SiMsOneQ Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Witam serdecznie, mam problem w swoim aucie, mianowicie przy temp. silnika 90 stopni, którą pokazują zegary, bardzo słabo działa nawiew, tzn. nawet jak ustawie w klimatroniku na HI to ciężko bardzo jest nagrzać w aucie, nie dmucha ciepłym powietrzem tak jak kiedyś, powiedzcie mi czy zrobić? czy podpinać pod komputer, bo mam kabel i soft, i gdzie szukać ewentualnie przyczyn i od czego zacząć, odrzucam chyba termostat, z tego względu, że temperatura cały czas jest 90, nagrzewnica? czy jakiś układ sterowania tymi klapkami czy co?
arkady1321 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 może wystarczy odpowietrzyć układ i będzie grzał///
pastaldo Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Jak masz kabel to podłacz bo może klapa od ustawień temp padła. Druga najbardziej prawdopodobna wersja to zakamieniona nagrzewnica.
SiMsOneQ Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2013 jestem w tej chwili a aucie i w menu 7 - klimatronik zrobione testy, zero błedów, jakie bloki jeszcze sprawdzic? ---------- Post dopisany at 15:10 ---------- Poprzedni post napisany at 14:25 ---------- Sprawdziłem jeszcze przy okazji blok silnika 01, znalazł trzy błędy: 16989 17972 00561, po skasowaniu ich, ponownie załapywał ten pierwszy. Zrobiłem też mały test, nagrzałem silnik do 90, przy czym po sprawdzeniu obu węży jeden jest gorący, drugi zimny, także coś musi być zatkane, czy jak? hm jak odpowietrzyć można? i czy jakiś preparat do przepłukania całego układu? czy pomoże? i i jaki ewentualnie
konus Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 zapowietrzona lub zakamieniona nagrzewnica. żeby odpowietrzyć to przy odpalonym aucie i zakręconym korku zbiorniczka lekko zsuwasz przewód wychodzący z nagrzewnicy ten od strony pasażera. jest na nim mała dziurka i ściągasz do momentu kiedy ta dziurka będzie zsunięta z rurki od nagrzewnicy. jeśli nie poleci odrazu płyn to znaczy że zapowietrzona. czekasz aż zacznie "sikać" i nasuwasz go z powrotem
kamilp Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Ja tak zrobiłem jak mówisz, psiuknęło mi tym otworem ale nie leci za ciepło dalej raz leci ciepło raz leci zimno co dalej robić?
SiMsOneQ Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2013 u mnie sprawa wygląda tak, że przy próbie odpowietrzania i całkowitym zdjęciu węża od strony pasażera praktycznie zero przelotu, także musi być zatkane, pozostaje mi przeczyścić jak opisane tutaj: PoSwojemu: Naprawa nagrzewnicy Audi A4- climatronic.
kamilp Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Jak wygląda przekrój nagrzewnicy, u mnie woda przelatuje ładnie więc myślę że najkrótszą drogą a reszta kanałów jest zakamieniała, co zrobić ? Jak dam obroty ok 2500obr słychać bulgot, w nagrzewnicy.
15lolo Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 wymien grzewnice !! już przerabialiśmy to w 4 a4 plyn ma obieg ale zakamieniona , nowa nagrzewnica, ze można w toples smigac:whistling:
kamilp Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 A na bank nie może być zepsuta pompa wody ? Spróbuję jutro jeszcze wlać octu jej. Gdybym się brał za wymianę, kupuję nową, jak mam klimatyzację będzie jakiś problem ? Gdy się autem jeździ na wyższych obrotach do dmucha w miarę ciepłe, a jak na niższych to chłodnym, Czy to wina w pompie nie może być ? Nie chce się o robić z nagrzewnicą i że się okaże że to pompa.
ficjor Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 nie pamiętam, ale raczej trzeba ściągać czynnik do wymiany nagrzewnicy
kamilp Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 OK, teraz pytanie czy to na bank nagrzewnica, martwi mnie takie słabe ciśnienie w tych wężach, nie czuje w nich płynu, jak zdjąłem wąż od nagrzewnicy to tak ta woda leciała ale słabo. Nie chce się o robić przy nagrzewnicy a okaże się że to wina pompy.
d4widoV Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 OK, teraz pytanie czy to na bank nagrzewnica, martwi mnie takie słabe ciśnienie w tych wężach, nie czuje w nich płynu, jak zdjąłem wąż od nagrzewnicy to tak ta woda leciała ale słabo. Nie chce się o robić przy nagrzewnicy a okaże się że to wina pompy. kolego, mozesz jeszcze zrobic taka bezinwestycyjna operacje - przeczyscic nagrzewnice/odkamienic occtem tutaj masz opis http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/90-stopni-nadmuch-nadal-letni-to-rada-czyszczenie-nagrzewnicy-307952/
SiMsOneQ Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2013 dzisiaj jestem po zabiegu z wężami, i czyszczeniem układu, kupiłem preparat, najpierw wypłukałem woda, potem tym preparatem, był tam 30 minut, potem znowu woda, i jest o wiele wiele lepiej, przy ustawieniu na HI, i maksymalnej sile nadmuchu jest super, bardzo ciepłe powietrze leci, zobaczymy teraz jak będzie zimniej czy będzie OK, ale póki co pomogło
pastaldo Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 dzisiaj jestem po zabiegu z wężami, i czyszczeniem układu, kupiłem preparat, najpierw wypłukałem woda, potem tym preparatem, był tam 30 minut, potem znowu woda, i jest o wiele wiele lepiej, przy ustawieniu na HI, i maksymalnej sile nadmuchu jest super, bardzo ciepłe powietrze leci, zobaczymy teraz jak będzie zimniej czy będzie OK, ale póki co pomogło Ja w mojej poprzedniej A4 płukalem octem i pomagało. Ale przed kazdą zima dobrze jest przepłukać bo na częsciowo zakamienionej (ocet wszystkiego nie rozpuści) kamień narasta duzo szybciej niż na nowej.
SiMsOneQ Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2013 To był środek z firmy K2 do płukania chłodnicy i całego układu. 10 zł kosztował.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się