Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Głośna praca silnika


lisek120

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od ponad miesiąca jestem posiadaczem b6 1,9 z 130 z 2004 roku, mechanik ktory wymienił mi rozrzą stwierdził że ten silnik głosno pracuje, wcześniej posiadał b5 z silnikiem AFN i on całkiem inaczej pracował dopiero jak zaślepiłem jej egr zaczął chodzić podobnie jak ta tzn tak jakos twardo i glosniej troche może mi sie wydaje przez to wlasnie że byłem przyzwyczajony do pracy silnika z b5 a te maja inna specyfike . Do tego przy przegazówce przy około 2000 obrotów słychać jakiś dziwny dźwięk jakby buczenie na moje oko z turbiny. Nagrałem 2 krótkie filmiki prosze o ocene szczegolnie tych którzy posiadaja te same silniki niech wypowiedzą się czy chodzą podobnie czy inaczej i czy nie slychać czegoś dziwnego bo na moje oko coś dziwnie chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFN to VP a AVF co posiadasz to juz PD czyli twardsza praca. Sam tak mam kumpel w pracy ma afn i podchodzi do mojego AJM PD i pyta sie czemu on tak twardo klekocze :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zaobserwowalem że ten dziwny dźwięk pojawia się gdy przerzucam biegi z 1 na 2 i od razu wciskam pedal gazu wtedy dźwięk ten jest o wiele glosniejszy i intensywniejszy przy przegazówce slyuchać go jak dodam i puszcze gaz to dopiero jest slyszalny coś jakby odciecie turnimy czy co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFN to VP a AVF co posiadasz to juz PD czyli twardsza praca. Sam tak mam kumpel w pracy ma afn i podchodzi do mojego AJM PD i pyta sie czemu on tak twardo klekocze :grin:

Najwyraźniej coś u Ciebie jest nie tak jak powinno. Porównywałem pracę swojego silnika (AWX) do różnych motorów VP i każdy chodził jak traktor, a mój na tle tamtych cichutko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede rozbierać silnika tylko dlatego ze troszeczkę twardziej chodzi. Zrobiłem nim 20tys I nic się nie dzieje.

Wysłane z mojego Nexus 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFN to VP a AVF co posiadasz to juz PD czyli twardsza praca. Sam tak mam kumpel w pracy ma afn i podchodzi do mojego AJM PD i pyta sie czemu on tak twardo klekocze :grin:

Najwyraźniej coś u Ciebie jest nie tak jak powinno. Porównywałem pracę swojego silnika (AWX) do różnych motorów VP i każdy chodził jak traktor, a mój na tle tamtych cichutko.

Zgadza się, jak czasami obok mojego stanie TDI na VP to słychać dużą różnicę w kulturze pracy na korzyść PD.

Sony Xperia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , tylko turbo surge wystepuje przy zejsciu z obrotow czesto w okolicach 2 tyś a kolega jeszcze wspomina o twardej pracy to raczej z turbo surge nie ma nic wspolnego :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest to turbo surge, kolego ten dźwięk słychać wlaśnie na zejsciu z obrotów tylko poprostu jest on nie zawsze nie wiem od czego to zależne. Z tą twardoscia to macie filmik więc wypowiedzcie się na jego podstawie, może mi się wydaje wlasnie przez ta b5 . Dodam jeszcze , ze zawszze przy 1 odpaleniu po nocy zatelepie delikatnie budą tak jakby nie palilo na wszystkie gary i puści lekkiego dymka i to dzieje sie wtedy kiedy obroty podskocz ą samoczynnie do 1 tys i powoli spadaja do wlasciwego miejsca, co to może byc zaznaczam ze tak jest tylko po nocy póxniej pali normalnie nic nie kopci nie dymi oleju nie bierze.

---------- Post dopisany 30-12-2013 at 17:28 ---------- Poprzedni post napisany 29-12-2013 at 17:18 ----------

Dzisiaj wyczailem przy T na dworze 0 stopni świece u mnie zapalaja się i gasną odrazu, jak wlaczylem 2 razy zaplon tak jakbym 2 razy świece podgrzał to auto pali normalnie bez dymka świece wymieniałem niecały miesiąc temu może jaki s sterownik od nich czy cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli świece wymieniane to może problem cofającego się paliwa. jak przekręcisz zapłon dwa razy to pompki dopompują paliwo i dlatego nie ma efektu dymienia i trzęsienia przy odpalaniu. zatankuj min. 3/4 baku i postaw auto na noc d*pą do góry. Tak żeby przód stał sporo niżej niż tył i sprawdź efekty.

Turbo Surge to szuranie w okolicach turba przy zejściu z obrotów w granicach 2000 rpm. Przy wyższych obrotach to nie występuje. ponad 60 stron o tym na forum i ciężko z jednoznaczną diagnozą. niektórym pomogło czyszczenie turba, innym regeneracja, w moim przypadku jak zacząłem autem jeździć samo ustąpiło ;)

A co do kultury pracy. może sprawdź kąt wtrysku. Ale nie wydaje mi się żeby chodził jakoś tragicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich podłączam sie pod temat :facepalm:

Wiem o tym ze silniki Diessel chodzą głośniej ale mi pracuje silnik identycznie jak koledze z filmiku ;/

I w porównaniu do innych silników jest to o dużo głośniej ;/

Audi a4 b6 2002.r AVF 1.9 TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalecam remont silnika tylko ze jak zaczniecie wymieniać wszystko pokolei to poplyniecie z kasa a dźwięk może być taki sam. Skoro jeździ to po co szukać dziury w całym? ;-)

Wysłane z mojego Nexus 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u turbiniarza i powiedzial mi zebym nie przejmowal się tym szuraniem bo to normalka w tych modelach a przyczyną tego jest bardzo długi dolot od egra do intercoolera. I stwierdził też że silnik chodzi jeszcze bardzo dobrze i ladnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam w znacznym stopniu na wałek rozrządu ze szklankami pokrywa zaworów w górę i sprawdzamy :wink: Tak właśnie pracuje silnik ze słabym wałkiem ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...