Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprężyny 1BE vs Eibach Pro Kit -30.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastanawiam się nad zmianą sprężyn z mojego fabrycznego zawieszenia 1BE na Eibacha Pro Kit -30. Obecnie mam jak większość użytkowników 1BE przód trochę wyżej niż tył co mnie bardzo denerwuje stąd chęć zmiany sprężyn. Czy po zmianie auto będzie równo stało i czy będzie to faktycznie ok -30mm względem 1BA? Jak będzie z komfortem jazdy i prowadzeniem względem obecnych 1BE? Zastanawiam się również na FK ale obawiam się, że będzie za twardo.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Pretor, Eibach jest za***isty ale Ci to siadzie to też nie jest w 100% pewne, masz przykład u Egona i Mańka tylko że Egon ma amorki 1BA a Maniek 1BV. Raczej siądzie Ci ładnie jak u Mańka bo masz też amorki o skróconym skoku a jeśli chodzi o komfort to nie ma prawie żadnej różnicy, one są progresywne więc jak nie wjeżdżasz w większe dziury to zachowują się komfortowo :decayed:

Opublikowano

Komfort jest taki sam jak na 1BE czy bardziej miękko czy bardziej twardo? W zakrętach auto mniej się przechyla? Obawiam się, że znowu mi tył bardziej będzie siedział bo fabrycznie mam z przodu klasę wagową 7 a z tyłu 10 i auto z tyłu mocno siedziało więc 1.5 roku temu z tyłu założyłem klasę wagową 11 i poniosło się ok 5mm ale dalej tył bardziej siedzi. Te same sprężyny miał przez parę miesięcy założone Andrzej (SRB 38VX) jeszcze w B7 gdzie u niego tył stał dość wysoko. Przy kupnie sprężyn np. Eibacha podaje się nacisk na oś i dobierają je jakoś żeby auto równo stało czy mają uniwersalne np. do 1,9/2,0 TDI?

Opublikowano

Z tego, co się czyta, to Pro-Kit jest znacznie bardziej komfortowy niż ori 1BE i lepiej wybiera nierówności. Napisz do kolegi miron78 - On u siebie robił ten sam zabieg - 1BE na Pro-Kit i z tego co widziałem, jest zadowolony.

---------- Post dopisany at 21:08 ---------- Poprzedni post napisany at 21:07 ----------

Tym bardziej na plus, że auto siada równomiernie i nie wygląda jak koza

Opublikowano

Piotrek, ja miałem porównanie do 1BA i nie zauważyłem drastycznej zmiany komfortu, prowadzenia mega na duży plus. Przesiadka z 1BE to na komforcie nie stracisz a na prowadzeniu jeszcze zyskasz. Nie wiem czy gadałeś z Mironem ale on też jest mega zadowolony, Maniek również. U Egona troszkę przód siadł za mało le jestem na 100% pewny że to wina amorków 1BA :wink:

Z tego co pamiętam przód z dwójką a tył sprawdź czy do kombi nie jest inny :decayed:

---------- Post dopisany at 22:09 ---------- Poprzedni post napisany at 22:08 ----------

Sorki, teraz skojarzyłem że Egon i Maniek ma H&R a Miron i ja mieliśmy Eibacha :wink:

Opublikowano

Czyli na Eibachu jest podobny lub nawet lepszy komfort niż na 1BE :eusathink:. Trochę się obawiam czy nie stracę na prowadzeniu szczególnie w zakrętach np. na nierównej drodze. To może zapytam inaczej, jakie sprężyny moglibyście mi polecić na których komfort jest podobny lub minimalnie gorszy ale prowadzenie szczególnie w zakrętach znacznie lepsze. Rozmawiałem z Andrzejem (SRB 38VX) który miał w B7 i ma teraz w B8 FK i mówił że prowadzenie jest mega, ale komfortu brak co też nie do końca mi pasuje. Są jakieś springi które jaką kompromis między prowadzeniem a komfortem?

Opublikowano
Czyli na Eibachu jest podobny lub nawet lepszy komfort niż na 1BE :eusathink:. Trochę się obawiam czy nie stracę na prowadzeniu szczególnie w zakrętach np. na nierównej drodze. To może zapytam inaczej, jakie sprężyny moglibyście mi polecić na których komfort jest podobny lub minimalnie gorszy ale prowadzenie szczególnie w zakrętach znacznie lepsze. Rozmawiałem z Andrzejem (SRB 38VX) który miał w B7 i ma teraz w B8 FK i mówił że prowadzenie jest mega, ale komfortu brak co też nie do końca mi pasuje. Są jakieś springi które jaką kompromis między prowadzeniem a komfortem?

jeździłem tym golasem.....bardzo dobrze się to prowadziło....komfort bardzo dobry.......pamiętaj ,że on śmigał cały czas na 18"...a to wbrew pozorom jest ważne

a po dziurach to nawet na 1ba będzie trzęsło czasem :wink:

bierz to co miał Andrzej....idealnie to siedziało ,a w prowadzeniu bajka :naughty:

Opublikowano

Arturze rozmawialiśmy parę dni temu, ale Ty masz bardzo subiektywne odczucia co do komfortu bo w Twoim aucie jest dość twardo i dla Ciebie to co było u Andrzeja jest w miarę komfortowo, a on sam mi mówił że ma specjalne plomby robione żeby mu nie powypadały :decayed:.

