3d0 Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 Witam, Idzie wiosna, więc powoli zaczynam myśleć o wymianie opon na letnie... tylko właśnie nie mam opon letnich Zimówki mam nałożone na stockową felgę alu 7.5 Jx16 h2 et45, która de facto mi się nawet podoba ale kusi mnie nieco większa I tu pytanie co radzicie: 1. Kupić letni komplet 225/55 R16 (Pirelli P7, Michelin P, Dunlop Sport, Toyo C1S!?) 2. Zostawić zimówki na 16-stkach i szukać jakiś ładnych kółek 18", np. stock od S4/A5? Największy dylemat polega na tym, że mam obecnie 16", więc pytanie czy warto wydawać 2-3x więcej kasy względem samych opon na +2". 19-tki będą już znacznie droższe a do tego trzeba wysiadać z samochodu i sprawdzać felgi po każdym zaliczonym dołku na pięknych polskich drogach. Felga może być używana ale oponę wolałbym raczej nową a ciężko taki wariant znaleźć. Co doradzacie:)? Pzdr, Kamil
pieron82 Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 Kaju, no powiem Ci, ze te 225/45 na 8,5 wygląda do .... ciekawe jak 235/40/19 będzie wyglądało live na 8,5 bo skłaniam się ku takim.
3d0 Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Zmieniłem jednak zdanie co do modelu... zakochałem się w takiej feldze (widziałem już na kilku a4-kach): Ktoś wie do jakiego modelu ją fabrycznie wsadzają? Gdzieś na aukcji ktoś napisał, że do TT ale chyba nie jako stock, bo na większości zdjęć jest inny "pająkowaty" model. I takie dodatkowe pytania: -ciągnął ktoś felgi z UK/US? Mam wrażenie, że w PL cena jest sporo wyższa - tyle, że wysyłka tania a trochę taki komplecik waży, więc paczka z UK pewnie będzie kosztować -żeby już nie tworzyć nowego wątku - co myślicie o oponach Toyo? Ktoś używa i ma porównanie do tych znanych i windowanych marek jak Pirelli/Michelin/Dunlop. Są opinie, że są nawet lepsze a cenowo chociaż przyzwoite (4x 245/40/R18 ~2.2k). Co prawda w testach ADAC dopiero 17 miejsce, ale po aferze związanej z windowaniem Continetalla za kasę to sam mam wątpliwości czy faktycznie taki 30% droższy Michelin będzie faktycznie lepszy.
Gibons Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Felga to model Rotor prawdopodobnie 9J (szerokość) ET 33 (osadzenie) cali 19. Felga ładna droga i szkoda że na tylu autach, ale efekt jest fajny zwłaszcza przy białym
3d0 Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Faktycznie Rotor Piękna ta felga po prostu i faktycznie drogawa - 2k za 1x18" co z zamiennikami? Na eBay.uk są rotory firmy Inovit w przyzwoitej cenie (4 szt. za niecałe 400gbp + przesyłka). Tylko jest kilka opcji szerokości i ET. Jaka jest idealna konfiguracja, żeby nic nie obierało, leżało na styk i przede wszystkim nie wystawało za obrys auta?
Gibons Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 a Jakie masz opcje do wyboru ? Bierz minimum 8,5J chociaż wątpię by w 18calach taka szerokość w zamienniku była.
VesslaN Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Może się podłączę pod temat - mam podobnie skołowaną głowę Obecnie mam felgę stalową 16" - na niej oponę zimówkę 205/55/16 z ładnym kołpakiem. Sprzedawać to co mam poniżej w sygnaturce czy zostawić na lato i kupić opony 215/50/17 ? Bo chciałem to sprzedać ze względu na wielkość felgi 17" i z tych pieniędzy kupić letnie 205/55/16. Co radzicie ?
seban-serwis Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 zostaw 17 ale rozmiar opony w a4 b7 to chyba 235/45/17 ---------- Post dopisany at 15:11 ---------- Poprzedni post napisany at 15:10 ---------- na tych przynajmniej znośnie jezdzi bo naszych pięknych drogach
3d0 Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 a Jakie masz opcje do wyboru ? Bierz minimum 8,5J chociaż wątpię by w 18calach taka szerokość w zamienniku była. Jest: 18X8 5x112 ET 35 18X8 5X112 ET 45 ale parę wątków niżej ktoś napisał, ze najlepiej do A4 pasują fele od A5: 18x8.5 5x112 ET 29 btw: głupie pytanie - potrzebuję dodatkowo jakiś podkładek i pierścieni?
