Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymienie, brak mocy, szarpanie


mcgawroni

Rekomendowane odpowiedzi

Może najpierw opiszę przypadłość:

Zauważyłem ostatnio pewną niedyspozycję mojego maleństwa - trochę osłabła i zaczęła głośniej "klekotać". Wydaje mi się, że ma większe kłopoty z rozruchem po dłuższym postoju (24-48h) na lekkim mrozie - większe kłopoty, mam na myśli trzeba ją dłużej kręcić - jakieś 3-10s, ale pali za pierwszym razem. Po odpaleniu wylatuje chmura białego dymu. Nie było mi to dziwne, dopóki nie zaczęły się pojawiać raz na jakiś czas skoki obrotów na jałowym (niewielkie, jakby paliła na 3 cylindry albo wpadała nierówna dawka paliwa) - przygazowanie pomagało, ale temat wracał.

Zalałem ją przed świętami na Auchanie i dodałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy. Wszystko było OK, aż do powrotu. Jechałem na 4 biegu jakieś 80-90 km/h, auto w pełni obciążone - 4 osoby + pełny bagażnik i do tego bagażnik dachowy z nartami. W pewnym momencie zaczęła tracić moc, zaczęła szarpać i znów dostała kopa i znów straciła moc i kop mocy, znów spadek mocy i takie szarpanie w kółko. Wrzuciłem jej 3-ci bieg na przedmuchanie - 3100rpm i szła ok, dopiero po obniżeniu obrotów te same objawy się pojawiły. Zajechałem na stację, przedmuchałem na jałowym, zgasiłem, odpaliłem i już problem nie wrócił - ale jakby słabsza, mniej dynamiczna... Zauważyłem też, że zaczęła dymić na czarno przy mocniejszym przyspieszaniu - miałem już tą przypadłość ale po wymianie przepływki przeszło jak ręką odjął.

Informacje dodatkowe:

- olej wymieniony miesiąc temu,

- filtr powietrza i oleju również,

- filtr paliwa ma 1,5 roku,

- przepływomierz wymieniony rok temu

- turbina po regeneracji rok temu

- EGR zaślepiony

Wyczytałem, że to wina pompki paliwa albo padający wtrysk - podpowiedzcie, jak to sprawdzić? Wiem, żeby zrobić loga dynam, tylko które bloki mnie powinny interesować? Może coś nie tak z kątem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dziale diagnostyka vag

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/ bez tego możemy sobie wróżyć z fusów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie logi powinny wyjasnic problem.

bialy dym swiadczy o nieprawidlowych parametrach wtrysku, i moze sygnalizowac poczatek problemow z pompa.

pryczyna problemu mogloby byc trefne paliwo, ale zapewne tankowales na roznych stacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej linki do logów (sorry za bajzel który się z nimi zrobił, ale nie mam doświadczenia jeszcze z tym programem)

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Wygląda na to, że chyba znowu przepływka padła - ale to nie wyjaśnia pozostałych objawów...

Podczas próby dynamicznej, powyżej 3200rpm robiła mi się zasłona dymna za autem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno co widze to przeplywomierz albo masz wypiety albo calkowicie zdechł. Popraw logi :)

Najlepiej kazdy osobno bo tak sie to tragicznie czyta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory panowie, ale mam taki problem z logami dynamicznymi, że mam kobietę za pomocnika, która straaaaasznie marudzi...

A czy brak odczytu pozycji "Cyl 4" w bloku 013 jest normalne?

Przepłwka dopiero wymieniana od trepka - jeśli nawet padła, to nie powinno to mieć wpływu na to szarpanie, poranne palenie i biało-siwy dym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalne. Sterownik nie odczytuje wartosci korekcji na 4 cyl. U mnie to samo jest. Przeplywka bedzie miec wplyw na to ze auto bedzie oslabione. Zrob narazie komplet logow bez dynamicznych skoro masz problem z pomocnikiem :)

Korekcje wtryskow wysokie. Albo paliwo zlej jakosci albo juz maja swoje przejechane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi statyczne znaczy grupy: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023?

Grupy 000 nie mogę zrobić, bo jakiś błąd wyskakuje, 014 w ogóle nie ma...

Przed próbą dynamiczną tankowałem na ORLENIE ON. Pewnie wtryski będą do regeneracji, albo nowe do zakupu... Myślałem jeszcze o wymianie popychaczy, bo pewnie one klekoczą. Ile takie przedsięwzięcie by mnie kosztowało?

Auto ma przejechane 220 000 km, ale na pewno nie po raz pierwszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski mają straaaasznie rozjechane korekcje, albo wtryski trupy albo nastawnik niesamowicie brudny. Przepływomierz ma dziwną przypadłość, że pokazuje przepływ do 550 i koniec.

Trochę późny musisz mieć kąt wtrysku, skoro aby utrzymać na biegu jałowym odpowiedni kąt N108 działa na 70%.

Przepływomierz kupowany ode mnie ale rok temu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, spoko - przecież nie mam żalu czy pretensji :) ale padł całkiem, bo odpiąłem go dzisiaj i auto przestało zamulać. Rozglądam się już za nowym - pytanie czym się różni BOSCH i Pierburg? BOSCH kompletny 280zł, Pierburg wkład 230zł.

Niebardzo wiem, co dalej robić z tym fantem, a zrobić coś trzeba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to, odpiąłeś wtyczkę od przepływomierza i nie zamulał samochód? Przecież powinien mieć tryb awaryjny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak... Na podpiętym przepływomierzu auto powyrzej 2000rpm na 5-tym biegu wogóle się nie zbierało, dało się wyczuć nierówną pracę. Wciśnięcie gazu powodowało wręcz spadek obrotów. Po wypięciu wtyczki auto zaczęło normalnie pracować - przestało szarpać i powróciło na tyle mocy, że dało się przyspieszać.

Jak mogę sprawdzić te wtryski? Jest ktoś w Krakowie godny polecenia?

---------- Post dopisany at 20:05 ---------- Poprzedni post napisany at 10:03 ----------

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Przesyłam ponownie logi statyczne, obejrzyjcie i mówcie co widać :) cholera, nie wiedziałem że wartości się nadpisują :/

Ponawiam pytania/prośby z poprzedniego posta...

---------- Post dopisany 08-01-2014 at 18:14 ---------- Poprzedni post napisany 06-01-2014 at 20:05 ----------

Podpowie ktoś, co z tym dalej robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wymień ten przepływomierz skoro już ustaliłeś, że jest niesprawny. Tylko znowu nie zakup jakiejś padliny. Z Boschem za 280 zł już kiedyś przerabiałem ten temat i skończyło się na zakupie oryginalnego dlatego nie polecam takich okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...