Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wyzsza kompresja na 3-cim cylindrze niz na pozostalych 1.9 AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

mam problem z moja audi 1.9 tdi AVF mianowicie wszystko zaczelo sie ciezkim odpalaniem z rana, nierowna praca silnika na zimnym i dymieniem na bialo tak ok 1min pozniej jak juz zlapalo temperatury bylo ok. Podczas jazdy zadnych problemow moc przyspieszanie ok. Oddalem auto do mechanika podpial kompa okazalo sie ze walniety 1-szy wtryskiwacz. Kupilem uzywke wymienil i niby logi ok ale objawy pozostaly. Wiec szukalismy dalej. Mechanik postanowil sprawdzic kompresje i okazalo sie ze na 1,2 i 4 cylindrze jest 26bar a na 3 cyl az 36bar. Dodam ze sprawdzony zostal walek rozrzadu i popychacze zaworow tzw szklanki i wszystko ok.

Co moze byc przyczyna tej nierownej pracy i takiej kompresji i czy jedno z drugim jest zwiazane?

Dodam ze prawidlowe sprezanie to 25-31 bar.

Z gory wielkie dzieki za ewentualne podpowiedzi.

Opublikowano

pękł 3 cyl i stad wzrosła kompresja, kwestia czasu aż się rozleci

Opublikowano
A co jezeli na tlok dostaje sie jakis plyn typu olej silnikowy lub ON?

To wtedy ciśnienie na tym cylindrze będzie większe, ale musiało by Ci sporo ubywać oleju lub płynu. Do tego dochodzą inne typowe objawy tego zjawiska.

Sony Xperia

---------- Post dopisany at 07:04 ---------- Poprzedni post napisany at 06:51 ----------

pękł 3 cyl i stad wzrosła kompresja, kwestia czasu aż się rozleci

Skąd taki wniosek? Możesz rozwinąć?

Sony Xperia

Opublikowano

Powiedzcie mi czy takie objawy będą przy uszkodzonych wtryskiwaczach? Bo kilku mechaników obstawia ze to jednak będzie wina pompek. Tylko co wtryskiwacze maja do kompresji?

Opublikowano

nie przybywa ci czasem oleju silnikowego?

albo nie ubywa oleju?

podczas pomiaru wyjmujesz bezpiecznik by pompki nic nie podawały on i już, jak by pompki podawały to wtryskiwane paliwo by uszczelniało cylinder i kompresja wtedy będzie większa, wiec na tym co daje 36bar albo zalewa go paliwem wtrysk albo zaworami leci olej albo pękł tłok, jak pęknie na początku tylko się rozszerzy i doszczelni komorę stąd wzrasta kompresja, a czy mocy jakoś znacznie nie przybyło znikąd bo to też objaw pękniętego tłoka który wtedy generuje dużo więcej mocy

piszesz że po zapaleniu dymi ci na biało, biały dym to olej silnika wiec obstawiam coś nie dobrego ze się dzieje w tej 3 komorze spalania, jak by dymił na niebiesko to problem z paliwem, ogólnie silnik skoro ma 26bar to trup wiec co by nie było sens naprawiać mały, lepiej jeździć aż padnie całkiem i wsadzić drugi słupek, wszystkie pompki możesz sprawdzić u pompiarza przynajmniej będziesz pewny ich stanu bo przyczyną pękania tłoków jest lejący wtrysk, paliwo zamiast rozpylać i równomiernie spalać się w komorze sika na denko tłoka i na denku dużo większa temp się robi, do tego jedna porządna przejażdżka na 5 biegu z pedałem w podłodze przez 20min i tłok szlak trafi a wszytko dzięki lecącemu wtryskowi, synchronizm masz prawidłowo ustawiony? Jaki jest smród po zapaleniu z rury? przy okazji spr pompek załóż nowe uszczelki, dwie możliwości wykluczysz tym sposobem

Opublikowano

dziwne rzeczy piszesz tłok jak pęka to jest brak kompresji a nie zwiększenie do tego ten silnik by chodzi na 3 gary najchętniej wyskoczył by z komory...

dla pewności czy to wina lania pd zamień pd miejscami przy pomiarze ciśnienia spędzania odłącz złącze od listwy pd też paliwa nie poda.

Opublikowano

a pomiar byl powtarzany? byc moze cos sie stalo z manometrem.

wg mnie jedyna mozliwa przyczyna to olej dostajacy sie do komory spalania z nieszczelnego uszczelniacza zaworu.

jak wygladaja korekcje tj grupa 013?

a bialy dym iparafinowy zapach, to albo nadmiar paliwa, zle rozpylenie, lub niewlasciwy kat wtrysku - czyli uszkodzony PD, ew. przy braku parafinowego zapachu, plyn chlodzacy w komorze spalani.

Opublikowano

Zostaje mi tylko zrzucic glowice

wszystkie opcje juz chyba sprawdzalismy: walek, popychacze, pompowtryski nawet z innego auta byly wrzucone i bez efektu

Napisze jak zrzuce juz glowice i jak to wszystko wyglada. w czwartek od rana dzialam.

Opublikowano

przed zdjęciem głowicy watro powtórzyć pomiar ciśnienia i stań przy mechaniku bo może naciąga na koszty :wink:

znajomy przed świętami w AVF zrzucił głowicę i jest wypalony tłok + cylinder ciekawie to wyglada, wkłada AWX

Opublikowano

Tez sie zdarza nie fortunnie ze 3 korby krzywe awx ma mocne korby ale jak kiedys turbo puscilo olej czy dostala sie woda to nie pomoze i korba od stara. Druga opcja ze uszczelnia sie cylinder przez uszczelniacz lub pierscienie,ale to by dymil na niebiesko dosc dobrze. Odlacz wtyczke od listwy pompek i powtorz pomiar zrob na wszystkich probe olejowa

Opublikowano
Zostaje mi tylko zrzucic glowice

wszystkie opcje juz chyba sprawdzalismy: walek, popychacze, pompowtryski nawet z innego auta byly wrzucone i bez efektu

Napisze jak zrzuce juz glowice i jak to wszystko wyglada. w czwartek od rana dzialam.

moze byc peknieta glowica albo wyrobione gniazda PD, i nie ma odpowiedniego cisnienia na pompkach. stad wymiana wtryskow nie pomogla. obejrzane byly gniazda i wtryski?

---------- Post dopisany at 22:44 ---------- Poprzedni post napisany at 22:42 ----------

przed zdjęciem głowicy watro powtórzyć pomiar ciśnienia i stań przy mechaniku bo może naciąga na koszty

znajomy przed świętami w AVF zrzucił głowicę i jest wypalony tłok + cylinder ciekawie to wyglada, wkłada AWX

dokladnie warto spojrzec jak wyglada pomiar, najlepiej gdy jest wykonany na manometrze graficznym, wtedy ladnie widac wyrys wartosci kompresji.

BTW AWX to to samo co AVF, roznia sie wylacznie softem, sprzeglem i skrzynia biegow.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...