Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Kod radia


gadam13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam zamiar wyczyścić w niuni przewody odprowadzające wodę z podszybia.

Radio już wyciągałem i odłączałem wszystkie przewody od niego.Pytanie brzmi czy po

odłączeniu akumulatora będzie potrzebny kod radia?Zaznaczam,że samo radio było wyciągane

na kilka godzin z samochodu i po zamontowaniu działało bez wpisywania kodu (pinu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo wymyslisz jakis wynalazek, albo jedz do ASO i tam Ci podadza kod.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w B5 99r. wyczyściłem te odpływy bez odpinania przewodów bo kodu do radia też nie mam. :kox: Odpiołem telko opaski przytrzymujące przewody od ściany grodziowej i uniosłem akumulator na max i go zablokowałem u góry. Do takiego czyszczenia trzeba mieć sprytne paluszki :naughty: a ja użyłem jeszcze odkurzacza i węża z wodą pod ciśnieniem. Przy okazji radze zmienić filtr kabinowy. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie brzmi czy po

odłączeniu akumulatora będzie potrzebny kod radia?Zaznaczam,że samo radio było wyciągane

na kilka godzin z samochodu i po zamontowaniu działało bez wpisywania kodu (pinu).

Jeśli już odłączyłeś radio od prądu i po ponownym podłączeniu nie potrzeba było wpisywać kodu, to też nie będzie trzeba wpisywać po odpięciu akumulatora. Dla radia obojętne jest, czy odłączysz je od prądu przy kostce iso czy wyjmiesz akumulator z auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczam,że samo radio było wyciągane

na kilka godzin z samochodu i po zamontowaniu działało bez wpisywania kodu (pinu).

Z tego wynika że masz zdjety kod ,ja mam tak samo,nie musze juz go wklepywać z kazdym rozłaczeniem aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego pytałem gdzie sobie ten kod nocuje...

W DE w serwisie koszt 25 euro w PL w Szczecinie koszt 150 zł.

Jednym słowem Zulu Gula się nie mylił..."Polska to bardzo piękna kraj"

Czy u nas wszystko zawsze musi być ileś razy drożej niż za miedzą?

Ciesze się , że nie będę musiał za to płacić skoro kod jest zdjęty.

Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po KAŻDYM odpięciu zasilania od radia czy to przez wypięcie kostek, czy akumulatora nie grzebane radio audi prosi o kod przy pierwszym uruchomieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6 nie trzeba wpisywac kodu za kazdym razem, radio komunikuje sie z "samochodem" po canie, w B5 jezeli jest ori radio, po zaniku napiecia w wiekszosci przypadkow trzeba wpisac kod, chyba ze ktos ma sciagniety kod z radia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skad taka informacja ze radio sobie samo kod pobiera z ECU ? to jest pewna sprawa? to po co kod wogole - tylko do naprawy jak zawozisz?. Oczywiscie nie mowie o ludziach ktorzy "porzyczaja sobie Twoje radio:D "

p.s. w krk w ASO 80zl za RNS-E odkodowanie- tzn pan patrzy w tabelke i odczytuje kod. to wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych znalazłem link na jakims forum W paczce znajduje się kilkanaście programów do różnych typów radia ,które generują kody niezbędne do jego aktywacji http://rs44l3.rapidshare.com/files/139225810/Car_Radio_Code_Calculator.rar :audi::a4fan:

(trzeba wpisać serje czy numer radia)

nie wiem czy to działa nie sprawdzlem !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem problemy z akumulatorem codzień sie rozładowywał (zwarcie na żarówce) :wallbash: i nic nie trzeba było wpisywać. Radio o kod bedzie prosiło jedynie jak sie przełoży z innego samochodu :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja jeszcze wyjaśnię o co chodzi z tym kodem w radiu:

W nowych modelach Audi ( i nie tylko Audi) radio może zostać rozłączone i po ponowym podłączeniu uruchomi się bez pytania o kod.

Jak to działa:

W liczniku (zależnie od modelu może być to też inny sterownik) jest zapisany numer nadwozia (VIN), podczas pierwszego montażu radia podawany jest kod zabezpieczający i w tym momencie radio "uczy się" numeru VIN. Jeżeli takie radio zdemontuje się i ponownie zamontuje w tym samym aucie to przy pierwszym włączeniu radio komunikuje się z licznikiem i sprawdza VIN, jeżeli pasuje - to się uruchamia bez podawania kodu. Natomiast jeżeli radio zostanie zamontowane w innym aucie i podczas uruchomienia VIN nie zostanie rozponany jako właściwy to radio będzie wołało o kod. Po jego podaniu "nauczy się" nowego VIN.

Proste nie :cool1:

Inna sprawa to implementowana w najnowszych modelach Audi (i całej grupy VW, czyli: VW, AUDI, SEAT, SKODA, PORSCHE i LAMBORGHINI) funkcja "Ochrona kompenentów", ale to już; jak mawiał Kipling; "całkiem inna historia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...