elmer80 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Logi robilem na dworze przy T minus 8 stopni chlodnica nie jest niczym zaslonieta. Też zauwazylem wlasnie ta podwyzszona T ogolnie jakos szybko lapie T ten silnik w porównaniu np do AFNa z B5 moment i jest 90. Na czym polega to czyszczenie Arek, chhodzi o to co opisywal nasz kumpel zeby odlaczc przewody od baku a w ich miejsce piodlaczyć zbiorniczek z tym plynem do czyszczenia? Co dokladnie z tym 4 pompowtryskiwaczem? mam je wszystkie wyciągnac w celu sprawdzenia ? 4 jest do roboty czy wystarczy powymieniać te podkładki i oringi i bedzie dobrze? Ogolnie to nsam tego raczej nie zrobie potrzebuje jakiegos mechaniora ogarniętego poleci moze ktoś kogos z okolic Olesnicy. Moze cos nie tak z czujnikiem temperatury G2/G62 ale to zostawmy na pozniej. Czyszczenie jest bardzo proste. Odpinasz dwa przewody paliwowe wchodzace do filtra od przodu auta. Wkladasz je do butelki plastikowej i wlewasz LM Diesel Spulung. WYCIAGASZ bezpiecznik nr 28 zeby pompa w zbiorniku nie dzialala. Odpalasz auto i czekasz. Troche na obrotach potrzymaj. Tak wiesz po 30 sekund na 2, 3 tys. Pare przegazowek do 4 tys. Oczywiscie calosc na rozgrzanym. Zgas auto zanim skonczy sie plyn w butelce. Reszta w zbiornik. Podpinasz przewody i odpalasz. Moze sie zapowietrzyc. Nie przejmuj sie pokrec i odpali. No i oczywiscie bezpiecznik wloz zanim bedziesz odpalal. Jesli chodzi o PD to najlepiej jakbys zamienil miejscami z 3 i zrobil logi. Jezeli dalej bedzie na 4 pokazywac wysokie korekcje to cos nie tak z kompresja i nie jest tu winny PD. Jak juz bedziesz zamienial miejscami to zaloz nowe oringi. Moze sie okazac ze bedzie reka odjal i juz nie bedziesz tam musial zagladac. Zwroc uwage nechanikowi zeby ustawil PD zgodnie z wymiarami. Suwmiarka potrzebna. W przypadku 3 i 4 PD wystarczy chyba zwykla mala. Jak u siebie wymienialem oringi to mialem dluuuga suwmiarke cos z 80 cm :-) W sumie to oringi mozesz na wszystkich wymienic skoro i tak dwie sztuki musisz ruszyc. Tylko pamietaj zeby miejscami zamienic 3 i 4.
lisek120 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2014 To czyszczenie mam zrobić zanim wyciagne PD czy po? Moze sie okazac że samo czyszczenie coś pomoże? Czyli narazie nie oddawac do regeneracji ani nie kupowac nowego tego 4 ? Narazie mam rozebrać wymienic podkladki z oringami i zamienic 3 z 4. Aha dodam jeszcze ze ostatnio zauwazyłem że caly czas smierdzi mocno spalinami z wydechu na początku dawalo tylko na zimnym ale wczoraj jak robilem logi to nawet na rozgrzanym bylo mocno czu c i wydaje mi sie że byl to zapach nieprzepalonego paliwa moze ma to jakis związek z tym PD. A tak z ciekawosci zapytam jak wypadla reszta logów wszystko ok?
elmer80 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 No juz Biszczan Ci napisal ze wszystko ok tylko cos z ta T nie tak. Czyszczenie nie poprawi korekcji na 4 ale mozesz zrobic przed wymiana oringow. Narazie nic nie kupuj. Zamien miejscami. Obstawiam ze powinno sie poprawic po wymianie oringow. Oringi przepuszczaja paliwo do cylindra i stad dymienie i smrod. To tak na 99%. Oczywiscie moze sie okazac ze bedziesz musial oddac PD do regeneracji.
