Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprawdzanie oleju w manualnej skrzyni biegów a4 b5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam tak jak w temacie chciałbym sobie sprawdzić poziomu oleju w skrzyni. Czy mógłby ktoś podesłać jakieś zdjęcie w którym dokładnie miejscu znajduje się ta śruba? Patrząc z prawej strony widziałem śrubę na klucz imbusowy do której jakiś kabelek idzie z wtyczką (jakiś czujnik)? czy to będzie ta śruba? Którędy ewentualnie później dolać oleju jakby okazał się, że jest mało?? Dzięki za pomoc

Opublikowano

jeśli już chcesz zaglądać do skrzyni to może warto wymienić olej,po tylu latach to jest tam raczej żur a nie olej-wiem to z własnego doświadczenia,od spodu auta na skrzyni jest spust a z lewej powyżej środka powinien być wlew taki sam korek na imbus-splin 16,czy benzyna czy diesel raczej jest tak samo,na forum jest wiele o wymianie oleju w skrzyni biegów niby w manualu się nie wymienia ale przecież nie ma olejów wiecznych,zaszkodzić na pewno nie zaszkodzisz

Opublikowano
Witam tak jak w temacie chciałbym sobie sprawdzić poziomu oleju w skrzyni. Czy mógłby ktoś podesłać jakieś zdjęcie w którym dokładnie miejscu znajduje się ta śruba? Patrząc z prawej strony widziałem śrubę na klucz imbusowy do której jakiś kabelek idzie z wtyczką (jakiś czujnik)? czy to będzie ta śruba? Którędy ewentualnie później dolać oleju jakby okazał się, że jest mało?? Dzięki za pomoc

Tak jak kolega darko ci napisał korek znajduje się z lewej strony na wysokości półośki. Po odkręceniu jak zacznie cieknąć to poziom masz OK a jak nic nie będzie wyciekać to należny dolać do momentu aż się przeleje. Jak nie znasz historii samochodu to najlepiej olej wymienić co powinno się robić co 100 tkm. Nie sugeruj się kolorem oleju w górnym stanie gdyż cały osad jest na dole.

Opublikowano

Ja u siebie wymieniałem olej w manualu. Moja A4 ma przebieg około 260tys zalałem olej CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90. Wg katalogu do skrzyni wchodzi 2,25l oleju. Instrukcja obsługi mówi że cyt:"Sprawdzić poziom oleju za pomocą wygiętego drutu. Poziom oleju jest właściwy, jeśli olej przekładniowy sięga 7 +/- 1mm poniżej dolnej krawędzi otworu wlewu. W razie potrzeby dolać olej" To co kolega RIKARDO pisze że dolewać aż się przeleje to instrukcja mówi ze się to tyczy skrzyni z napędem na 4 koła i tam wg katalogu wchodzi 2,75dm.

Opublikowano
Ja u siebie wymieniałem olej w manualu. Moja A4 ma przebieg około 260tys zalałem olej CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90. Wg katalogu do skrzyni wchodzi 2,25l oleju. Instrukcja obsługi mówi że cyt:"Sprawdzić poziom oleju za pomocą wygiętego drutu. Poziom oleju jest właściwy, jeśli olej przekładniowy sięga 7 +/- 1mm poniżej dolnej krawędzi otworu wlewu. W razie potrzeby dolać olej" To co kolega RIKARDO pisze że dolewać aż się przeleje to instrukcja mówi ze się to tyczy skrzyni z napędem na 4 koła i tam wg katalogu wchodzi 2,75dm.

Tylko to co piszą w instrukcji nijak ma się do rzeczywistości. Wymieniałem u siebie fabrycznie zalany olej w skrzyni i po odkręceniu korka wyciekał samoczynnie to samo było w drugiej a4 znajdującej się w rodzinie. Znam wen zapis o 7 mm, zastosowałem się do niego. Niestety biegi gorzej się przełączały dopiero po uzupełnieniu do momentu przelania wszystko wróciło do normy.

Opublikowano

No to ja nie miałem takich kłopotów. Zalałem tyle ile napisano czyli około 2,3litra olej się mi nie przelewał przez otwór no i nie zauważyłem żadnych kłopotów ze skrzynią biegów. Biegi normalnie wchodzą i nie mam żadnych problemów z przełączaniem. RIKARDO oczywiście Twojej teorii nie neguję ja tylko napisałem tak jak ja postąpiłem. Ważne że działa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...