Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN cos słabnie. Prośba o sprawdzenie logów


bebul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Z uwagi na to że moja audiczka wydaje się ostatnio strasznie mułowata, postanowiłem zrobić parę logów statycznych ,bs i dynamicznych. Około dwa - trzy lata temu wymieniałem N75. Tego lata czyściłem EGR + kolektor. Musiałem także wymienić uszczelke pod nastawnikiem bo lało paliwo, niestety nie miałem jeszcze vaga wiec zrobiłem znaki na pompie. Jednak po ustawieniu wszystko było ok przez jakiś czas, auto palilo od strzala(przy dodatniej temperaturze) przyspieszenie było w miarę. Teraz zauważyłem ze ciężej pali(nawet jak temperatura jest trochę na plusie), i jakiś mułek się zrobil:/ Proszę o wyrozumialosc ponieważ to "mój pierwszy raz" jeśli chodzi o robienie logów.

zrobiłem logi statyczne: 000,003,004,007,013,023

z bs : 000,003,004

i dynamiczne grupa 000,003,008,010,011. Mam nadzieje ze wyszlo dobrze bo żona była operatorem kompa ;)

Statyczne:

000

003

004

007

013

023

BS:

000

003

004

dynamiczne:

000

003

008

010

011

Jeżeli cos jest nie tak to poprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyść przepływkę. Do tego sprawdź jak sztanga Ci chodzi. Bo wygląda, że geometria się przycina. Momentami przeładowuje, później niedoładowuje. Także zacząłbym od tego :)

Raz, że dawka jest obcięta przez przepływkę to jeszcze wypadałoby ją podnieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupa: 001 - 001

Jeśli chodzi o przeplywke to już wcześniej ja czyscilem bo podejrzewałem ze może z nia być cos nie tak(prawdopodobnie klękła). Sis ma passata 1.9 i wszystko śmiga jej bardzo fajnie, podmienię przepływke i zrobie nowe logi, jednak może to chwile potrwać bo nie wiem kiedy mnie odwiedzi... Sztange sprawdze. Czy w moim przypadku przez vaga podniosę dawke paliwa do wymaganej wartości? jak tak to jak się to robi żeby nic nie poknocić?

EDIT:

Dzisiaj sprawdzałem sztangę, dzwigalem palcami i chodzila lekko(jak dalem rade (w sumie bez problemu) palcami zadzwignac to chyba jest ok nie ? ). Co myślicie o przeplywce firmy meat & doria? czytałem ze dorównuje BOSH-owi a cenowo ponad 100zl tansza, w sklepie oczywiście

I mam jeszcze jedno pytanie. Dlaczego nie mogę zrobić logow grupy 011 basic setting? pisze error...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poraw dawke paliwa najlepiej jak za zmienisz przstawiajac nastawnik na pompie wtryskowej . co do przeplywki to meat doria to chinol jak chcesz kupic cos tanszego to kup sobie sam wkład z pierburga .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztangę od turbo ruszałeś razem z wodzikiem gruszki ?? Jak masz już wydać kasę na przepływkę spróbuj tego:

Naprawa-regeneracja przepływomierza Pierburg : FAQ - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztangę od turbo ruszałeś razem z wodzikiem gruszki ?? Jak masz już wydać kasę na przepływkę spróbuj tego:

Naprawa-regeneracja przepływomierza Pierburg : FAQ - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -

Sztange ruszałem tak jak na tym filmiku

tylko zamiast uzywac vaga uzylem palców. Nie wiem dlaczego ale nie mogę zrobić logow grupy 011 bs :/ czekam w dalszym ciągu na spotkanie z sis żeby zamienic przeplywke i zrobić nowe logi ale mam taka zmiane w robocie ze w tym tygodniu się z nia mijam :/ chyba ze nie będę na nia czekal i kupie nowa z bosha ? jak uważacie? jest sens zamieniać czy jest to pewne ze trzeba ja wymienić ? dawke ustawie jak znowu dorobie ten trojkatny klucz. Tylko najlepiej na jaka wartość ustawić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój sterownik nie obsługuje grupy 011 w trybie Basic Settings.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam o tą gruchę, bo jak byłeś w stanie palcami ruszyć sztangę i wcisnąć wodzik gruszki, to gruszka coś słaba. Ja u siebie to najwyżej 0,5 cm palcami jestem w stanie ruszyć wodzikiem gruszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam o tą gruchę, bo jak byłeś w stanie palcami ruszyć sztangę i wcisnąć wodzik gruszki, to gruszka coś słaba. Ja u siebie to najwyżej 0,5 cm palcami jestem w stanie ruszyć wodzikiem gruszki.

jak nie zatarta geometria to ma mieć skok około 20mm. , a jak koledze idzie tylko 5mm i więcej nie da rady więc zawalona sprężarka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestawilem dzisiaj dawke z 5.6 na 3-2,8. Czy tak Jest ok ?

Pytam o tą gruchę, bo jak byłeś w stanie palcami ruszyć sztangę i wcisnąć wodzik gruszki, to gruszka coś słaba. Ja u siebie to najwyżej 0,5 cm palcami jestem w stanie ruszyć wodzikiem gruszki.

z trudem ale tak jak piszesz 0,5cm może więcej jestem w stanie podnieść, ale nie jestem w stanie powiedzieć jak wysoko, później już tak bolały palce ze nie dalem rady wyżej podnieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam o tą gruchę, bo jak byłeś w stanie palcami ruszyć sztangę i wcisnąć wodzik gruszki, to gruszka coś słaba. Ja u siebie to najwyżej 0,5 cm palcami jestem w stanie ruszyć wodzikiem gruszki.

z trudem ale tak jak piszesz 0,5cm może więcej jestem w stanie podnieść, ale nie jestem w stanie powiedzieć jak wysoko, później już tak bolały palce ze nie dalem rady wyżej podnieść. Przestawilem dzisiaj dawke z 5.6 na 3-2,8. Czy tak Jest ok ?

