Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór N75 oraz przewody podciśnienia


Burawski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno zakupiłem swoje B5 1.9 tdi 110KM 1996 i szwankuje tam zawór N75, przynajmniej mam taką nadzieję, że to on, ale chcę zacząć od wymiany przewodów podciśnienia. Ponadto mam jakąś wiszącą wtyczkę oraz (calkiem w innym miejscu) miejsce na wpięcie wtyczki i chciałbym sie zapytac czy moze ktoś wie co z tym zrobić. A zatem:

1. Jakie mają byc rozmiary przewodów na zdjeciach poniżej (tzn. średnica), bo nigdzie nie mogę znaleźć info do tego na forum?

image.jpg

image.jpg

2. Wisząca wtyczka za zbiornikiem wyrównawczym chłodziwa - nie wiem od czego ta wtyczka i pod co ją podpiąć... Moze jakieś sugestie?

image.jpg

image.jpg

3. No i na koniec miejsce gdzie mogę "coś" wpiąć, lecz nie ma tam żadnej wtyczki...?

image.jpg

Z góry dziekuję za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki średnica wewnętrzna 3.2mm

Ta kostka na zdjęciu na być na 100% ma być wpięta do czujnika poziomu płyny chłodniczego. Czujnik znajduje się pod spodem zbiorniczka wyrównawczego. Zbiorniczki mają 2 typy czujników i są niezamienne. Może ktoś wymienił zbiorniczek na płyn i ma inna krostę i nie wpiął jej. Jęśli okaże się, że w zbiorniczku masz inny czujnik nie pasujący na ten kabelek to musisz wymienić cały zbiorniczek na taki jaki masz kabelek. Czujnika się nie wymieni, bo jest zalany ze zbiorniczkiem i w chwili obecnej nie będziesz miał info jak pęknie ci wąż od wody i płyn Ci wyleci.

Coś tak dziwnie na zdjęciu wygląda twój zbiorniczek Jest tam może płyn chłodniczy?? No chyba że masz wodę wlaną a zima się zbliża.

Co do ostatniego zdjęcia, to jest to czujnik powietrza doładowania. Szukaj kostki blisko tego czujnika. Jeśli szukasz przyczyny złego chodzenia auta i zaczynasz od zaworka N75, to ja bym polecił profilaktycznie wymienić wężyki na nowe. ale przyczyny szukał bym w tym czujniku co nie masz kostki, a jak będzie odpięta to auto nie będzie chodzić idealnie. Napisz jakie masz objawy w aucie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokładnie tak jak kolega Gasparro - po przekroczeniu 2 - 2,5 tys. obrotow siada turbina. Po ponownym odpaleniu auta jest ok (chyba ze ponownie przekrocze 2 - 2,5 tys. obrotow). Poza tym mam poprzecierane weze od N-75. Co do wtyczki pod ten czujnik doładowania to tam naprawde nie mam zadnej wtyczki... Nawet przewodow z urwana wtyczka nie widze... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij wężyk z gruszki turbiny. Jeśli zasysa powietrze to na 99% N75 masz dobry.

Jeśli dalej będziesz miał wątpliwość to podmień zawory N75 z N18. Znajduję się on pod rurą, obok tego czujnika gdzie nie masz podpiętej kostki.

Ja bym obstawiał kierownice. Zdejmij wężyk z gruszki. Weź płaski klucz 12-13, podłuż pod cięgno gruszki i ruszaj góra dół. A ze 300 razy.

Podepnij wężyk na gruszkę i się przejedź. Jeśli zauważysz poprawę to masz odpowiedź. Turbo na stół i kierownice do czyszczenia.

Nie wymieniaj pochopnie N75 bo to b. rzadko siada. Daj znać na PW jak się sprawa potoczyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U ojca też coś AVG się zamulił. Jak by był 1,9 wolnossący. Wogóle sztanga nie chodziła, ssania na wężyku brak. Zdjąłem wężyk i zwyczajnie dmuchnąłem. Okazało się że puścił przewód zasilający N75. Po złączeniu jak ręką odjął. Czyli podstawa to szczelny układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...