Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DPF w silniku BPW


Marian1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam małe pytanko ponieważ od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 B7 z 2005r czy ten model silnika posiada DPF, jeżeli tak to w jaki sposób mogę sprawdzić czy posiadam coś takiego. Szukałem wszędzie i nie mogę znaleźć żadnej tabliczki z informacją na ten temat w samochodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak koledzy piszą- na wlepie która znajduje sie w instrukcji ,wlepa pod tylna kanapąna a nawet powinno byc na naklejce znamionowej na prawym kielichu pod maska. bynajmniej u mnie tak jest wymienony jest kod BTD+DPF a po za tym najszybciej mozna to poznac zagladajac pod maske - na scianie grodziowej oryginalnie mocowany jest czujnik róznicy cisnieni filtra czastek stałych do którego są podpiete 2 węzyki gumowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dpf widac najlepiej z gory bo przykrecony jest do turbiny kwestia cz sie jeszcze znajduje w puszce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej sprawdź też pod samochodem czy aby na pewno jest ,czy też nie usunięty

wizualnie moze sie nawet nie roznic, ja wywalilem dpf a puszka i cala kabelkologia siedzi nadal w aucie. tylko bystre oko zauwazy spawy na puszce :decayed:

---------- Post dopisany at 10:31 ---------- Poprzedni post napisany at 10:23 ----------

tu masz naklejke z kielicha :

bmm to kod silnika a jak masz dpf muszisz miec dodatkowy wpis jak tutaj:

gQlkLI0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za cenne podpowiedzi :decayed:

---------- Post dopisany at 09:33 ---------- Poprzedni post napisany at 09:27 ----------

Panowie przed chwileczką sprawdziłem miałem wklejkę na prawym kielichu:grin: i z tego co widzę jest bez DPF mam wpisane tylko EU4 i typ silnika BLB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli masz blb to sie ciesz, ale sprawdz stan napedu walkow wyrownowazajacych i pompy oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha, aby uzytkownicy silnikow 8V nie poczuli sie dyskryminowani nie twierdze ze to zle silniki (mam doswiadczenie z obydwoma odmianami- rowniz spore przebiegi wyjezdzone), ale 16V sa pozbawione problemow 8V o czym wielokrotnie w pisalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobry silnik ma się równać niezawodny silnik, to takie silniki produkowano 15 - 20 lat temu i miały oznaczenia 1Z, AFN, AVG:decayed:

Znam kilka egzemparzy z przelotem po ponad pół bańki bez otwierania silnika, o czym przy obecnych dieslach można tylko pomarzyć :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mozna generalizowac, znam AWX z przebiegiem 450kkm i smiga, padl, alternator, rozrusznik, tandem pompa, 2 x egr, 2x wtryski, ogolnie osprzet natomaist silnik dziala bezawaryjnie, a bpw nie rozni sie niczym...

pozatym, wiekszosc allegrowych b6 i b7 ma przebiegi mocno korygowane i jezdza, pomimo ze szczesliwi nabywcy mysla ze maja niskie przebiegi...

znam afn-y w ktorych w ktorych pekl tlok,

tyle ze awarie sa skutkami niewlasciwej eksploatacji lub serwisowania.

wiec nie ma co demonizowac.... :wink: regularne przeglady i kompetentny mechanik przez caly okres eksploatacji to klucz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...