---------- Post dopisany at 15:26 ---------- Poprzedni post napisany at 15:20 ----------

Pytam o tą gruchę, bo jak byłeś w stanie palcami ruszyć sztangę i wcisnąć wodzik gruszki, to gruszka coś słaba. Ja u siebie to najwyżej 0,5 cm palcami jestem w stanie ruszyć wodzikiem gruszki.

z trudem ale tak jak piszesz 0,5cm może więcej jestem w stanie podnieść, ale nie jestem w stanie powiedzieć jak wysoko, później już tak bolały palce ze nie dalem rady wyżej podnieść.

poraw dawke paliwa najlepiej jak za zmienisz przstawiajac nastawnik na pompie wtryskowej.

Przestawilem dzisiaj dawke z 5.6 na 3-2,8. Czy tak Jest ok ?

2,8-3,2 jak najbardziej odpowiednio , można jeszcze zwiększyć do chwili płynnego schodzenia z obrotów i braku szarpania , nawet do 1,6-2,0 ale do 2,8-3,0 jest bezpieczny ksiażkowy zakres

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,8-3,2 jak najbardziej odpowiednio , można jeszcze zwiększyć do chwili płynnego schodzenia z obrotów i braku szarpania , nawet do 1,6-2,0 ale do 2,8-3,0 jest bezpieczny ksiażkowy zakres

Jeśli chodzi o szarpanie to w momencie kiedy auto nie jest rozgrzane (czyli silnik nie osiągnął nawet ok 70stopni) pali od strzała i gaśnie bez szarpania. Jednak jak się nagrzeje to pali ciężej, o dwa-trzy obroty kręci dłużej i jak gaśnie to szarpie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o szarpanie to w momencie kiedy auto nie jest rozgrzane (czyli silnik nie osiągnął nawet ok 70stopni) pali od strzała i gaśnie bez szarpania. Jednak jak się nagrzeje to pali ciężej, o dwa-trzy obroty kręci dłużej i jak gaśnie to szarpie...

szarpaie przy gaszeniu to nie wina dawki tylko dwumasy , a gorsze palenie na gorącym jak na zimnym to pierwszy objaw słabej pompy wtryskowej , ale można to sprawdzić , schładzając głowiczke na pompie jak poprawnie zapali to wina tłoko-rozdzielacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o szarpanie to w momencie kiedy auto nie jest rozgrzane (czyli silnik nie osiągnął nawet ok 70stopni) pali od strzała i gaśnie bez szarpania. Jednak jak się nagrzeje to pali ciężej, o dwa-trzy obroty kręci dłużej i jak gaśnie to szarpie...

szarpaie przy gaszeniu to nie wina dawki tylko dwumasy , a gorsze palenie na gorącym jak na zimnym to pierwszy objaw słabej pompy wtryskowej , ale można to sprawdzić , schładzając głowiczke na pompie jak poprawnie zapali to wina tłoko-rozdzielacza

Jak to najlepiej sprawdzić? rozgrzać silnik, później pompe schlodzic woda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to najlepiej sprawdzić? rozgrzać silnik, później pompe schlodzic woda ?

Na rozgrzanym silniku owijasz mokrą szmatą głowiczkę tłoko-rozdzielacza , albo polewasz zimną wodą z węża ogrodowego i odpalasz , jak jest poprawa to pompa a jak nie to gdzie indziej trzeba szukać przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyscilem przeplywke tak jak to ktorys z forumowiczow opisal (nie dotykałem elektroniki w wewnątrz bo nie mam przyrzadow) i wydaje mi się ze auto ożyło. Wklejam logi dynamiczne dla porównania

Grupy: 000 - 000

Grupy: 001 - 001

Grupy: 003 - 003

Grupy: 004 - 004

Grupy: 010 - 010

Grupy: 011 - 011

Grupy: 008 - 008

Statyczne:

Grupy: 000 - 000

Grupy: 001 - 001

Grupy: 003 - 003

Grupy: 004 - 004

Grupy: 007 - 007

Grupy: 013 - 013

Grupy: 023 - 023

BS:

Grupy: 000 - 000

Grupy: 003 - 003

Grupy: 004 - 004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że przepływomierz działa jak należy i nie tnie już dawki. Dalej masz problem ze stabilnością doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że przepływomierz działa jak należy i nie tnie już dawki. Dalej masz problem ze stabilnością doładowania.

Jeśli chodzi o to doładowanie w zakresie od 3100 - 3500 to od kad kupiłem to auto zawsze tam była jakas "turbo dziura", nawet na hamowni na wykresie było widać załamanie. To wina turbiny ? n75 wymieniałem ok 3lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o to doładowanie w zakresie od 3100 - 3500 to od kad kupiłem to auto zawsze tam była jakas "turbo dziura", nawet na hamowni na wykresie było widać załamanie. To wina turbiny ? n75 wymieniałem ok 3lat temu.

w logach nastała duża poprawa , tylko tak jak mówisz spada doładowanie w zakresie 3100-3500

a kiedy zmieniałeś filtr paliwa i powietrza ?

widać ile potrafi wnieść dobrze wyczyszczona przepływka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...