temat dużo nerwów mnie kosztowało

możesz ewentualnie zakupić zaworek zwrotny

20131119_221657.jpg też potrafi broić koszt w serwisie Audi niewielki a pomóc może -21,60 gr

ale wszystko wskazuje na pompę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, u mnie w zbiorniczku nie dzieje sie kompletnie nic. Przy kręceniu kierownica wszystko stoi jak w stawie, zadnego przeplywu a pompa wyje i trochę jednak pomaga kręcić kierownica...

Tapnięte z Lumii 820

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z mojego doświadczenia wiem że sie dzieje, bo zalałem kiedyś czerwony i po 1.5 roku mam magiel do regeneracji bo zaczął cieknac, a wczesniej nie bylo sladu nawet pocenia.

Z pompą nic sie nie dzieje. Ale z maglownicą, jeśli masz oryginalne uszczelki, to po jakimś czasie zacznie ci cieknąć. Po regeneracji maglownicy, albo juz w zregenerowanych maglownicach uszczelki są zmieniane na nowsze które nie reagują z syntetykiem i taki można lać. Więc jak nie wiesz co masz, to lej zielony bo tak zaleca audi.

Zrobisz jak bedziesz uważał.

kolego gdzie napisałem że ma lać czerwony, napisałem że ma nalać ori z serwisu :wink:

a przyczyn rozciekniecia sie maglownicy jest dużo, choćby zaliczenie porządnej dziury, czeste zjezdzanie z wysokich kraweżników

taki urok maglownic w B5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z mojego doświadczenia wiem że sie dzieje, bo zalałem kiedyś czerwony i po 1.5 roku mam magiel do regeneracji bo zaczął cieknac, a wczesniej nie bylo sladu nawet pocenia.

Z pompą nic sie nie dzieje. Ale z maglownicą, jeśli masz oryginalne uszczelki, to po jakimś czasie zacznie ci cieknąć. Po regeneracji maglownicy, albo juz w zregenerowanych maglownicach uszczelki są zmieniane na nowsze które nie reagują z syntetykiem i taki można lać. Więc jak nie wiesz co masz, to lej zielony bo tak zaleca audi.

Zrobisz jak bedziesz uważał.

kolego gdzie napisałem że ma lać czerwony, napisałem że ma nalać ori z serwisu :wink:

a przyczyn rozciekniecia sie maglownicy jest dużo, choćby zaliczenie porządnej dziury, czeste zjezdzanie z wysokich kraweżników

taki urok maglownic w B5

B6 też miewa taki urok:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu masz gdzieś waz załamany od wspomagania i pompa nie może przepchnac. Znajomy kiedyś tez miał taki problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...