VesslaN Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 zostaw 17 ale rozmiar opony w a4 b7 to chyba 235/45/17---------- Post dopisany at 15:11 ---------- Poprzedni post napisany at 15:10 ---------- na tych przynajmniej znośnie jezdzi bo naszych pięknych drogach Proszę o rozwinięcie i uzasadnienie w czym opona 215/50/17 jest gorsza od 235/45/17
seban-serwis Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 nie napisałem że jest gorsza opona 215/50 tylko ze mam takie same felgi i fabrycznie były założone 235/45
VesslaN Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Sebastianie też mam u siebie obecnie 235/45/17 ale szerokość mnie przeraża na nasze drogi .... Pozdrawiam
seban-serwis Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 nie jest aż tak żle ale widzę ze dużo audi jezdzi na 225/45/17 ---------- Post dopisany at 17:37 ---------- Poprzedni post napisany at 17:29 ---------- ale jeśli masz dobre opony to po co ładować się w koszty i kupować drugi komplet opon ---------- Post dopisany at 18:36 ---------- Poprzedni post napisany at 17:37 ---------- chyba ze bardzo chcesz sprzedać to może mam na nie kupca ale jak coś się potwierdzi na 100% to się odezwę
seba.jedesign Opublikowano 11 Marca 2014 Autor Opublikowano 11 Marca 2014 pieron-to Twoje nowe kółka, bo nie bardzo widzę czy to 18 czy 19 ?
pieron82 Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 pieron-to Twoje nowe kółka, bo nie bardzo widzę czy to 18 czy 19 ? Nie nie, moje juz czekaja rotory 19 w szerokosci 8,5 i chcialbym do tego opony 235/40 ale chce uniknac naciagu i caly czas sie cykam chce takie bo profil bedzie jeszcze do jezdzenia Na zdjeciu pokazalem jak wyglada taka opona na fekdze 19 i niby 8,5 z opona 235 jednak opona oponie nierowna, o czym sie dzisiaj przekonalem. Niby wszystkie maja 235 ale jedna marka jes szersza np od drugiej.
Cocco Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 U mnie opona 245/35 r19 jest zlicowana na rowno na feldze 8,5
pieron82 Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 245 na pewno bedzie ok ale przy profilu 35 jest to prawie 2cm mniej na srednicy niz ja potrzebuje do jako takiego komfortu Turdzi widzialem ma nawet 225 zalozone ale nie moge go dorwac na pw.
seba.jedesign Opublikowano 11 Marca 2014 Autor Opublikowano 11 Marca 2014 pieron-to Twoje nowe kółka, bo nie bardzo widzę czy to 18 czy 19 ? Nie nie, moje juz czekaja rotory 19 w szerokosci 8,5 i chcialbym do tego opony 235/40 ale chce uniknac naciagu i caly czas sie cykam chce takie bo profil bedzie jeszcze do jezdzenia Na zdjeciu pokazalem jak wyglada taka opona na fekdze 19 i niby 8,5 z opona 235 jednak opona oponie nierowna, o czym sie dzisiaj przekonalem. Niby wszystkie maja 235 ale jedna marka jes szersza np od drugiej. kurwex, ja porównywałem moje 17 na których mam opone 225 dunlop z nowymi 18 na których mam 235 vrede sesante i powiem Ci że te 225 są szersze ,chyba, że jest 0,5 cala węższa ta 17 i powietrze to robi że ją rozpycha.
pieron82 Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 No ja dzisiaj bedec w norauto porownalem 3 opony w rozmiarze 225 (nie mieli 235 ) i np fulda 225 byla szersza od Bridgestone o prawie 1,5 cm. Michelin vs Bridgestone okolo 1cm. Ch... wie o co chodzi vredestein chyba waskie wychodza na kole, bo nawet kiedys sasiad mnie zaczepil dlaczego mam taka waska opone na 18 8j zdziwil sie gdy zobaczyl, ze to 245 ale nie mierzylismy jej w cm...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się