ynos Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Witam, mam problem z maglownicą od kilku dni. Rano nie mogę skręcić w prawo bez użycia siły. Dopiero jak mocniej skręcę kierownicą, to coś jakby stuknie (jakby zardzewiały element się "odkleił") i potem już nie ma problemu ze wspomaganiem. Dzieje się to każdego ranka. W dzień potem nie mam takich problemów. Płyn wymieniłem ( z płukaniem) tydzień temu i nic to nie dało. Sprawdzałem końcówki maglownicy - nic nie jest zardzewiałe, pod gumowymi osłonami, wszystko wygląda ok. Co to może być?
barthek11 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Poczytaj sobie w zakładce oferta''typowe problemy przy kierowaniu pojazdem'' na stronie Przekładnie kierownicze, pompy wspomagania hydraulicznego. HydroSerwis.
~adam Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 zacznij od wymiany takiego zestawu 8E0422529 x1 zawór zwrotny - śruba z zaworem na wężu biegnącym od pompy do maglownicy zamontowana w maglownicy N0138495 x2 uszczelki od zaworka - dajesz w kolejności uszczelka na zawór, zawór w wąż potem znów uszczelka na zawór i przykręcić do magla WHT000507 x2 śruba drążona, jedna jest na maglu przy wężu odpływowym, druga wkręcona w pompę N0138487 x4 uszczelki śrub drążonych - tak samo jak z tymi od zaworka cały zestaw kosztuje około 60zł w aso. mi już tylko to zostało - mam ten sam problem
ynos Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2014 czytałem trochę w internecie i pytałem parę firm z portalu ogłoszeniowego, gdzie regenerują/sprzedają maglownice i piszą, że magiel nadaje się do regeneracji (400-600pln). Mówią, że usterka, "sklejania" się wspomagania -tylko w jednym kierunku, po wilgotnej i chłodnej nocy - normalna przypadłość do naprawy. Co jest przyczyną, jest oczywiście tajemnicą. ~adam - a powiedz jakie Ty masz objawy i co ewentualnie sprawdzałeś u siebie, wymieniałeś już? Pytałeś gdzieś 'fachowców' co to może być?
~adam Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 to samo co u ciebie z tą różnicą, że maglownica nowa (6miesiecy) jeszcze kierownica nie powraca mi do jazdy na wprost moim zdaniem chcą cię naciągnąć. to sklejanie pogarsza się za każdym razem gdy wymienisz płyn na nowy... jakby na brudnym mu się lepiej chodziło - bynajmniej u mnie tak jest. Stawiam na zaworki.
ynos Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2014 dzięki. spróbuję ogarnąć gdzie się znajduje ten zworek, jak z dostępem do niego pod maską (da się to zrobić bez wyciągania magla- jest w pod komora podszybia) i pewnie spróbuję wymienić. Rozumiem, że tego jeszcze nie robiłeś? Nowa - to chyba Ci to wymienią na gwarancji?
~adam Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 U mnie ten problem zaczął się po wymianie pompy wspomagania, nie sadzę że to wina samej maglownicy, wymieniłem już wszystko w układzie wspomagania zostały mi tylko te pierdoły i węże. Przeważnie jak coś się popsuje w układzie wspomagania to mechanik ci powie albo pompa albo magiel, wymieni to albo to a przy okazji usterka sama zginie albo pojawią się nowe. gorzej jak wymienisz wszystko a ciągle jest po staremu zaworki zobaczysz od spodu - to te śruby którymi są przykręcone węże tak magiel mogę oddać na gwarancje ale każdy dzień postoju to dla mnie strata kasy, chociaż w sumie nie sądzę że to on. Właśnie zamawiam te zaworki jak dojdą to będę się umawiał na wymianę, jak coś zrobisz to daj znać.
ynos Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2014 muszę najpierw zobaczyć, czy sam to ogarnę w kanale (na dworze) - jeśli tak to postaram się tym zająć gdyż robi to się coraz bardziej uciążliwe. Tylko przez najbliższe 2 tygodnie nie mogę tergo robić. Gdybyś miał jakieś zdjęcia, info jak to wymienisz to też napisz w wątku, proszę. Wiem, że mechanikowi najprościej wymienić magiel i pompę - już tak miałem w A3. 1.Możesz jeszcze opisać jak usterka się objawia u Ciebie, czy jest jakaś zależność od temp. powietrza. Też masz w jedną stronę problem? 2.Skoro masz nowy magiel - to zaworki i śruby drożne powinny być ok? Ma ktoś schemat/rysunek maglownicy?
Dev Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Przepuszcza ktoras sekcja w rozdzielaczu Trzeba wymienic pierscienie teflonowe ale tego sam nie zrobisz
ynos Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2014 a możesz wyjaśnić dlaczego zawsze rano jest problem z tym? Czy przy tym uszkodzeniu faktycznie słychać 'tyknięcie' tak jakby puszczanie zardzewiałem śruby w momencie odkręcania jej?