lisek120 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2014 Gadalem z mechanikiem i stwierdzil że oringi samo jako takie nie wyatepuja tylko sa całe zestawy regeneracyjne do 1 pd kosztuje to ok 45zl plus jakas sruba ktora tez trzeba wymieniac bo potrafi sie wyciągnać, jak mu powiedziałem , że chce narazie wymienic tylko oringi to powiedzial ze nie ma to sensu bo tak czy siak 1 wtrysk leje i teraz tylko kwestia 3 czy 4 bo vag potrafi przekłamywać i np wartosci z 3 pokaze na 4 PD, powiedzial że ma oryginalnego vaga serwisowego ktory pokaze nawet ktora cewka jest spalona na wtrysku czy cos takiego, i napewno nie bedzie w ciemno dzialal, mowil jeszcze ze może zalatwic nowy wtrysk w cenie 700zł. Co o tym myslicie? Mze zrobic to odrazu jak trzeba bo jakby nie patrzyc jak przyjdzie 2 raz rozbierac to dodatkowe koszta dojda
marekg Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 I dobrze powiedział, kupuje się zestaw i wymienia. To zawsze można zrobić nawet profilaktycznie bo stare śruby i uszczelki powodują również przyspieszone zużycie gniazd pd. Ja bym to zalecał zrobić każdemu po zakupie razem z rozrzadem jeśli nie mamy absolutnej pewności co do przebiegu. Wysłane z mojego Trooper_X55
Biszczan Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 W ASO zestaw do czterech pompek kosztuje 150zł - koszt nieduży, jeśli Twój mechanik dysponuje pompowtryskiwaczem na podmianę to warto sprawdzić jak silnik będzie się zachowywał po podmianie. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
lisek120 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2014 Nie on po prostu jak wyjdzie na 100% ze pd jest do regeneracji to może mi nowy załatwic za 700 zł. Więc co? chyba nie ma sie co czaić tylko robić. Dzisiaj wieczorem mam dać znać jak sie zdecyduje to jutro idzie na warsztat, a chyba i tak mnie to nie ominie. ---------- Post dopisany 29-01-2014 at 13:35 ---------- Poprzedni post napisany 27-01-2014 at 14:44 ---------- Nie on po prostu jak wyjdzie na 100% ze pd jest do regeneracji to może mi nowy załatwic za 700 zł. Więc co? chyba nie ma sie co czaić tylko robić. Dzisiaj wieczorem mam dać znać jak sie zdecyduje to jutro idzie na warsztat, a chyba i tak mnie to nie ominie. Właśnie dzwonił do mnie mechanik ze sprawdzal wtryski na kompie i wyszło wszystko idealnie, wtryski maja parametry jak "nowe" i o co chodzi? powiedział ze musi poczekac aż auto ostygnie i bedzie jeszcze raz sprawdzać. A dzisiaj auto po calej nocy jakos cięzko odpalilo musiałem troche pokrecić rozrusznikiem, niby łapala a nie mogła
elmer80 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Już na samym początku pisałem zmień mechanika... kup oringi w zestawie z podkładka i zamień miejscami 4 z 3. Zrób log 013 i pokaż. Tyle dyskusji było... acha i 23 też
Biszczan Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Przed regeneracją pompek w zimie jak było np. -15C nim odpaliłem auto to kręciłem go z trzy razy po jakieś 10 sekund (nie pamiętam dokładnie, aku też miał kilka lat): Na kompie nie zawsze wyjdzie czy to pompki czy nie. Jeśli nie jesteś do tego przekonany to spójrz na moje logi sprzed regeneracji gdzie auto miało 90km i beznadziejnie odpalało: Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
lisek120 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2014 Pierwsze 3 w miarę podobne, Ty na 4 masz max 0,49 a ja1,24 o wiele gorzej. Dzisiaj rano sprawdzał i jednak wyszło ze 4 leje. Wyciaga je na stoł i wtedy bedzie na 100% pewne czy jest lipa czy nie. Martwi mnie tylko czy tu glowica nie bedzie winna... ---------- Post dopisany at 18:15 ---------- Poprzedni post napisany at 10:05 ---------- Pierwsze 3 w miarę podobne, Ty na 4 masz max 0,49 a ja1,24 o wiele gorzej. Dzisiaj rano sprawdzał i jednak wyszło ze 4 leje. Wyciaga je na stoł i wtedy bedzie na 100% pewne czy jest lipa czy nie. Martwi mnie tylko czy tu glowica nie bedzie winna... Po wyciagnięciu PD na stół okazalo się ,że wtryski sa w porządku tylko oringi były w bardzo kiepskim stanie, teraz dostały każdy po zestawie regeneracyjnym i wszystko zostało złozone do kupy, powiedział mi ze ustawił kąt wtrysku na bodajże 280 jeździł nią i stwierdzil że auto stało się zrywniejsze i ten dziwny dźwięk tez znikł więc chyba wszystko jest na dobrej drodze. Autko musi jeszcze zostac do rana zeby zobaczyc czy przy odpaleniu po nocy nie bedzie telepac silnikiem jak wcześniej , a jeżeli tak to trzeba bedzie zmienić kąt wtrysku tak stwierdził mechanik. Aha dodał jeszcze ze wszystkie 4 PD byly wymienione 2 lata temu jak nowe. Krzyki na walku tez jeszzce w porzadku. ZObaczymy co bedzie rano ale Elmer mialeś chyba rację. 1
marekg Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Pewnie chodzi p kąt synchronizacji. Wszyscy wiedza o co chodzi mechanik tez ale z przyzwyczajenia gada się po staremu. To my na forum czepiamy się detali. Wysłane z mojego Trooper_X55
elmer80 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 No dobra ale 280? O jakąś dawkę może chodzi?
