Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpalaniem/ niebieski dym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :) Posiadam Audi a4 B6 Avant 1.9 131PS

Od momentu gdy zrobilo sie zimniej zmagam sie z dwoma problemami. A mianowicie przy ujemnej temp powietrza auto przy odpalaniu posiada male problemy nawet gdy zagrzeje świece kilkukrotnie, auto przez chwile sie trzesie i z czasem wszystko wraca do normy. Przy kolejnym uruchomieniu auta problem juz nie istnieje..dzieje sie tak tylko gdy przestoi cala noc na lekkim mrozie i rano go odpale( wygląda mi to na świece po przeczytaniu kilku artykułów )

Drugi problem jest troszke powazniejszy.

Wymieniajac ostatnio olej filtry itp...mechanik poinformowal mnie ze z boku(fot. 1) poci mi sie turbo.... nie jest to jakis wielki wyciek bo stan oleju jest w miare taki sam.... nastepnie ten olej który gdzies ucieknie z tego turba kapie mi na siatke łączacą układ wydechowy (fot. 2).

Problem jest tego typu iż po pierwszym odpalewniu auta (oczywiscie po przestanej calej nocy) auto kopci przez chwile na niebiesko i po 2 sekundach ustaje....

Moje obawy są nastepujące:

1... Albo olej wyciekajacy z tego turba nastepnie przedostaje sie przez ta siatke do wnetrza ukladu wydechowego i podczas odpalania olej sie wypala tworząc niebieski dym

2... Albo problem jest o wiele powazniejszy i bede potrzebowal wizyty u mechanika

3... Wyczytałem tez ze objawy kopcenia przy odpalaniu wystepuja przy zajechanych swiecach co wiaze sie z problemem nr 1( oczywiscie wg mojej opini a ze nie jestem specjalisto dlatego zwracam sie do Was o pomoc)

Z góry bardzo dziekuje:)

Fot.1

image.jpg

Fot.2

image.jpg

Opublikowano
wygląda mi to na świece po przeczytaniu kilku artykułów

Jedź do elektryka,sprawdzi ci świece,może któraś padła.

mechanik poinformowal mnie ze z boku(fot. 1) poci mi sie turbo

Zmień tego kowala na porządnego mechanika.

To nie jest turbo,to zawór EGR.

O czyszczeniu go jest wiele tematów.

Opublikowano

aha... to faktycznie kowal.... a powiedz mi czy sprawa kopcenia przy pierwszym odpaleniu po cało nocnym przestoju może byc spowodowana obecnością oleju na tej siatce?

Opublikowano

Może być wiele przyczyn.

Mój też delikatnie kopci po porannym odpaleniu ale nic więcej złego się nie dzieje więc się nie czepiam na razie.

Mogą być wtryski,uszczelniacze zaworowe,słabe sprężanie itd.

Komplet logów i ogólna diagnostyka u dobrego speca od TDI i się wyjaśni.

Gość harry19-19
Opublikowano

o trzęsieniu to są poduszki no ale najpierw sprawdź ich stan , a co do dymku to dołączam się u mnie jest to samo i po postoju całą noc zadymi na niebiesko a póżniej go nie ma , mam spocony rury od turba do intercoolera i drugiego interoolera też rura spocona , myślę wymienić oringi

Opublikowano

drgawki i poddymianie po zimnym rozruchu mogą być objawem padających uszczelniaczy na pompowtryskach. U mnie w ubiegłym roku trzęsło i poddymiało. Po wymianie, wszystko ustąpiło. Kolega wyżej napisał, że przyczyn może być kilka. Niestety wbrew temu co piewcy niezużywających się Audi wygadują przychodzi taki czas, że trzeba w serducho zajrzeć zanim jeszcze zaczną się poważne problemy.

Opublikowano
drgawki i poddymianie po zimnym rozruchu mogą być objawem padających uszczelniaczy na pompowtryskach. U mnie w ubiegłym roku trzęsło i poddymiało. Po wymianie, wszystko ustąpiło. Kolega wyżej napisał, że przyczyn może być kilka. Niestety wbrew temu co piewcy niezużywających się Audi wygadują przychodzi taki czas, że trzeba w serducho zajrzeć zanim jeszcze zaczną się poważne problemy.

Jeżeli świece są dobre, uszczelniacze pompek wymienione, a silnikiem zatrzęsie (poduchy silnika wymienione ori) chwilę po odpaleniu na zimnym i puści niebieskiego dymka to mogą to być uszczelniacze trzonków zaworów lub pierścienie (niebieski dym) ?

