lisek120 Opublikowano 24 Marca 2014 Autor Opublikowano 24 Marca 2014 Najprawdopodobniej zrobię to w poniedziałek , bo mechanik zawalony a jeszcze most mam do zrobienia w mascocie w weekend... ---------- Post dopisany 24-03-2014 at 20:03 ---------- Poprzedni post napisany 15-03-2014 at 12:40 ---------- trochę to długo trwało ale zrobiłem co trzeba, zamieniłem PD miejscami 4 z 2 i wyniki widać gołym okiem ( na tych dwóch wymieiłem usczelniacze) i zrobiłem logi takiego wyniku na + jeszcze nie miałem: Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM i dla porównania przedostatni log :Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM. Co zauważyłem to to że spalanie się zmniejszyło, ale ten dymek przy pierwszym ruszaniu... ---------- Post dopisany at 20:03 ---------- Poprzedni post napisany at 20:03 ---------- trochę to długo trwało ale zrobiłem co trzeba, zamieniłem PD miejscami 4 z 2 i wyniki widać gołym okiem ( na tych dwóch wymieiłem usczelniacze) i zrobiłem logi takiego wyniku na + jeszcze nie miałem: Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM porównjcie sobie z przdostatnim logiem. Co zauważyłem to to że spalanie się zmniejszyło, ale ten dymek przy pierwszym ruszaniu...
lisek120 Opublikowano 25 Marca 2014 Autor Opublikowano 25 Marca 2014 No nie wiem właśnie o co kaman... wczesniej ten ktory jest aktulanie na 2 cyl. pokazywal na 4 1.62 po zamianie i wymianie uszczelniaczy wszystko oki, prócz tego dymka na początku ktoś ma jeszce jakis pomysł na to? Mam jeszcze jedno pytanko od ilu w wasztch avf-ach łapie turbinka bo u mnie od 2200 i wydaje mi sie ze trochę za późno ledwo wcisne gaz i juz koniec gazu ;d. Aha i co jeszcze na plus po zamianie PD to zauważalny spadek spalania.
machina Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 W moim AJM ciągnie od 1700. Najlepiej zrób logi dynamiczne tylko komplet albo chociaż 001, 003, 004, 007, 008, 010, 011, 013, 023 i wstaw do odpowiedniego działu to się dowiesz jak to wygląda:wink:
lisek120 Opublikowano 26 Marca 2014 Autor Opublikowano 26 Marca 2014 Co z tym dymkiem? Elmer co teraz dzialac? Ma ktos jakies pomysły?
elmer80 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Co z tym dymkiem? Elmer co teraz dzialac? Ma ktos jakies pomysły? Uszczelniacze PD zmieniłeś na wszystkich czterech?
lisek120 Opublikowano 26 Marca 2014 Autor Opublikowano 26 Marca 2014 Tylko na tych ktore zamienialem miejscami.
elmer80 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Tylko na tych ktore zamienialem miejscami. Miałeś wszystko na wierzchu i nie zmieniłeś to się nie dziw... wymień dwa pozostałe i radzę zmienić śruby na nowe. Oczywiście wszystkie
lisek120 Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Opublikowano 27 Marca 2014 Jest sens wymieniać uszczelnienia na pozostalych PD skoro byly wymieniane około miesiąca temu z śrubami? Ja sie nie znam pytam sie bo moze o Tym że to robiłem. No i teraz korekcje tez sa ok... Wiec co da wymiana uszczelniaczy na 1 i 3 Pd? Ale jesli to ma twoim zdaniem pomóc to napewno to zrobię.