marekg Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 To pewnie wie juz tylko mechanior o co mu chodzilo. Może 280 dopłaty? Wysłane z mojego Trooper_X55
elmer80 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Wtryski dwa lata temu wymienione i oringi puściły... No dobra zobaczymy jutro rano jak będzie klekotal.
lisek120 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2014 Dokladnie 270 wydaje mi się że powiedział kąt wtrysku. Do zaplaty 800 zł. Zobaczymy co bedzie rano...
lisek120 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2014 heh. tyle co sie dowiedzialem przez tel. to 50 zł na PD za zestaw, 12 zł za śrubę a bylo ich chyba 12 czy 16 tak powiedział, 80 zł za sprawdzenie PD za sztuke, uszczelka nie wiem ile plus robocizna. Aby wszystko już było ok to jakos to przeżyje. ---------- Post dopisany 31-01-2014 at 10:02 ---------- Poprzedni post napisany 30-01-2014 at 20:03 ---------- heh. tyle co sie dowiedzialem przez tel. to 50 zł na PD za zestaw, 12 zł za śrubę a bylo ich chyba 12 czy 16 tak powiedział, 80 zł za sprawdzenie PD za sztuke, uszczelka nie wiem ile plus robocizna. Aby wszystko już było ok to jakos to przeżyje. No i ch.. 800 stów poszło w bloto. Dzisiaj rano odpalam i to samo ztelepotalo silnikiem ... fakt faktem że o wiele slabiej jak wcześniej no ale jednak jeszcze nim trochę rzucało i delikatnego dymka puściła Ten dziwny dxwięk ja go okreslam terkot też jest ale o wiele cichszy i jak sie auto zagrzeje to znikł. Pytałem sie go czy to 270 to kat ustawienia wtrysku powiedział że tak, mówił że jak ustawił na 170 to silnik pracował tak jakos twardo i ustawił na 270 i jego zdaniem niby lepiej sie zbierała a moje zdanie jest inne na początku jak ją kupiłem to na 6 biegu jeszcze było czuć ze ciągnie do 180 a teraz przyspiesz bo przyspiesza a od 160 do 180 to biedaa. Wtryski były sprawdzane w serwisie boscha i niby tak mu tam powiedzieli ze 2 lata temu byly wymieniane wszystkie 4. Jak do niego zadzwoniłem i przedstawiłem sytuacje to powiedział żeby przyprowadzić auto to zmieni kąt na 220. Wspomniał jeszcze ze może sie poprawi po jakims czasie jak sie gumki ułozą. I co tu dalej z tym fantem robić? Ale jestem delikatnie mówiac "zdenerwowany"
elmer80 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Terkotanie to na popychacze pasuje. Po chwili dociera olej i milkną. Dziwny ten mechanik jakiś kąt ustawia z d*py... Na wszystkich zmienił uszczelnienia? Ustawial PD suwmiarka? Regulowal skok PD? Ja u siebie wszystko sam robiłem. Owszem pierwszy raz ale zanim to zrobiłem tydzień internet wertowalem. W tej chwili nawet dymka nie puści z rana. Owszem po chwili pojawia się para która szybko znika a wcześniej był siwy ostry dym. Pisałem na samym początku zmień mechanika i to nie był żart... przeczytałem całość jeszcze raz i jak w końcu z tym grzaniem świec jest u Ciebie? podepnij zwykły voltomierz pod fajke swiecy i zobacz czy jest napiecie jak wlaczysz zaplon i jak dlugo jest napiecie. Uszczelnienia na PD polepszyly sprawe ale jesli swiece nie grzeja to tez bedzie telepal. Winny moze byc przekaznik lub czujnik T. Ktoś pisał że na próbę możesz go odpiąć i porównać na zimnym.
lisek120 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2014 Ten terkot jest raczej podczas gwaltowniejszego przyspieszania. To co mam mu powiedzieć zeby jaki kąt ustawił? Nie wiem czy ustawial suwmiarka i czy regulowal skok. Teraz niby pali lepiej ale tak jak ty miałeś siwy dym wystepuje z rana i to dosyc dlugo... Niby jak z rana podchodzę kontrolka od swiec sie jakis czas pali ale nie słyzę zadnego przekaxnika zeby pyknoł, jakie ma byc napiecie ? Niby wymieniałem świece na początku grudnia ale kto wie mogła ktoraś pasc zanim je wymieniłem tez podobnie telepało przy odpalaniu i puszczała dymaa po wymianie sie uspokoilo. Czyli co mam odpiąć przekaźnik i próbowac odpalac czy jak?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się