dudek.2 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Witam Posiadam Audi a4 B6 Avant 1.9 131PS Od momentu gdy zrobilo sie zimniej zmagam sie z dwoma problemami. A mianowicie przy ujemnej temp powietrza auto przy odpalaniu posiada male problemy nawet gdy zagrzeje świece kilkukrotnie, auto przez chwile sie trzesie i z czasem wszystko wraca do normy. Przy kolejnym uruchomieniu auta problem juz nie istnieje..dzieje sie tak tylko gdy przestoi cala noc na lekkim mrozie i rano go odpale( wygląda mi to na świece po przeczytaniu kilku artykułów ) Drugi problem jest troszke powazniejszy. Wymieniajac ostatnio olej filtry itp...mechanik poinformowal mnie ze z boku(fot. 1) poci mi sie turbo.... nie jest to jakis wielki wyciek bo stan oleju jest w miare taki sam.... nastepnie ten olej który gdzies ucieknie z tego turba kapie mi na siatke łączacą układ wydechowy (fot. 2). Problem jest tego typu iż po pierwszym odpalewniu auta (oczywiscie po przestanej calej nocy) auto kopci przez chwile na niebiesko i po 2 sekundach ustaje.... Moje obawy są nastepujące: 1... Albo olej wyciekajacy z tego turba nastepnie przedostaje sie przez ta siatke do wnetrza ukladu wydechowego i podczas odpalania olej sie wypala tworząc niebieski dym 2... Albo problem jest o wiele powazniejszy i bede potrzebowal wizyty u mechanika 3... Wyczytałem tez ze objawy kopcenia przy odpalaniu wystepuja przy zajechanych swiecach co wiaze sie z problemem nr 1( oczywiscie wg mojej opini a ze nie jestem specjalisto dlatego zwracam sie do Was o pomoc) Z góry bardzo dziekuje:) Fot.1 Fot.2
Fido Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 wygląda mi to na świece po przeczytaniu kilku artykułów Jedź do elektryka,sprawdzi ci świece,może któraś padła. mechanik poinformowal mnie ze z boku(fot. 1) poci mi sie turbo Zmień tego kowala na porządnego mechanika. To nie jest turbo,to zawór EGR. O czyszczeniu go jest wiele tematów.
dudek.2 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2013 aha... to faktycznie kowal.... a powiedz mi czy sprawa kopcenia przy pierwszym odpaleniu po cało nocnym przestoju może byc spowodowana obecnością oleju na tej siatce?
Fido Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Może być wiele przyczyn. Mój też delikatnie kopci po porannym odpaleniu ale nic więcej złego się nie dzieje więc się nie czepiam na razie. Mogą być wtryski,uszczelniacze zaworowe,słabe sprężanie itd. Komplet logów i ogólna diagnostyka u dobrego speca od TDI i się wyjaśni.
Gość harry19-19 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 o trzęsieniu to są poduszki no ale najpierw sprawdź ich stan , a co do dymku to dołączam się u mnie jest to samo i po postoju całą noc zadymi na niebiesko a póżniej go nie ma , mam spocony rury od turba do intercoolera i drugiego interoolera też rura spocona , myślę wymienić oringi
marekg Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 drgawki i poddymianie po zimnym rozruchu mogą być objawem padających uszczelniaczy na pompowtryskach. U mnie w ubiegłym roku trzęsło i poddymiało. Po wymianie, wszystko ustąpiło. Kolega wyżej napisał, że przyczyn może być kilka. Niestety wbrew temu co piewcy niezużywających się Audi wygadują przychodzi taki czas, że trzeba w serducho zajrzeć zanim jeszcze zaczną się poważne problemy.
Biszczan Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 drgawki i poddymianie po zimnym rozruchu mogą być objawem padających uszczelniaczy na pompowtryskach. U mnie w ubiegłym roku trzęsło i poddymiało. Po wymianie, wszystko ustąpiło. Kolega wyżej napisał, że przyczyn może być kilka. Niestety wbrew temu co piewcy niezużywających się Audi wygadują przychodzi taki czas, że trzeba w serducho zajrzeć zanim jeszcze zaczną się poważne problemy. Jeżeli świece są dobre, uszczelniacze pompek wymienione, a silnikiem zatrzęsie (poduchy silnika wymienione ori) chwilę po odpaleniu na zimnym i puści niebieskiego dymka to mogą to być uszczelniacze trzonków zaworów lub pierścienie (niebieski dym) ?