~adam Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 nie sądzę że to uszkodzenie pierścieni bo wtedy podczas jazdy by było to samo, czyli w którąś stronę by się kręciło ciężej, a tu chodzi o to że rano po mrozie kierownica stoi jak wryta i nie skręcisz w prawo nawet jak samochód się toczy, a jeśli chce się rozwiązać sprawę bez siłowania to trzeba poczekać aż samochód się rozgrzeje. Po szarpnięciu kierownicą następuje pstryk jakby jakiś zawór puścił i chodzi już ok. Dlatego warto sprawdzić coś taniego niż od razu szarpać się na regenerację. W sumie ja chcę wszystkie mocowania węży wymienić, bo czuję że ten magiel mi niezły kowal wymieniał - czego się nie dotknął to spierdaczył, 2000zł wydanych na części i robociznę a wspomaganie jak nie działało prawidłowo tak nie działa do teraz + jeszcze to blokowanie z rana, nic tylko sobie w łeb strzelić.
ynos Opublikowano 14 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2014 ~adam - nie wiem jakie zadanie spełniają: zawór zwrotny i śruba drążona o której piszesz - jeśli wiesz, możesz wyjaśnić? Jestem ciekaw czy związek z temp. otoczenia jest tu wprost wytłumaczalny? Czy może mam tam syf (mimo płukania obiegu co rok od 3 lat). Powiedz gdzie można kupić rzeczy, o których piszesz za 60pln? Bo byłe w salonie VV i mówią, że producent zaleca wymianę magla więc nie sprzedaje jego podzespołów.
~adam Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 przez drążoną to sobie leci swobodnie płyn a przez zaworek niekoniecznie tyle co wiem o tych ustrojstwach, u mnie wymieniam wszystkie mocowania bo wcale bym się nie zdziwił jakby poprzedni kowal który to robił wkręciłby zawór w miejsce śruby drążonej i odwrotnie gdyby to było oczywiście możliwe, także u mnie może być wszystko inne jeszcze. możesz dostać te części na getem.pl a tak ogólnie to chodzi ci dobrze wspomaganie oprócz tego przycinania rano.
ynos Opublikowano 14 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2014 tak chodzi dobrze, żadnego piszczenia, przycinania, dobrze odbija itd. Zaczęło się sklejać rano od kilku tygodni. ---------- Post dopisany at 21:21 ---------- Poprzedni post napisany at 21:12 ---------- możesz dostać te części na getem.pl nie wiem czy sprawdzałeś ale na tej stornie nie znajduje tych rzeczy ( ani po nazwie ani po numerach jakie dałeś).
~adam Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 zamów: 1x zaworek 2x uszczelka zaworka 2x śruba drążona 4x uszczelki śrub drążonych apropo jaki masz płyn wspomagania wlany?
ynos Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2014 przez pierwsze 2 lata wymieniałem/płukałem oryginalnym zielonym, rok temu jak mi coś piszczało przepłukałem i wlałem zielony citroena Okazało się, że piszczało łożysko na alternatorze (gdy kręciłem wspomaganiem) ale tak już zostałem by zużyć płyn jaki zakupiłem. Możesz zaznaczyć na zdjęciach elementy o których piszesz. Pod maską mam tak ciasno, że nic na razie nie widzę. Nie wiem czy da radę to zrobić bez wyjęcia magla.
damian81Z Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 zaworek wymienisz bez wyciagania magla, kupisz go w serwisie vw za około 20zł
ynos Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2014 kurka, piszecie, że kupuję w serwisie, a w Lesznie mówią, że nic nie sprzedają - tylko cały magiel producent sprzedaje u nich w serwisie. damian81Z możesz wskazać na zdjęciu magla gdzie jest ten zawór? Czy nasze magle mają taki amortyzator-jak on działa? Czy do niego również jest wprowadzany płyn? damian81Z wymieniałeś taki zawór? Jakie miałeś objawy w Twoim przypadku? A może ktoś ma rysunek z etki pokazujący co gdzie jest? U mnie w silniku AJM z pozycji komory mało co widać ;(
damian81Z Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 kurka, piszecie, że kupuję w serwisie, a w Lesznie mówią, że nic nie sprzedają - tylko cały magiel producent sprzedaje u nich w serwisie. damian81Z możesz wskazać na zdjęciu magla gdzie jest ten zawór? Czy nasze magle mają taki amortyzator-jak on działa? Czy do niego również jest wprowadzany płyn?damian81Z wymieniałeś taki zawór? Jakie miałeś objawy w Twoim przypadku? A może ktoś ma rysunek z etki pokazujący co gdzie jest? U mnie w silniku AJM z pozycji komory mało co widać ;( jak wejdziesz pod auto to go zobaczysz,na wezu co idzie od pompy wspomagania do magla jest ten zaworek http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-124/zaworek-zwrotny-245466/
ynos Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2014 dzięki za info. Jutro sprawdzę jeszcze raz w serwisie VW. Piszesz na węży - chodzi o jego koniec w maglownicy? Dlaczego wymieniałeś Twój zaworek? Po wymianie wszystko zadziałało czy jeszcze coś nie tak?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się