Arczi387 Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 nie ma sensu wymieniac skoro było robione no chyba że masz przedmuchy
machina Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Zrób komplet logów dynamicznych, może ten dymek przy przyśpieszaniu to problem z ciśnieniem doładowania. Jeżeli natomiast dymek widać tylko przez chwilę po odpaleniu to nie zawracaj sobie tym głowy:wink:
lisek120 Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Opublikowano 27 Marca 2014 dymek jest widoczny przy pierwszym wciśnięciu gazu podczas jazdy np jak wycofuje z garazu praktycznie bez gazu to jest oki wyje zdzam na asfalt wciskam gaz pojawia sie oblok ale potem jest już czysto. Zauwazyłem tez ze jak kiedys odpaliłem auto w garażu przed trasą i zostawilem na jakies dobre pare min żeby T złapała to po wyjeździe na asfalt zakopcila mocno i dlużej czyli tak jakby cos tam gdzies naplywało po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach. Aha i jak go odpale np po nocy i wyjezdżam z garażu to auto na pocxzatku slabo reaguje na gaz jest takie ospałe , potrafila mi nawet zgasnąć przy ruszaniu czy to jest normalne , po chwili pracy auto reaguje normalnie na gaz i nie puszcza dyma . Nie wiem czy7 wiazać ze sobą te 2 rozne rzeczy czy tak po prostu silnik sie zachowuje na zimno. Turbinka niby też była robiona... Czyli co uszczelniaczy na PD nie ruszać?
elmer80 Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Jest sens wymieniać uszczelnienia na pozostalych PD skoro byly wymieniane około miesiąca temu z śrubami? Ja sie nie znam pytam sie bo moze o Tym że to robiłem. No i teraz korekcje tez sa ok... Wiec co da wymiana uszczelniaczy na 1 i 3 Pd? Ale jesli to ma twoim zdaniem pomóc to napewno to zrobię. Zapomniałem że robiłeś PD ale... robiłeś wszystkie 4? Bo jeśli tak to dlaczego dopiero jak sam zmieniłeś uszczelnienia na 2 i 4 to korekcje się poprawiły!? Nie wiem co dokładnie i gdzie z nimi robiłeś ale coś nie do końca fachowo... może była sprawdzona wydajność i tyle!? Zakładając że uszczelnienia na wszystkich 4 są ok to przyczyną puszczania dymka jest naciekający olej silnikowy przez uszczelniacze zaworowe i/lub olej z odmy. Oczywiście jeżeli mowa o siwo szaro niebieskawym dymie a nie czarnym.
machina Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 A jeżeli chodzi o słabe reagowanie na gaz i duszenie się po uruchomieniu zimnego silnika to nie jest to objaw normalny i nie powinien mieć miejsca. Ewidentie coś jest na rzeczy, dobrze by było gdybyś zlogował możliwie najwięcej kanałów podczas tego problemu z dławieniem się na zimno. Czy świece żarowe sprawdzałeś?
lisek120 Opublikowano 29 Marca 2014 Autor Opublikowano 29 Marca 2014 Arek dym napewno nie jest czarny... Wszystkie 4 PD niby dostaly po zestawie naprawczym przy 235 tys te teraz mam nie całe 208 tez mnie zdziwiło ze po zamianie PD i wymianie uszczelniaczy korekcje az tak bardzo się zmieniły na plus (juz nie wiem co o tym myslec ale skoro mechanik powiedział ze wymienił?) Jezeli uszczelniacze zaworowe to trzeba glowice demontować? Jak sie upewnić ze to to i czy mogę w między czasie cos jeszcze zrobic innego? Piotrek świece były wymieniane przy wymianie uszczelniaczy na PD czyli przy 235 tys to bylo gdzies w lutym a w grudniu tez je wymienialem bo byluy wszystkie popalone. Zauwazyłem że wlaśnie tak jakos dziwnie mi odpala niby szybko łapie ale jakby nie na wszystkie gary odrazu, Jak ja odpale po novy to mam wrażenie jakby była mniej zrywna z obrotami jakgdyby słabiej i bardziej opornie reagowala na gaz, jest te z taki motyw ze na rozgrzanym silniku ciagnie elegancko od 2200 i czuc to wyraxnie przy 123 biegu a jak wyjezdzam na zimnym to tjk. turbinka załapywała od 2700 na 1 po chwili jazdy wszystko ok i czuc normalnie szarpniecie od 2200, tak samo z kopceniem jest na poczatku poźniej nic, wiec chyba jakos sie to łaczy w całość bo wszystko to dzieje sie na zimnym silniku na samym początku jazdy. Potem wszystko jest ok ale zauwazyłem też np wczoraj wyskoczyłem do sklepu autko zostawilem zapalone i tez puscila lekki obłok na pierwszych metrach jazdy, tak jak juz kiedys pisalem jak odpaliłem ja w garażu przed traska pyrkala z 10 min wyjechałem to zakopciuła mocniej i dłużej. Jakie pomysly?
