oizik Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Witam posiadam Audi A4 B5 1996r. Autko ma seryjnie zamontowany silnik AFF 75KM, jak mi wiadomo bliźniaczą jednostkę silnika 1Z, chciałem się dowiedzieć czy ktoś podnosił moc po przez wymianę sterownika silnika ? Mianowicie czy wiążą się z tym zabiegiem jakieś powikłania? Oraz czy gdzieś na terenie województwa Małopolskiego znajduje się jakiś kompetentny człowiek, który jest wstanie wykonać taką usługę. Względnie czy istnieje możliwość wgrania nowych map do sterownika od silnika AFF. Pozdrawiam.
lapek85 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 z tego co mi wiadomo to w tym roczniki masz już sterownik 16 bitowy, więc może zostać. wtryski powinieneś wymienić na co najmniej z 1z/ahu, a najlepiej AFN/AVG, ustawić odpowiednią dawkę paliwa od 2.2 do 3 mg i zobaczyć jak auto jeździ, jak mało to wtedy zmiana map
zoltax Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Witam posiadam Audi A4 B5 1996r. Autko ma seryjnie zamontowany silnik AFF 75KM, jak mi wiadomo bliźniaczą jednostkę silnika 1Z, chciałem się dowiedzieć czy ktoś podnosił moc po przez wymianę sterownika silnika ? Mianowicie czy wiążą się z tym zabiegiem jakieś powikłania? Oraz czy gdzieś na terenie województwa Małopolskiego znajduje się jakiś kompetentny człowiek, który jest wstanie wykonać taką usługę. Względnie czy istnieje możliwość wgrania nowych map do sterownika od silnika AFF. Pozdrawiam. Hej. Mam dokładnie ten sam motor. Robiłem program u spanke'go z forum, świetny fachman, naprawdę polecam. Robi w Otwocku, nie masz blisko, ale warto. Ja robiłem to na tym sprzęcie co mam. Tylko został wgrany nowe program. Tak to wygląda u mnie teraz Teraz wiadomo, auto nie jedzie, bo człowiek szybko się do lepszego przyzwyczaja. Ale jak robiłem program, to 2 miechy banan z japy nie schodził
spanky Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Witam posiadam Audi A4 B5 1996r. Autko ma seryjnie zamontowany silnik AFF 75KM, jak mi wiadomo bliźniaczą jednostkę silnika 1Z, chciałem się dowiedzieć czy ktoś podnosił moc po przez wymianę sterownika silnika ? Mianowicie czy wiążą się z tym zabiegiem jakieś powikłania? Oraz czy gdzieś na terenie województwa Małopolskiego znajduje się jakiś kompetentny człowiek, który jest wstanie wykonać taką usługę. Względnie czy istnieje możliwość wgrania nowych map do sterownika od silnika AFF. Pozdrawiam. mozna podmienic sterownik [16 bit] z wersji 90 konnej [1Z] i bedziesz mial 90 PS , mozna rowniez [co daje o wiele wieksze przyrosty] zrobic program na tym sterowniku co masz ....
pgt Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 czy ktoś podnosił moc po przez wymianę sterownika silnika? Tak. Sam wysyłałem komuś sterownik do "konwersji". z tego co mi wiadomo to w tym roczniki masz już sterownik 16 bitowy, więc może zostać. wtryski powinieneś wymienić na co najmniej z 1z/ahu Każdy AFF ma sterownik 16 bitowy, chociaż nie każdy taki sam. Wtryski są takie same jak w 1Z/AHU. 1. Można zmienić sterownik na odpowiadający z 1Z/AHU (lub zrobić "klona" takiego sterownika) i mieć seryjnego 1Z/AHU. 2. Można zrobić program bez wymiany czegokolwiek i cieszyć się przyrostem mocy w granicach 40% 3. Dalsze etapy rozwoju są wystarczająco opisane na forum.
tomasz102 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 @zoltax naprawdę świetny przyrost Nm i KMi dużo mądrych rzeczy napisałeś. Ja kupując afna myślałem, że 110 KM to już bez problemu wystarczy. Owszem przez kilka miechów byłem w szoku jak samochód się zbiera itp(w końcu diesel ma ładny moment). Z biegiem czasu postanowiłem zrobić chipa. Jak wracałem od tunera to z uśmiechem na buzi i myślałem po co już więcej mi KM. Na dzień dzisiejszy myślę czy nie zmienić wtrysków oraz tubiny żeby jeszcze więcej KM otrzymać. Pewnie mało osób wie, ale ten silnik miał być dla taxiarzy Do rzeczy to polecam Ci zrobić program. 90 KM to tylko 15 KM różnicy. Zainwestujesz kasę i po miesiącu stwierdzisz, że dalej ten samochód kiepsko jeździ. Jeśli nie chcesz za dużo inwestować to jedź to sprawdzonego tunera, który zrobi Ci diagnozę, hamownie i sam program. Zyskasz wtedy pewność że coś nagle się nie rozleci, wykorzystujesz potencjał obecnych gratów i samochód zacznie normalnie jeździć. W końcu jakby nie patrzeć to a4 b5 musi mieć ponad 100 KM żeby w miarę bezpiecznie można było wyprzedzać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się