Opublikowano
Czyli na Eibachu jest podobny lub nawet lepszy komfort niż na 1BE :eusathink:. Trochę się obawiam czy nie stracę na prowadzeniu szczególnie w zakrętach np. na nierównej drodze. To może zapytam inaczej, jakie sprężyny moglibyście mi polecić na których komfort jest podobny lub minimalnie gorszy ale prowadzenie szczególnie w zakrętach znacznie lepsze. Rozmawiałem z Andrzejem (SRB 38VX) który miał w B7 i ma teraz w B8 FK i mówił że prowadzenie jest mega, ale komfortu brak co też nie do końca mi pasuje. Są jakieś springi które jaką kompromis między prowadzeniem a komfortem?

Przecież Ci piszę cały czas że Eibach jest genialny, w prowadzeniu znacznie lepszy od serii a komfort na niewielkich nierównościach ten sam. Tylko w wypadku dużych dziur czuć że jest sztywniej, dlatego wg mnie charakterystyka sprężyn progresywnych jest o niebo lepsza niż zwykłych. Pogadaj z Mironem, powie Ci to samo :wink:

Opublikowano

Dzięki Tomku :wink:

Sony Xperia

Opublikowano

Co do siadania to jest różnie. Ja zmieniałem z 1be na eibach sportline 45/30 i dalej minimalnie tył siedzi niżej niż przód.

Opublikowano
Co do siadania to jest różnie. Ja zmieniałem z 1be na eibach sportline 45/30 i dalej minimalnie tył siedzi niżej niż przód.

A te przednie miałeś dobrze wagowo dobrane? Nie chce mi się wierzyć aby była aż taka różnica :kwasny:

Opublikowano

Przy 1be tył siedział 2cm niżej niż przód teraz tylko 0,5cm. Trzeba na tył z powrotem wrzucić be i będzie idealnie:decayed:

Opublikowano
Przy 1be tył siedział 2cm niżej niż przód teraz tylko 0,5cm. Trzeba na tył z powrotem wrzucić be i będzie idealnie:decayed:

Tego się właśnie obawiam. Teraz mam przód wyżej o 7mm i strasznie mnie to drażni dlatego między innymi chcę zmienić springi. Mikołaj a jak z prowadzeniem auta po zmianie z 1BE na eibacha?

Sony Xperia

Opublikowano

Jak dla mnie dużo lepiej (sztywniej):banan:, komfort się nieznacznie obniżył. Tylko u mnie poszły springi eibacha + nowe amory pod 1be + komplet wahaczy przód + stabilizator tył od rs'a wszystko w komplecie więc moje odczucia mogą być niemiarodajne. Ja będę wrzucał na tył z powrotem 1be. Na twoim miejscu zmienił bym sam przód powinien się wtedy wyrównać.

Opublikowano
Jak dla mnie dużo lepiej (sztywniej):banan:, komfort się nieznacznie obniżył. Tylko u mnie poszły springi eibacha + nowe amory pod 1be + komplet wahaczy przód + stabilizator tył od rs'a wszystko w komplecie więc moje odczucia mogą być niemiarodajne. Ja będę wrzucał na tył z powrotem 1be. Na twoim miejscu zmienił bym sam przód powinien się wtedy wyrównać.

No i się wyjaśniło :decayed:

Jakie amorki kupiłeś?

Na ori 1BE powinno siąść równo :wink:

Opublikowano

Monroe reflex E2054 - przód

monroe reflex E1284 - tył

Opublikowano

Sprawdzałem w Etce, teoretycznie jest to zamiennik do 1BE, kwestia teraz tylko tego czy aby na pewno :wink:

Opublikowano

Witam panowie ja latam u siebie na eibachu już 2 sezon i jest genialny siedzi równo auto i bardzo dobrze się prowadzi przy 18/40/225 nie ma taczki :decayed: jak dla minie jest komfortowo:)

Opublikowano
Witam panowie ja latam u siebie na eibachu już 2 sezon i jest genialny siedzi równo auto i bardzo dobrze się prowadzi przy 18/40/225 nie ma taczki :decayed: jak dla minie jest komfortowo:)

Wychodzi na to ,że...nie dość ,że będzie eibach ....to jeszcze 18" :decayed:

wysłane z one v :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...