dudek.2 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2013 Znacie jakiegos dobrego mechanika z okolic Bytom/Katowice? Ktory by ogarnal ten temat
Biszczan Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Znajdź temat "poleć swojego mechanika" Jest tam kilka adresów polecanych warsztatów Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Wandet15 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Widzę, że kolega jest z Bytomia niech wejdzie na śląskie i tam jest temat o dobrych mechanikach
smotra Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 miałem to samo..przyszły ujemne temperatury auto po nocy kopciło na niebiesko i nierowno pracowało przez ok 2-3 sek. ilu mędrców tyle teori....od padnietych wtryskach, zajechanych uszczelniaczach po puszczajace turbo... luz...ale stan oleju nie ubywał to raz... postanowilem pomyslec na zdrowy rozum... podlaczylem VAGA sprawdzilem kąt ustawienia wtrysku.w PD musi byc 0.0 u mnie był 5.5 czyli dostawał zamało paliwa.. ustawilem na 0.0 podnioslem czas świec żarowych na 3 sek i jak reka odjał...
MiruK Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Zacząłbym od sprawdzenia świec żarowych, jeśli nie świece to wymieniłbym uszczelnienia pod pompkami no i oczywiście diagnostyka wszystkich parametrów na kompie, jest jeszcze temat cofającego się paliwa, jeśli nic z tych rzeczy zacząłbym się martwić
smotra Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 kolejny tok myślenia wielu mechaników....
marekg Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Smotra, co było przyczyną, ze miales tak odjechany kąt synchronizacji? Bo rozumiem, ze o nim mowisz? A czas grzania świec dlaczego nagle okazał się za krótki? Wysłane z mojego Trooper_X55
smotra Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 czas grzania świec był za krotki bo swiecił sie ok sekundy. wiec go sobie wydłuzyłem co było przyczyna wydłuzonego czasu otwarcia kata wtrysku? zapewne ustawienie na "oko" przez mechanika podczas zmiany rozrzadu.
marekg Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 No to dość ważna informacja, której nie podales wcześniej... Sugerujesz, ze mechanicy się nie znają, kazesz koledze grzebać w vagu zamiast zacząć od rzeczy podstawowych. To twój mechanik dal d*py. W vagu się nie grzebie ot tak bo czasem zmianami parametrów mozna tylko zamaskować problem. Wysłane z mojego Trooper_X55
Biszczan Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 U mnie "mechanik" tak wymienił rozrząd, że po wymianie kąt synchro wałka rozrządu z wałem korbowym był na postoju taki: Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM , ale to jeszcze nic. W dynamicznym wyglądał następująco: Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM . Już do tego "mechanika" nie jeżdżę. Koledze w w A4 AJM po wymianie też ustawili na pałę (robił w innym serwisie niż ja) i tak to wyglądało: statyczny: Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM dynamiczny: Grupy: n/a - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM a tak wyglądał kąt na starym rozrządzie u mnie: dynamiczny: Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
smotra Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 No to dość ważna informacja, której nie podales wcześniej... Sugerujesz, ze mechanicy się nie znają, kazesz koledze grzebać w vagu zamiast zacząć od rzeczy podstawowych. To twój mechanik dal d*py. W vagu się nie grzebie ot tak bo czasem zmianami parametrów mozna tylko zamaskować problem.Wysłane z mojego Trooper_X55 moze ty nie grzebiesz w VAGu ot tak. ja grzebie i widze co jest a jak powinno być. miałem rozjechany kat wtrysku wiec go poprawiłem. z racji zblizajacej zimy poprawiłem czas świec żarowych i wszystko bangla tak jak powinno. wkoncu przestało mi audi kopcic po nocy jak stary ikarus:) Wazne ze wiele osob ma taki sam problem i szczerze to wali mnie kto co dał...czy mechanik czy serwis czy bog wie kto. wazne ze pozbyłem sie usterki w sensowny sposob. wiele osob w takich samych objawach wymienia pompowtryski, turbo, uszczelniacze. uwazam ze to co ja np zrobiłem jest najbardziej racjonalnym ogarnieciem bo jak by niepatrzył wzgledem finansowym ma sie do wymiany pompowtryskow nijak.
marekg Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 smotra masz we wszystkim rację. Zapominasz tylko o jednym fakcie - jak ktoś przychodzi z problemem o jakim mówimy to zazwyczaj pierwsza informacja jaką podaje to właśnie niedawna wizyta u mechanika i początek problemów. W innym przypadku jeśli nikt nie grzebał a nagle pojawia się problem to startowanie z vagiem i zmianą parametrów przy jednoczesnym wyśmiewaniu podstawowej diagnostyki nie jest oczywiste. tylko tyle.
Biszczan Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Poprawiłeś czas grzania świec, ale to nie oznacza, że fizycznie usunąłeś usterkę. Nie pisz też kąt wtrysku bo ten jest w silnikach VP. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się