Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik 2.5 Tdi 150 KM Quattro a Audi A6 - Opinie


lukasz1813

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę że więcej minusów niż plusów posiada ten silnik :) chyba nie ma to jak stare sprawdzone grzechotniki 1.9 :grin:

czy duzo problemów to zależy. koledzy po części ci odpowiedzieli. z 1.9 jest jeszcze wiecej problemów , poczytaj posty tu na forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile ludzi tyle opini , Jednak duzo zależy od poprzedniego wlasciciela

Ja jezdze i nie płacze jednak zakup warto przemyslec :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile ludzi tyle opini , Jednak duzo zależy od poprzedniego wlasciciela

Ja jezdze i nie płacze jednak zakup warto przemyslec :wink:

wiesz...mam sąsiada ...ma afb w tipie w ośce....gadałem z nim kiedyś i mi się zwierzył ,że jebnął 7k km w ciągu roku ....mówię mu ,że szacun :decayed:...a on ,że miał dużo dojazdów do pracy....

chodzi mi o to ,że pojęcie dużo jeżdżę jest mało precyzyjne :wink:...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja mama ujeżdża takie auto już dobrych kilka lat Audi A6 C5 2.5TDI 150KM AFB. Jak do tej pory już z 2 lata jeździ na walniętej pompie vp44 słabiej przyspiesza v-mac ok 130km/h. Z tym, że ona jeździ mało, dziennie do pracy 5,5km w jedną stronę. Silnik fajny ale drogi w eksploatacji. Wymiana rozrządu + olej 5W40, termostat i 2800zł z kieszeni. Miałem okazje kilka razy jeździć tym autem i nawet przy walniętej vp44 zaskakuje mnie ten silnik elastycznością i przyspieszeniem :) Jednak te V6 robi robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo nie kosztuje, cały zestaw z boscha u mnie w hurtowni: z pompą, rolki dwa paski, pasek alt i pasek klimy, termostat no i płyny itp 1560zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo nie kosztuje, cały zestaw z boscha u mnie w hurtowni: z pompą, rolki dwa paski, pasek alt i pasek klimy, termostat no i płyny itp 1560zł

Ja kupiłem (sam rozrząd 2 paski,pompa,termostat,rolki) firmy INA za 1k ale przy otwarciu wychodzą inne sprawy.Więc cena 3k może wejść w rachubę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka że wszystko zależy od tego na jaki okaz się trafiło, czy poprzedni właściciel o niego dbał czy też nie. Sam posiadam 2,5 tdi v6 150km afb i z silnikiem żadnych problemów fakt że motor drogi w utrzymaniu ale jestem zdania że jak się dba to się ma:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedz jest prosta wymieniać wszystko na czas, dobrej firmy części nie chińszczyzna i nie katować diesla na zimnym tym bardziej afb bo jak wiadomo układ smarowania jest słabym punktem tego silnika, częste wymiany olejów rzecz jasna. Wiadomo że wiele osób nie zgodzi się z moim zdaniem że "jak się dba to się ma" ale ja akurat z takiego założenia wychodzę, pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego tak szczerze to w 2,5 v6 dużo zależy od szczęścia na jaki silnik się trafiło bo jak wiadomo nikt tego auta raczej u nas od nowości nie ma:) w każdym razie bezawaryjności życzę Tobie jak i sobie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ładną A6 właśnie z tym silnikiem i w Q :wink: na liczniku teraz ma 320 tyś km. Właściciel twierdzi że wszystko w nim ok jest, oleju nie bierze silnik podobno chodzi oki :) ciekawe jak będzie na żywo się wszystko okaże. A z drugiej strony boje się tego silnika bo będzie on pokonywał trochę trasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety o sprawdzenie tego silnika jest bardzo ciężko, mało osób zna się dobrze na tym silniku żeby ocenić jego stan, przede wszystkim logi z tego co wiem, sprawdzić jak chodzi na zimnym jak odpala, przyśpieszenie, czy hydraulika się jako tako trzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukasz1813 silniki 2,5tdi to niestety nie udane jednostki moim zdaniem zaraz troche to uzasadnie. Jest kilka 2,5tdi ktore bylo poprawione(produkowane od 2003r.) i sa juz calkiem spoko a mianowicie najbardziej udany to BAU- wersja 180KM, nie mowy o wytartych walkach, zatkanej odmie, zle pracujacych zaworkow w podstawie filtra oleju, usterki sterownika pompy wtryskowej(bo sama pompe to jak sie leje g*wno filtry z filtrona wklada co 60tkm wymiania to i tak sie zarżnie), przeplywomierz HITACHI i wiele innych pozytywow, poprostu najbardziej udana jednostka :wink: A potem BDG, BDH, BCZ. Reszta kodow silnika to juz te wadliwe BFC, AKE itd.....oczywiscie najbardziej wadliwa AFB a im mlodsze tym bardziej poprawiane.

