Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie podczas przyspieszania przy ok 3 tys obr/min.


switch@23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z autem. Dzisiaj wracając z trasy, w pewnym momencie przygotowuję się do wyprzedzania ,redukcji biegu na 3 gaz w podłogę w okolicy i pr.obrotowa ok 3000 obr/min niemiłosiernie szarpnięcie budą. Zbladłem i odpuściłem wyprzedzanie. Potem ponowna próba i to samo i kolejne szarpnięcia . Całą trasę pokonałem spokojnie bez gwałtownego dodawania gazu . Czy ktoś z forumowiczów jest w stanie mnie naprowadzić co sprawdzić lub od czego zacząć badanie auta? Nie wiem od czego zacząć .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze to przeladowanie, a jak przeladowanie to abo n75 albo wezyk idacy od niego do gruszki turba

tak czy inaczej czeka cie sprawdzenie bledow i zrobienie logow 002, 013, 025

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Też mam podobny problem.

Autem szarpie przy około 3tyś obrotów nie ważne jaki bieg, jak jade w 4 osoby to jakoś szybciej, jak zimny mniej szarpie.

Ostatnio nawet podczas ruszania czuje jakby chodził na 3gary

Ostatnio w aucie wymienione Turbo ponieważ odpadła klapka WG, turbo wymienione kat wyciety wspawana rura.

Jak szarpie silnik wpada w wibracje jak dam 1/4 gazu powiedzmy ze przyspieszy do odcinki ale wydaje taki dziwne dzwieki jakby jęczenie, przy pełnym bucie szczela.

Błedy to 561 odnośnie mieszanki

Auto odpala bez problemu, ale pali duzo za 100zł zrobiłem 120km

DV wymieniony na ten mocniejszy

Nieszczelonosci nie ma sprawdzałem

N75 czyszczony

Przepływka czyszczona

Szarpanie nie ustepuje nawet jak odepne przepływke, sonde, czujnik temp.

Prosze o pomoc

aha przed wymiana turbo auto nic nie szarpało ale wiadomo klapki nie było wiec doładowanie nie było wieksze jak 0.1bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi zrob. przy bledzie 561 moze byc duzo przyczyn. wyczyszczone nie znaczy sprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logów nie dam rade zrobić ze wzgledu ze przerywa. przy pełnym gazie strzela i szarpie tak jakby miało coś rozerwać.

Auto przed wymiana turbo jezdziło nawet nie szarpło.

Wiec chyba mogę wykluczyć

Sonde

świece

cewki

Moduł

przpływke

Odłączałem Aku nic nie pomogło teraz jeszcze obroty falują, wyczyściłem przepustnice skasowałem błedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odlaczeniu aku przewaznie trzeba robic adaptacje przepustnicy. jesli po wymiane turbo jest cos nie tak to ono jest winne moze zle grucha od WG ustawiona albo wogole nie podlaczona. turbo sam wymieniales czy mechaniki jak tak to do nich na proprawke jak spierniczyli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy masz wszystko szczelnie pozamykane, przewody opaski, jak ci gubi powietrze a dodatkowo zasysa lewe to bedziesz mial bogata mieszanke i takie jaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a rura dolotowa od puszki filtra do turbo, i uklad cisnieniowy czyli od turbo przez ic do przepustnicy i kolektora? odma rozwalona + uszkodzone zaworki jednokierunkowe tez moga to powodowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio sprawdzane, pozatym przed wymiana turbo było wszystko sprawne, jedyne co zauwazyłem ze ktoś załozył źle n75.

Tip szczelny, odma plus zaworki sprawne nie ma zadnych przedmuchów.

Auto szarpie jak gdyby cewka była uszkodzona.

Najsmieszniejsze jest to ze z uszkodzonym turbo jechał pieknie tyle ze nie dmuchał a teraz dmucha i przerywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dmucha i przerywa to masz przeladowanie wynikajace ze zle wyregulowanej klapki wg badz sama gruszka zrobila sie twarda lub puszcza powietrze i niepotrzebnie przymyka klapke - wtedy bedziesz mial nawet minimalne przeladowanie i szarpanie bo bedzie ci obcinal dawke paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie, też tak myślałem. A gdzie wyregulują mi taka sztange?? Podczas przyspieszania słychać właśnie tak jakby coś przepuszczało powietrze jakiś zawór(nie mylić z dziura)

A czy świece zużyte mogą dawać taki objaw?? Bo też ewidentnie chodzi czasami na 3 gary bo wpada w takie wibracje jakby gubił iskre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej cewki jak świece, ale to ciężko określić na odległość, najlepiej by było jakbyś zapodal logi dynamiczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie logi z grupy 13 bodajrze zeby zobaczyc to stukowe. ja kiedy mialem podobnie przy maks bucie wymianialem cewki pomoglo na chwile i okazalo sie ze to modul zaplonu pad wymienilem i jak reka odja. masz gazika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam i cewki, i modul, i w miare swieze swiece ori do 1.8t na sprzedaz jakbys znalazl przyczyne :) wszystko na bank sprawne, sprawdzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można sprawdzić cewke??

Czy na vagu wyjdzie w którymś bloku pomiarowym?(żeby logów nie trzeba było robić bo naprawdę wydaje mi się ze auto logów nie przeżyje bo będzie szczelać jak głupie do odcięcia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi statyczne wpierw albo nawet przy spokojnej jeździe, kanału 013, jeśli wyjdzie wyraźne spalanie stukowe na którymś garku, wtedy podmien jego cewke na inna z innego cylindra i sprawdź ponownie logi, jeśli stukowe sie przeniesie na inny cylinder to już będziesz wiedział która to cewka bądź swieca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...