Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.8 '98] Szarpie na pełnym gazie


lolo12

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem ze to już setny temat o tego typu problemie ale mój przypadek jest trochę inny (chyba)

A więc tak, gdy dam gaz do dechy to w okolicach 2,6-2,8 obrotów (czasem i wczesniej) auto szarpnie, i potem już jedzie normalnie. Występuje to zarówno na LGP jak i PB.

Na początku było to uciążliwe i częste, ale po wymianie świec, przewodów, cewki, filtrów i wyczyszczeniu i zaadoptowaniu przepustnicy poprawiło się.

Jak sobie jadę normalnie tzn nie wciskając pełnego gazu nie ma żadnego problemu. Denerwujące jest to głównie przy wyprzedzaniu. A i błędów żadnych nie ma.

Jak myślicie gdzie szukać, bo już troszke kasy mi na to wszystko poszło.

Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Może masz źle wyregulowany gaz i rozjechała Ci sie mapa Benz.

Sprubował bym pojezdzić na samej benz. i jak silnik się ustabilizuje,to proponuje podjechać do gazownika i wykonać małą regulację.

Jeżeli silnik nie ustabilizuje się na benz. to musisz szukać przyczyny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzięki za odp. Może i to jest jakiś pomysł.

Ja oczywiscie byłem u gazownika i stwierdził ze wszystko jest w porządku.

najbardziej mnie dziwi to ze jak minę ten przedział obrotów 2,6 -2,8 to mogę już jechać jak chce.

Napisze to tak. Jade sobię 3 biegiem i przy 3tyś obrotów zmianiam na 4 to mam jakieś 2 tyś obr. i dodaje pełen gaz to jedzie normalnie do 2,6 - 2,8 wtedy szarpnie o potem już jest git. Dodam jeszcze ze mam pękniety wężyk tak jak w tym temacie. Na dniach go wymienie. CO to może być przyczyna.

http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/powod-peknietego-weza-cisnieniowego-zdiecia-304069/#post3952557

Ps. Nie wiem kiedy i jak długo jeżdze z tym pęknięciem.

A jak długo bym musiał jeżdzić na benzynie? Ile km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wszystkie nieszczelności w dolocie jak widzisz mają swoje skutki w postaci większego zużycia paliwa,lub w inny sposób zakłócają pracę silnika.Teraz w pierwszej kolejności usuń usterki i po tym zrób około 100-200km na benzynie.(normalna mieszana jazda)

A tak na marginesie to jaką masz instalacje gazową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, tak zrobie.

A instalacje mam BRC SEQUENT 24.

Ps. A na allegro znajdę ten wężyk http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/powod-peknietego-weza-cisnieniowego-zdiecia-304069/#post3952557

Bo jakoś go nie widze.

A co za ten węźyk jest odpowiedzialny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Prawdopodobnie jest to wężyk łączący kolektor ssący z ezektorem i ma numer katalogowy 06B 133 783 C .(wężyk prowadzi do filtra z węglem aktywnym)

Mogę się mylić bo znam raczej silnik AEB.

Po tym okresie jazdy na paliwie B. możesz pojeździć na gazie(bez regulacji u gazownika) Sequent 24 ma możliwość wprowadzenia samokorekt w swojej mapie ,ale musi być poprawnie odbudowana mapa benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie przejechałem ~120 km na samej benzynie ( na odcinkach po 15 km) Nic nie nie poprawiło, tzn czasem przerwie raz a czasem kilkanaście. W 90% jest to na 4 biegu 2,6 tyś obrotów raz szarpnięcie jest mniejsze raz wiekszę.

Jakby ten problem był regularny to by było łatwiej a tak to nie wiadomo co to może być bo jest strasznie nie regularny.

Dobije do dych 200 km na benzynie ale nie mam nadziei ze to coś da.

---------- Post dopisany 07-02-2014 at 16:06 ---------- Poprzedni post napisany 19-01-2014 at 07:32 ----------

Odebrałem właśnie od mechanika auto z nową oryginalną sondą Boscha. Auto chodzi lepiej ale efekt szarpania pozostał bez zmian. Możę trzeba chwile pojeździć zeby się komp nauczył nowej sondy? ?? Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. podłącze się do tematu. mam podobnie czasem szarpnie ale tylko na gazie :kwasny: z Panem i jego laptopem nawet jeździliśmy i ustawiał mapę ręcznie, lecz następnego dnia sytuacja taka sama. tylko, że na benzynie nie ma problemu a na gazie przy rozpędzaniu czasami szarpnie i to jest strasznie irytujące. Wtryski hanki czerwone, stag 4 plus i reduktor AC R01. co może być przyczyna ?? Pana gazownika chyba to przerasta i chce już parownik do reklamacji słać :kwasny: dodam że gaz wstawiałem nowy i zrobiłem jakieś 15k KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz jest bardziej czuły na wszelkie nieszczelności, świece oraz przewody WN.

