WrWhite Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Witam. Tydzień temu zmieniłem turbinę na gt1749va. Używka kupiona na tym forum. Turbina przeładowuje i dwa razy złapał tryb awaryjny, na 4-ce i 5-ce w okolicach 4k obr - błąd 00575. Logi na 3-ce zrobiłem bez problemów. Na starej turbinie przez 5 lat złapał notlauf ze dwa razy z czego ostatnio z półtora roku temu. Soft zrobiony 4 lata temu, kat wycięty, większy smic od Alfy Romeo. Proszę o ocenę logów. Statyczne 000 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 001 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 004 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 007 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 013 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM BS 000 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 004 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 011 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Dynamiczne 000 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 001 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 004 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 008 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 010 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 011 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Mam jednego loga sprzed zmiany turbiny 011 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
DragonGTI Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Może sztanga do regulacji?? Być może jest za dużo skręcona...
Tobike Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Masz jakiś program w tym AFN? Po wysterowaniu N75 widać że nie może ustawić ciśnienia, więc albo podciśnienia (sprawdź ten zaworek zwrotny biało czarny przed N75) albo ustawienie sztangi. Nowe turbo było czyszczone przed założeniem?
danielom Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Program jest na pewno. Jak dla mnie geometria stoi
WrWhite Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2013 Turbiny nie czyściłem, szukałem w pełni sprawnej hehe. W jaki sposób sprawdzić ten zaworek? Po ręcznym rozruszaniu sztangi zmieniły się wartości graniczne w logu 011 BS. Powyższe są po tej operacji. Wcześniej było tak: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM. Czy turbiny po czyszczeniu nie mają tendencji do ponownego szybszego zapiekania?
danielom Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Turbiny nie czyściłem, szukałem w pełni sprawnej hehe. W jaki sposób sprawdzić ten zaworek? Po ręcznym rozruszaniu sztangi zmieniły się wartości graniczne w logu 011 BS. Powyższe są po tej operacji. Wcześniej było tak: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM. Czy turbiny po czyszczeniu nie mają tendencji do ponownego szybszego zapiekania? Jak sie to porzadnie zrobi to nie.
przemik Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Skontroluj uklad podcisnienia bo mi sie nie podoba jego praca. Mam na mysli szczelność przewodów. Podmien N75 z N18 i na tym setupie wykonaj 011 i 010.
WrWhite Opublikowano 24 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2013 Wymieniłem/sprawdziłem wężyki podciśnienia. Nie znalazłem żadnych ewidentnych nieszczelności. Podmieniłem na nowy zaworek zwrotny (ten biało czarny). Bez efektu. Założyłem starą turbinę i przeładowuje. Na zamienionych N75 z N18 auto do około 2400 "nie jedzie". 010 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 011 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Czyżby źle podłączone podciśnienia? Obydwie turbiny z zapieczoną geometrią?
WrWhite Opublikowano 24 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2013 Nie sądzę, żeby mechanicy przy tym grzebali, ale upewnię się. O czym świadczy, bardzo późne wstawanie turbiny przy podmienionych zaworkach?
danielom Opublikowano 24 Grudnia 2013 Opublikowano 24 Grudnia 2013 Teraz doczytalem 1 loga ze starej turbo. Ewidentnie stoi geometria.
Tobike Opublikowano 24 Grudnia 2013 Opublikowano 24 Grudnia 2013 A zaworek zwrotny nie jest odwrotnie założony? Swypnięte z S2 przez TapaTalk4
WrWhite Opublikowano 27 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2013 Dziwne, ze stare turbo chodziło ok jeszcze miesiąc przed wymianą (jak w logu). Wyczyszczę tą wymontowaną teraz turbinę od awx. Jeszcze raz sprawdzę wężyki. Połączenia jak na schemacie http://obrazki.elektroda.pl/2104833900_1377427833.jpg z tym, że bez odnogi do N239. Na połączeniu N75 z aktuatorem jest redukcja wężyka grubszy/cieńszy. Rozumiem, że z ustawioną fabrycznie sztangą w turbinie od awx powinien pompować zadane ciśnienie?
ciahciah Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 statyczny kąt wtrysku do korekty zdejmij wężyk z gruszki turbo i zrób loga dynamicznego 011, jak nie da się od niskich obr bo aw będzie łapał ecu zrób od wyższych obr bo trzeba określić czemu na górze tak turbo przeładowuje, policz ile zwojów gwintu na sztandze jest widocznych i jak szybko opada sztanga podczas 011bs i czy schodzi na sam dół czy jak ręka popchniesz idzie cokolwiek jeszcze, możesz tez adaptacją podnieść kat wtrysku kolumna 04 powiedzmy o 100 i zrobić 011d, spr według tego schematu podciśnienia czy wężyki w okolicy n75 są prawidłowo podłączone, auto nic nie dymi z pedałem w podłodze?
WrWhite Opublikowano 31 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2013 W międzyczasie zostałem zmuszony do wymiany rozrządu. Mechanik ustawił go niby wg starego. Obecnie statyczny kąt wtrysku w okolicach 30-u kilku jednostek - pójdzie do korekty przy jakiejś okazji. Log 011 ze zdjętym wężykiem z gruszki: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Z ciekawości zrobiłem też 011 z wężykiem i o dziwo przeładowania tym razem mniejsze VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM. Wszystko na oryginalnej turbinie. Ręcznie na aucie nie jestem w stanie za bardzo stwierdzić czy sztanga mogłaby iść jeszcze w dół. W czasie gdy zaślepiałem odłączony wężyk na pracującym silniku egr (chyba) dość głośno strzelił. To normalne, że on tak głośno pracuje? Turbina awx wyczyszczona, geometria chodzi luźno. Nie była bardzo zasyfiona, ale jakieś tam wżery w pierścieniu i bieżni ma. Bardziej ślady niż faktyczne nierówności. Cięgno zalepione jakimś białym mazidłem czy fabrycznie to nie wiem, około 7 zwojów jest widocznych. Jak wciągnę powietrze strzykawką 100 ml to sztanga idzie do góry ale nie do końca. Da się sztangę wepchnąć aż do ogranicznika ale wymaga to trochę siły. Chyba można ją ponownie montować bo zbijanie ciśnienia i tak następuje kiedy cięgno idzie w dół? Co do dymienia to tylko raz miałem okazję oglądać ją w akcji od tyłu - przy dość wysokiej temperaturze był ciągły lekki dym.
WrWhite Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2014 Log na turbinie od awx po czyszczeniu: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Późno osiąga zadane ciśnienie i na wyższych obrotach dalej przeładowuje.
ciahciah Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 bezpośrednio wężykiem z grodzi podaj podciśnienie na n75 i zrób 011d, potem w miejsce n75 wsadź n18 i tak samo zrób loga 011d z podciśnieniem bezpośrednio z grodzi
WrWhite Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2014 Połączyłem bezpośrednio króciec VAC N75 z trójnikiem od serwo i pompy. Oto log VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Następnie zamiast zamieniać miejscami N75 z N18 wstawiłem używkę N75 (z rozbitka, stan nieznany) VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM. Zasyfiony olejem map sensor?
Tobike Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Moim zdaniem oba zaworki są do czyszczenia i polerowania trzpienia, ale drugi lepiej steruje turbiną. Map sensor może być brudny ale nie za mocno, poza tym pokazuje zmiany ciśnienia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się