Eksploatacja takiego silnika jest droga bo kpl rozrzad(bez paskow PK i ich rolek) to koszt minimum ~1000zl + robocizna drozsza, niewspominajac ze wielu mechanikow i tak nie potrafi go poprawnie zalozyc(brak blokad, nie wyregulowany kat wtrsku itp) gdzie kpl do 1.9PD to ~700zl. Oleju wchodzi 5L kupujac taki silnik koniecznie musi byc zalany dobrym syntetykiem! nie daj sobie wmowic ze jak silnik ma powyzej 200tkm to sie leje polsyntetyk bla bla bla...tacy ludzie to partacze :thumbdown: Przy kupnie najlepiej miec jak koledzy wspominali VAGA czy inny interfejs i samochod "przebadac" pod wzgledem: bledow w ECU(najbardziej znane to 550, 575....), dawki na biegu jalowym, wskazan z przeplywomierza, kat wtrysku i jego zakres na pompie wtryskowej, temperatura silnika, cisnienie doladowania, korekcje na wtryskach. Najlepiej miec okazje zapalic go na zimnym jak i na rozgrzanym motorze! czy zlapie od strzalu, czy bedzie kopcic(niepowinien, co najwyzej leciutka mgielka niebiesko szarawa....)Potem otwierasz maske rozgladasz sie czy nie ma wyciekow, i cala higiena pod maska, czy silnik nie stuka, czy nie slychac cykania/stukania pod pokrywami rozrzadu. Na rozgrzanym i odpalonym silniku odkrecasz korek wlewu oleju ale nie sciagasz, i patrzysz czy sobie lezy (powinnien lezec spokojnie) czy skacze jak wsciekly przez wypychane gazy z silnika(jezeli bd skakac to juz wiesz ze odma jest zatkana lub jakis inny problem, a co za tym idzie juz walki moga byc wytarte, turbo moze miec problem z cisnieniem oleju itp itd...) A i na zimnym silniku nie odpalonym najlepiej odkrecic korek wlewu oleju i juz masz jako taki widok na 2 krzywki na walku rozrzadu i juz je dokladnie ogladasz czy nie sa czasem wytarte do zera (co najwyzej lekkie wytarcie na 0,5mm jest dopuszczalne) czy dzwigienki gdzie nie leza itd.

To tak troche co wiem na tamat 2.5TDI i co Ci podpowiem jak bys mial jakies pytania to wal smialo :wink:

---------- Post dopisany at 15:28 ---------- Poprzedni post napisany at 15:20 ----------

Tak szczerze to ja bym Ci polecil kupic A6 z AWX/AVF (131KM 310Nm, gdzie moc programem podnosisz o 25% samym programem w pelni bezpiecznie dla sinika, te silniki wytrzymuja po 250KM w gore) gdzie V6 AFB ma 150KM i tez 310Nm, ale warkot sprawnej V-ki jest piekny :decayed: Bo tak:

-spalanie w V6 ~9l/ w 1.9PD ~6,5L !:shock3:

-przeglady (oleje, rozrzady, robocizna itd.) w V6 drozsza i to o wiele

- wtryski do V6 okolo 1800zl regeneracja, 3000zl pompa VP44(mowa tutaj o pelnej i profesjonalnej regeneracji)/ do PD 2000zl kpl ale brak pompy wtryskowej

- drozsze ubezpieczenie przy V6

- i inne :wink:

Oczywiscie to moje zdanie nie kazdy musi sie z nim zgadzac :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego Sebacyc za radę, dość dobrze to przedstawiłeś :) ja w swojej A4 za rozrząd dałem prawie 1200 zł tylko że robiłem to razem z kuzynem :wink:

Teraz mam okazję zamienić moją A4 na A6 właśnie z tym 2.5. Bardzo mi się podoba dźwięk tego silnika :P

Co do serwisowania jego i kosztów z tym poniesionych to jestem przygotowany na takie wydatki.

Mam takie pytanie czemu większość silników 2.5 ma czarną pokrywę silnika a mała część ich srebrną? Tak jak wspominasz że im młodsze tym bardziej poprawione , słyszałem taką opinię że od któregoś roku są bezproblemowe.

A czy połączenie tego silnika ze skrzynią automatyczną było by dobrym wyborem czy te skrzynie też coś boli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

srebrne pokrywy to wlasnie chyba mialy wersje 180konne . jesli chodzi o automata to tylko tip tronic bo jak wiadomo multitroniki to tez mocno wadliwe aczkolwiek jak trafisz na zarnietego tipa i to i tak bd lipa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...