Trzeba nagrać plik w stagu w czasie jazdy i tego szarpania.

Może ciśnienie spada w AC-r01 - bywają czasem wadliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałem o wadliwości tych reduktorów, że ponoć na 1000 to z 300 wraca do reklamacji. Świece założyłem od razu po montażu ngk oraz ściągany był kolektor do wiercenia i poszła oczywiście nowa uszczelka ssącego. a jest czujnik ciśnienia w reduktorze czy na przewodzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, do niedawna sam się borykałem z delikatnym szarpaniem przy przyśpieszaniu - w okolicy 3000 obr... Auto, u gazownika, u mechanika i nic - wszystko niby było OK... Koniec końców okazało się, że wystarczyło delikatnie wyczyścić przepływomierz - po tej operacji auto jeździ płynnie, bez żadnych szarpnięć. Polecam spróbować!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka Hitachi. Czyściłem zwykłą benzyną ekstrakcyjną - poszedłem trochę na łatwiznę, ale jak się okazało - bardzo skutecznie! :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zobacze chyba że jeszcze mogąbyć te przewody ale nie bardzo mi sie chce zmieniac i okaze się ze bez rezultatu a planowałem ngk. moze zaczne od przepływki i napisze na dniach czy pomogło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze warto spróbować - tak jak pisałem, u mnie pomogło, a rozwiązanie zdecydowanie tańsze niż kable :-)

...A jak już jesteśmy przy kablach - jeżeli już będziesz zmieniał, to żadne NGK, kupuj tylko Beru! Ja w ciągu 3 miesięcy 2 razy reklamowałem nowe kable NGK - za każdym razem wada fabryczna i po ok 3 tyg. jazdy kable na złom :/ Po drugiej reklamacji się wkurzyłem i kupiłem Beru - auto chodzi jak nigdy - ma zdecydowanie więcej energii i nawet na ucho słychać, że silnik lepiej pracuje - tak, jakby się mniej męczył....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podejrzewam ze w moim przypadku może to być to (nie wiem jak to się nazywa)

manifold.jpg

Jak płynnie i spokojnie dodaje gazu jest ok, ale gdy nagle wciśne gaz do dechy to szarpnie przy 2.8 tys obrotów , ale tez nie zawsze. Strasznie mnie to denerwuje walczę już z tym chwile, ale cięzko jest znaleźć przyczynę gdyż nie jest to stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zmienne fazy kolektora ssącego. to steruje klapkami i zmienia dopływ czy długość kolektora. u mnie też to grzechocze ale na benzynie mimo grzechotu czy halasu jedzie normalnie :kwasny: nie wiem czy wyrzucenie klapek czy zmiana kolektora pomoże :kwasny:

---------- Post dopisany at 19:40 ---------- Poprzedni post napisany at 19:39 ----------

lolo12 gazu kolego widze nie masz ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sobie nie poradzicie z szarpaniem to moge rzucić okiem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam gaz o czym wcześniej wspominałem, ale przyczyną może być uszczelka pokrywy zaworów, gdyż świece i fajki są popaprane olejem :(

gregor a na podkarpaciu to gdzie mieszkasz? Muszę to zrobić i się wtedy zobaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dziś założyłem 2 przewody NGK (bo mam na dwie pozostałe świece podwójną cewkę) i już mam znaczącą różnicę tzn poprawę i zaznaczę, że przewody miałem jeszcze OE VW AUDI więc już wypadało. jutro założę też nowe fajki na cewkę może jeszcze się poprawi i myślę przeczyścić przepływkę preparatem liqui moly jest taki specjalny do tego i opisze efekty ale świece i przewody to podstawa niezależnie czy widać przebicie czy nie jak w moim przypadku :wink:

---------- Post dopisany at 20:15 ---------- Poprzedni post napisany at 20:14 ----------

moja uszczelka też się poci choć rok temu zakładałem REINZA i poprawiałem szczeliwem lecz dalej mokro co mnie nie martwi :grin:

---------- Post dopisany 08-04-2014 at 20:33 ---------- Poprzedni post napisany 03-04-2014 at 20:15 ----------

Nowe fajki cewka- świeca załozone i okazuje się że Audi już ładnie lata i nic nie przerywa :banan: jednak test przewodów pryskaniem ich po ciemku okazuje się nie zawsze trafny, gdyż u mnie nie było widać przeskakującej iskry a okazały się przewody :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...