Opublikowano

Znajdź temat "poleć swojego mechanika" Jest tam kilka adresów polecanych warsztatów :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

miałem to samo..przyszły ujemne temperatury auto po nocy kopciło na niebiesko i nierowno pracowało przez ok 2-3 sek.

ilu mędrców tyle teori....od padnietych wtryskach, zajechanych uszczelniaczach po puszczajace turbo...

luz...ale stan oleju nie ubywał to raz...

postanowilem pomyslec na zdrowy rozum...

podlaczylem VAGA sprawdzilem kąt ustawienia wtrysku.w PD musi byc 0.0 u mnie był 5.5 czyli dostawał zamało paliwa.. ustawilem na 0.0 podnioslem czas świec żarowych na 3 sek i jak reka odjał...

Opublikowano

Zacząłbym od sprawdzenia świec żarowych, jeśli nie świece to wymieniłbym uszczelnienia pod pompkami no i oczywiście diagnostyka wszystkich parametrów na kompie, jest jeszcze temat cofającego się paliwa, jeśli nic z tych rzeczy zacząłbym się martwić ;)

Opublikowano

Smotra, co było przyczyną, ze miales tak odjechany kąt synchronizacji? Bo rozumiem, ze o nim mowisz?

A czas grzania świec dlaczego nagle okazał się za krótki?

Wysłane z mojego Trooper_X55

Opublikowano

czas grzania świec był za krotki bo swiecił sie ok sekundy. wiec go sobie wydłuzyłem

co było przyczyna wydłuzonego czasu otwarcia kata wtrysku? zapewne ustawienie na "oko" przez mechanika podczas zmiany rozrzadu.

Opublikowano

No to dość ważna informacja, której nie podales wcześniej... Sugerujesz, ze mechanicy się nie znają, kazesz koledze grzebać w vagu zamiast zacząć od rzeczy podstawowych. To twój mechanik dal d*py. W vagu się nie grzebie ot tak bo czasem zmianami parametrów mozna tylko zamaskować problem.

Wysłane z mojego Trooper_X55

Opublikowano

U mnie "mechanik" tak wymienił rozrząd, że po wymianie kąt synchro wałka rozrządu z wałem korbowym był na postoju taki:

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM , ale to jeszcze nic. W dynamicznym wyglądał następująco:

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM . Już do tego "mechanika" nie jeżdżę.

Koledze w w A4 AJM po wymianie też ustawili na pałę (robił w innym serwisie niż ja) i tak to wyglądało:

statyczny: Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

dynamiczny: Grupy: n/a - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

a tak wyglądał kąt na starym rozrządzie u mnie:

dynamiczny: Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Opublikowano
No to dość ważna informacja, której nie podales wcześniej... Sugerujesz, ze mechanicy się nie znają, kazesz koledze grzebać w vagu zamiast zacząć od rzeczy podstawowych. To twój mechanik dal d*py. W vagu się nie grzebie ot tak bo czasem zmianami parametrów mozna tylko zamaskować problem.

Wysłane z mojego Trooper_X55

moze ty nie grzebiesz w VAGu ot tak. ja grzebie i widze co jest a jak powinno być. miałem rozjechany kat wtrysku wiec go poprawiłem. z racji zblizajacej zimy poprawiłem czas świec żarowych i wszystko bangla tak jak powinno. wkoncu przestało mi audi kopcic po nocy jak stary ikarus:)

Wazne ze wiele osob ma taki sam problem i szczerze to wali mnie kto co dał...czy mechanik czy serwis czy bog wie kto. wazne ze pozbyłem sie usterki w sensowny sposob. wiele osob w takich samych objawach wymienia pompowtryski, turbo, uszczelniacze. uwazam ze to co ja np zrobiłem jest najbardziej racjonalnym ogarnieciem bo jak by niepatrzył wzgledem finansowym ma sie do wymiany pompowtryskow nijak.

Opublikowano

smotra masz we wszystkim rację. Zapominasz tylko o jednym fakcie - jak ktoś przychodzi z problemem o jakim mówimy to zazwyczaj pierwsza informacja jaką podaje to właśnie niedawna wizyta u mechanika i początek problemów. W innym przypadku jeśli nikt nie grzebał a nagle pojawia się problem to startowanie z vagiem i zmianą parametrów przy jednoczesnym wyśmiewaniu podstawowej diagnostyki nie jest oczywiste. tylko tyle.

Opublikowano

Poprawiłeś czas grzania świec, ale to nie oznacza, że fizycznie usunąłeś usterkę. Nie pisz też kąt wtrysku bo ten jest w silnikach VP.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...