elmer80 Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 Pasuje mi na uszczelniacze zaworowe. Taka niby pierdólka... głowicy nie trzeba ściągać. Ja zmieniłem przy okazji wymiany wałka rozrządu i popychaczy. Co ciekawe po wymianie na zimnym auto jest mocniejsze. Mogę ruszać bez dodawania gazu. Ściągnij pokrywę i obejrzyj krzywki zaworowe. Zrób zdjęcia najlepiej żeby było widać wierzchołek krzywki
lisek120 Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Opublikowano 30 Marca 2014 Ja tez bym obstawial uszczelniacze... jaki to koszt wymiany? Niby mechanik mowil że krzywki sa oki ale zdejme pokrywe i zrobie wam fotki i wkleje zrobic zdjęcie jednego czy wszystkich? Tak jak piszesz auto sprawia wrazenie jakby mialo nie ruszyc z jedynki bez gazu a u Ciebie po wymianie si e poprawiło To co wymieniać uszczelniacze czy jeszcze cos działac?
elmer80 Opublikowano 30 Marca 2014 Opublikowano 30 Marca 2014 Z ocena wałka różnie bywa. Nawet tu na forum w innym wątku ktoś się upierał że wałek wyciera się po stronie "okrągłej". Dokładnie sprawdź wierzchołek krzywki. Brzeg krzywki ma "fazkę". Tak na oko 0,5 mm. U mnie już jej nie było. Wierzchołek krzywki był starty 0,8 mm i były ostre krawędzie. Niby 0,8 mm to nie dużo ale skok zaworu to około 8 mm czyli jakby nie było zawór otwierał się 10% mniej. Zrobię zaraz zdjęcie swojego starego wałka. Co ciekawe nowy wałek nie miał fazki. W/g mnie to nawet dobrze bo była większa powierzchnia przylegania do popychacza czyli mniejszy nacisk. Znalazłem zdjęcie wałka przed wymianą Powyżej w przypietych masz wałek rozrządu wymiana. Od 7 strony się udzielam to możesz poczytać o efektach wymiany. Później napiszę ile gumki kosztowały. Brałem z ASO.
lisek120 Opublikowano 31 Marca 2014 Autor Opublikowano 31 Marca 2014 Jutro po robocie ściagne pokrywę i porobie fotki, na co dokladnie zwrocic uwage? Jeździlem po mechanikach i zaden z nich nie podejmie sie wymiany uszczelniaczy bez sciagania glowicy mówia ze to bez sensu ze uszczelniacz moze sie podwinać itp... Czy przez uszczelniacze moze byc tez cos na rzeczy że jak odpalam ja to na początku jest taka jakgdyby zamulona wolna reaguje na gaz, przeciez na jedynce powinna od razu ciagnąć a mi sie wydaje jakby z opoźnieniem reagowała na gaz, wciskam go a ona nie wkreca sie na obroty z miejsca tak jak to jest na ciepłym. Bo Ty sam pisałeś że auto po wymianie stalo sie zrywniejsze na dole. Co z tymi kosztami?
elmer80 Opublikowano 31 Marca 2014 Opublikowano 31 Marca 2014 25 zeta sztuka. Masz na zdjęciu powyżej widoczny wierzchołek krzywki i widać krawędź. Na samym "czubku" brak fazki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się